27 Mar 2009, 16:32
Najlepsze są przewody z termoplastycznego elastomeru lub syntetycznego elastomeru(a nie jak wcześniej sądzono silikonowe - te są ulubionym przysmakiem gryzoni) z rdzeniem ferromagnetycznym.Np. Sentech,NGK.A świece - wartość musi być taka jaką zaleca producent do twojego silnika(tutaj nie ma żadnego wyboru - muszą być takie jakie on zlaeca),a co do producenta,to jest ich całe mnóstwo - Iskra,NGK,Bosch.A co do ilości elektrod,to zdania są podzielone.Niby im więcej elektrod,tym pewniejszy zapłon i dłuższa żywotność świec - np. 4 elektrodowe powinny wytrzymać nicby 4 razy dłużej,ponieważ iskra za każdym razem przeskskuje na innej elektrodzie.Ale czy to taka prawda?Nie będę się wypowiadał,żeby nie budzić żadnych kontrowersji.Ale jeżeli zdecydujesz się na takie świece,to muszą one być dobrane do twojego silnika,czyli muszą być odpowiednikami świec,jakie zaleca producent twojego silnika - w kilkuelektrodowych świecach nie możliwości ustawienia przerwy na elektrodach.Moje zdanie na ten temat jest takie,że jak ci silnik dobrze pracuje na tych świecach co masz,to kup takie same.Po co robić doświadczenia i tracić kasę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...