jAKO,ZE JEZDZE OD ROKU 1964 I MIALEM TYCH SAMOCHODOW KILKADZIESIAT wiec mam troche rozeznania JAKI SAMOCHOD JEST NAJBARDZIEJ PRZYDATNY DO WSZYSTKIEGO!
Za POprzedniej komuny sowieckiej a dzis niemieckiej UE- wszystko co jechalo na 4 kolach bylo samochopdem!Jezu! co to byl za prymityw?Mialem wiec jako I-szy trabanta kombi,potem syrenke,potem zastawe,potem rozbitego garbusa, a na koncu skode 100MB,ktora wyjechalem do Austrii w maju 1980r!W Austrii zamienilem na shrocie swoja skode na z wiekszym silnikiem i niej dziurawa a potem od 1982r USA!
Tutaj nauczyciel ze szkoly Katolickiej podarowal mi nie jadac Honde 600cc z silniczkiem 2 cyl chlodzonym powietrzem- wymuszony nadmuchz 1970r.Cudenko,ale...bez AC co tu jest Najwazniejsze.POrozbiciu jej znalazlem druga,karoserie i do niej przelozylem flaki z rozbitka.Pozniej dalem ja u Dealera Chryslera jako down payment za 1,400$ i kupilem nowiutkiego Colta Mitsu ale AC musieli mi zainstalowac za 600$ extra!Dla zony kupilem Civica z 1974 r a pozniej z wiekszym silnikiem 1,5l i Honda matic ! Tak sie uczylem japonskich wspanialosci od razu od najlepszych!Oczywiscie wtedy mielismy tylko 1-no dziecko i nie mielismy nigdzie daleko wyjezdzac wiec miejsca wystarczalo!Potem 2-gi nowy Colt turbo 1,6 l a nastepnie gdy juz mialem pare acrow i zbudowalem domek,Honda civic kombi do wozenia materialow budowlanych i w koncu nowyb Mitsubishi Truck z AT i AC 2,0l najmniejszy jaki byl na rynku za 6500$ na ktorym najezdzilismy podrozujac po Amer Pol do 94 roku najezdzajac ponad 400K milebez zadnej awarii!W miedzyczasei zona maiala 3 nowe hondy civic i rozbila Colta 1,4l z podwojnymi przelozeniami w skrzyni!A gdy ukonczylem Tech Cl.Nowy Colt Vista st wag z AWD naopedem,potem Montero i Honda accord sta wag. z 1998 az nadeszla era Subaru - gdzie byly 4 St.Wagon I w koncu w 2002r Honda Element dla zony,a dla Mnie wiekszy truck toyota tacoma z 2,7l siln do ciagania lodki 3,5 ton.
Dzis mam kambing 2 tonowy i ciagnik nissan Xterra i do jezdzenia do sklepu nissana Altime oraz Honde civic z niewielkim przebiegiem ca 60K coupe!Ale najlepsze byly SUV gdyz
po 1 wszystkie mialy a Subaru Outback kombi +
AWD naped i pojemnosc malego Vana
Obecnie mam prymityny SUV - de facto truck z buda SUV z 4,0l silnikiem V6 - 260Hp ale ciagnac moze do nieomal 3 ton Camper czy yachcik!
Nie ma najmniejszych watpliwosci,ze karoseria SUV spelnia wszelkie wymagania jazdy rodzinnej
a wspaniale niezalezne zawieszenie i silnik zawsze nieco wiekszy-2,4- do 3,0l a przy tym Naped AWD albo polaczony z
4x4 to najlepsze co jest na swiecie - Designe Mitsubishi z lat 70-tych czyni jej najbezpiecznejszymi pojazdami swiata na kazda pogode i nieomal na kazda droge i bez!!jest to zreszta zdecydowana wiekszosc samoch kupowanych w USA wiekszosci firm od conajmniej 30 lat,bo nawet ameryckie i nawet niem maja znikoma awaryjnosc!
Nie sa one zreszta zbyt drogie zwlaszcza w klasie compct- czyli jak Honda CRV zbudowane na podwoziu civica i odpowiednikach!I dotychczas kosztowaly okolo 20K$!TYle samo Honda Accord,czy Camry!Tylko w wielkich aglomeracjach gdzie nie ma gdzie parkowac sprzedaje sie najmniejsze zwykle sedan czy coupe!Takze uczniowie i studenci jezdza takimi oraz biedota!Nawet dla calej rodziny
von Rygel