Jeep grand Cherokee wk 3.0 crd podnoszenie mocy

23 Lis 2020, 13:12

Witam chciałbym się dowiedzieć ile mogę podnieść mu mocy bez obaw ;) jesteś swierzy na tym forum a więc witam wszystkich ;) :D
End15321
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2020, 13:20

Normalnie lekko bezpiecznie chip do tego silnika wychodzi +ok. 50 KM i 80-100 Niuta
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14358
Zdjęcia: 105
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lis 2020, 13:38

To już mam zrobione z218 wypluło 279 km i 660 nm ale mam mało i i chcę się dowiedzieć siłę wytrzymuje skrzynia biegów i silnik niby w jednym warsztacie powiedzieli mi że spokojnie 650 konikow można zrobić
End15321
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Lis 2020, 14:01

End15321 napisał(a):To już mam zrobione z218 wypluło 279 km i 660 nm ale mam mało i i chcę się dowiedzieć siłę wytrzymuje skrzynia biegów i silnik niby w jednym warsztacie powiedzieli mi że spokojnie 650 konikow można zrobić


Tia to niech Ci zrobią te 650km pośmiejemy się.

No i jeszcze jedna sugestia tak dla Tych Twoich "specjalistów" wytrzymałość napędu liczona jest w zależności od niuta a nie mocy :D

Ogólnie odpuść dłubanie serwatkowozu i kup sobie srt będzie bardziej męsko i do tego szybko :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8541
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lis 2020, 17:54

Odradzam w tym silniku takowe przeróbki. W warsztacie powiedzą ci to, co chcesz usłyszeć - dla nich to kasa i zrobią ci wszystko.
Ale twój napęd tego nie wytrzyma. W szczególności słabą stroną jest przegób na przednim wale. Potrafi zerwać się przy 370KM, a co dopiero przy 600.....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 18538
Zdjęcia: 1203
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Lis 2020, 02:01

End,teściowa musi Cię b.nie lubić,skoro daje takie rady,może liczy na to,że któryś tłok poleci w stronę kabiny i to zaraz po odpaleniu,nie wierzę w to,że jakiś mechanik powiedział,że można bez obaw podniesć moc do 600KM,a jeśli tak było ,sprawdż czy nie ubyło z chłodnicy boryga w czasie wizyty w tym zakładzie,po borygu podobno ludzie lubią p..ć,no chyba,że byłeś w zakładzie mechaniki pojazdowej,która znajduje się na terenie zakładu zamkniętego w Tworkach.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8210
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy rozpraszacz kierowcy? Jazda na zderzaku
    Co najbardziej rozprasza kierowców podczas jazdy? Brytyjscy kierowcy twierdzą, że jest to widoczny we wstecznym lusterku samochód, który jedzie zbyt blisko nich. Jazda na zderzaku to problem również ...
    Akumulator trakcyjny - wykorzystanie na każdym etapie jego życia
    Do czego może posłużyć akumulator trakcyjny oprócz napędzania pojazdu elektrycznego? Jaki pomysł ma Grupa Renault na wykorzystanie akumulatorów po zakończeniu ich "życia" w samochodzie elektrycznym? Na te pytania ...

  • 24 Lis 2020, 10:39

    Reasumując - albo coś źle zrozumiałeś, albo mechanik nie wiedział o czym mówi. Może nie chodziło mu o 660 KM a 0 660Nm, które już masz. 660 KM jest niemożliwe do osiągnięcia.
    Przy tym co masz, zastanowiłbym się nad wymianą przegubu na przednim wale napędowym na krzyżaka. Wówczas to podniesienie mocy będzie miało sens. Ale to, co masz, czyli +50 KM jest max, a i tak nie wiem, czy nie odbije się to na podzespołach. Najbezpieczniejszym wariantem jest +30 KM. I każdy porządny i szanujący się tuningowiec nie zrobiłby więcej. Chyba, że właściciel się uprze.....Tak jak prawdopodobnie ty.
    Ale więcej już z tym autkiem nie kombinuj, bo go naprawdę szkoda. Masz fajne auto w teren.A jak masz napęd QDII, to masz wyśmienitą zabawę i satysfakcję w terenie.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18538
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    27 Paź 2021, 15:22

    Aktualizacja panowie i panie i panewki ;).
    Nie zraziłem się opiniami że się nie da i się dało co do wału przedniego rozleciał wymieniłem przeguby na wzmocnione działa wszystko wylądował duży interculer większą turbina skrzynia biegów dostał upgread inny komputer wtryski powiększone i na [...] ładnie wypluwa 450 koni i to w diselku ok szanuje wasze stwierdzenia że się nie da a się dało teraz jak będę miał więcej pieniędzy wyląduje inną skrzynia biegów bo ta faktycznie ogranicza potencjał a dla nie których że kup srt i tak jest w drodze srt jak będę w Polsce i dojdzie do zakupu wyślę tu zdjęcia pozdrawiam i dla potomności z disla idzie dużo wyciągnąć jak się chce ;)
    End15321
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    27 Paź 2021, 15:36

    End15321 napisał(a):ładnie wypluwa 450 koni i to w diselku
    Jaki masz teraz przy takiej mocy maksymalny moment obrotowy?

    Skrzynię masz w automacie?

    End15321 napisał(a):szanuje wasze stwierdzenia że się nie da a się dało
    No dało się bo zmieniłeś też osprzęt silnika, a to robi już różnicę. Generalnie podniesienie mocy do pewnego dosyć wysokiego poziomu tak jak u Ciebie ciągnie za sobą bardzo duże ryzyko awarii podczas korzystania z takiej mocy. Powiem Ci szczerze że nie wiem jak to wytrzymała oryginalna skrzynia bo z tego co wiem nie zmieniałeś jej jeszcze ale samochód był na pewno hamowany żeby sprawdzić moc. Przypuszczam ze obecnie maksymalna wartość Nm przekracza przynajmniej dwa razy dopuszczalną dla takiej skrzyni :)

    Nie licząc się za bardzo z kosztami można się bawić w takie modyfikacje :ok:
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6458
    Zdjęcia: 23

    27 Paź 2021, 15:40

    End15321 napisał(a): ładnie wypluwa 450 koni


    Nie pisałeś o 450km tylko o 650km a do tego przy wartościach tuningowych tak naprawdę nic to nie mówi... bo może masz niuta jak garb wielbłąda a może masz laga jak rów mariański a może przełożenia Cię trzymają a może masz zawias jak łóżko wodne...

    Do tego nie pisaliśmy że się da czy nie da możesz mieć i 1000km co nie oznacza że jest fajnie.

    Co do srt (którym od czasu do czasu jeżdżę) to 3,0crd jest zwykłym śmierdzielem nawet jak dołożysz mu lasery pozytronowe.
    Zamiast bawić się dieslem za te same pieniądze mógłbyś mieć coś co bije Twój projekt na głowę a dokładając do tego zwykły kompresor jesteś kozak :ok:

    Jeżeli masz wątpliwości to ustaw się z srt.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    27 Paź 2021, 15:50

    End15321 napisał(a):z disla idzie dużo wyciągnąć jak się chce


    Ktoś mówił że się nie da? Tu raczej chodzi o to, że nie ma sensu podnosić mocy w nieskończoność bo wymienia się coraz więcej osprzętu i finansowo to głupota. Poza tym charakteru auta nie zmienisz, zawias, hamulce itp.

    W takich autach na co dzień to warto zrobić lekkiego chipa i tyle.

    Ty robisz sobie jakiś "projekt" a to inna sprawa. Ładuj kasę i się ciesz, ale nie wiem w sumie z czego tu się chwalić jak większość takich projektów w Polsce kończy się gruzem albo awarią i sprzedażą.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7807
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    27 Paź 2021, 16:06

    Panowie ponad 900 nm ale to było w tamtym roku październiku fakt dużo mnie wyszło to wszystko sama turbina kosztowała 4500 złoty i to nie taka z wysokiej półki skrzynia biegów została wzmocniona kewlarem oddawałem ja do firmy narazie wytrzymuje powiem to tak nawet duża benzyna powyżej 500 km na starcie odpada kolega ma serca w AMG 63 ponad 500 koni i na starcie odpadł chociaż prawda jest taka że na dłuży wyścig Jeep odpada taka prawda ale do ciągnięcia przyczepy zajebiste auto i na światłach z przyczepą robi robotę jedyny mankament to EGR i DPF nie wywalałem zostawiłem i jazda po mieście zapycha je
    End15321
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    27 Paź 2021, 16:08

    I panowie czy taki projekt ma sens czy nie ma to moja sprawa chciałem wydałem pieniądze i nie żałuję bo stworzę z niego terenówkę do off roadu z piekła rodu
    End15321
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    27 Paź 2021, 16:10

    Szybki srt to srt fakt zajebiste auto dlatego też takie będzie ale powiem ci tak moment obroty disla bije benzynę ;) chociaż 1000 nm w dieslu nie równe jest w benzynie co 700 nm
    End15321
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    27 Paź 2021, 16:17

    galakty napisał(a):Ty robisz sobie jakiś "projekt" a to inna sprawa. Ładuj kasę i się ciesz, ale nie wiem w sumie z czego tu się chwalić jak większość takich projektów w Polsce kończy się gruzem albo awarią i sprzedażą.


    Do projektów trzeba dorosnąć czyli mieć rozeznanie. Problem polega na tym ze jak sam się nie przejedziesz na własnej d--pie + nie zdobędziesz doświadczenia to tuner Ci nie powie ze Twój pomysł jest nic nie warty.

    Dokładnie tak było u mnie czyli chęć modzenia wszystkiego bez analizowania a co najważniejsze nie porównywałem fizycznie siedząc za kierą i sprawdzając różne auta. Szedłem do tunigowca a ten przytakiwał i zacierał rączki ciesząc się ile zarobi na głupku dla którego pałer jest ważniejszy niż powietrze :D
    A w tym wszystkim najbardziej żałuje że nie spotkałem siebie 20lat temu bo bym się nie ośmieszył gadkami o mocy zaoszczędził furę pieniędzy i nie stracił zdrowia.

    End15321 napisał(a): duża benzyna powyżej 500 km na starcie odpada kolega ma serca w AMG 63 ponad 500 koni

    No chyba logiczne :D AWD inaczej startuje niż dokoksowany rwd.

    End15321 napisał(a):Szybki srt to srt fakt zajebiste auto dlatego też takie będzie ale powiem ci tak moment obroty disla bije benzynę ;) chociaż 1000 nm w dieslu nie równe jest w benzynie co 700 nm


    Na papierze na 100% bije :ok:

    End15321 napisał(a):panowie czy taki projekt ma sens czy nie ma to moja sprawa chciałem wydałem pieniądze


    I to jest jedyne uzasadnienie stworzenia takiego projektu... a ja teraz wychodzę z założenia że życie jest zbyt krótkie żeby bawić się w ćwierć środki jeżeli motoryzacja sprawia frajdę :ok:

    p.s.

    U mnie najlepszą opcją było sprawdzenie 3ech identycznych aut w trzech skrajnie różnych setupach. Moje 10lat modzenia poszło w siną dal :cry:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 8541
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe