Kia Retona 2.0 TD , zaczynają falować obroty i dymi czarno

31 Lip 2013, 22:13

Witam
Postanowiłem zwrócic sie do Was z moim problemem dotyczący auta kia retona 2.0 td .Ogólnie autko sprawia frajdę mnie i dzieciom , ale pojawił się problem , który przysparza trudności w poruszaniu się po bocznych drogach i szlakach. Najczęściej po wpadnięciu w jakąś dziurę z rury wydechowej zaczyna dymić mocno na czarno i obroty zaczynają falować tak około +600 do 1000 obrotów równomiernie w górę i dół , po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do następnej dziury (sporadycznie zdarza się to i na równej nawierzchni ale droga dziurawa wywoła usterkę na bank).Nie robiłem jeszcze diagnostyki silnika bo nie mogę spasować się terminem z serwisem kii .Ten silnik to coś z mazdy 626(ale nie wiem czy oryginał czy może koreańce coś tam pomajstrowały , montowany był też w sportage 1.
Teraz mały żart : "pocieszny" help me :):):)
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Wrz 2013, 18:33

hmm , przeszło samo ,od 2 tygodni objawy nie występują hehehehehe
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lis 2013, 19:16

mam dokładnie ten sam problem, dymi i falują obroty po wpadnięciu w dołek..., podejrzewam wiązkę elektryczną dochodzącą do pompy paliwa - niby poruszanie nią pomaga, ale czy na pewno? A jak u ciebie problem nie wrócił, czy ew. ustaliłeś co było powodem tej usterki?
Michu2013
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 1987
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

16 Lis 2013, 18:06

cóż, nic nie mogę dodać, przeszło i objawy już nie występują , chwała reni za to :)
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2013, 20:14

nie miałeś brudnego układu paliwowego w czasie tych zakłóceń... bo ja zacząłem podejrzewać, że przyczyną okresowego dymienia i wzrostu obrotów może być zasysanie "syfów" ze zbiornika, zauważyłem, że po założeniu nowego filtra (tego przezroczystego przelewowego) - mam go przed filtrem metalowym - przez pewien czas wszystko jest ok, a po zassaniu jakichś farfocli zaczynają wariować obroty i dymi Ciuekawe czy moje podejrzenia są słuszne... :o
Michu2013
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 12 1987
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Sty 2014, 18:48

Panowie czy Kia Retona dawała by rade w lekkim terenie? ma reduktor?
kamilos011
Początkujący
 
Posty: 101
Miejscowość: Biała Podlaska
Prawo jazdy: 10 07 2010
Auto: Bmw E38
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Alfa Romeo Disco Volante Spyder
    Kolejnym dowodem na to, że Włosi doskonale znają się na tworzeniu kabrioletów, jest Alfa Romeo Disco Volante Spyder. To samochód bazujący na coupé Alfa Romeo 8C Spider, ale w istotny sposób przerobiony ...

24 Sty 2014, 23:36

Jak zdejmiesz je ten wyrób zderzako podobny z przodu to nawet w nie takim lekkim. Poszukaj w necie Australijczycy zrobili z niej całkiem zgrabne auto.
piotr R
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: WGM

31 Sty 2014, 10:08

Jak założysz przyzwoite opony to ci szczęka opadnie , bestia idzie jak czołg hehehe
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

24 Wrz 2014, 17:50

Witam.I jak obroty dalej falują?mam ten sam problem.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

04 Lis 2014, 21:39

u mnie sporadycznie falują , nie mam kiedy się tym zająć bo ostatnio wybuchła mi chłodnica - musiałem wymienić , szlifować głowice bo się wygła od temperatury , przy okazji wymieniam łożyska w skrzyni i całe sprzęgło - w ogóle po szlifie auto jest wyraźnie zamulone - nie wiem czy silnik nie został za bardzo przegrzany - mam nadzieję , że kończy się sprzęgło albo turbina - ewentualnie poszukam bloku na alledrogo - jak skończę z tym to dopiero będę się martwił o to falowanie , na razie dla mnie to najmniejszy problem na dzień dzisiejszy,
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lis 2014, 21:38

A i przypomniało mi się , że kiedyś czytałem na niemieckiej stronie , że szarpanie silnika spowodowane zostało poprzez dołożenie dodatkowej elektroniki w układzie pompy wtryskowej , aby spełnione były normy emisji spalin i jedyne co mozna by zrobic to wypirdzielić tę elektonikę , ale ja nie wiem jak to zrobić.
Jak ktoś chce poczytać to tu mam link
http://www.autobild.de/artikel/gebrauch ... 58293.html
a jak ktoś coś wymyśli to niech tutaj napisze , sam chętnie poczytam.
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

19 Gru 2014, 17:16

Witam.Sprawdziłem swoją retone.Te dymienie i falujące obroty to wina pompy a dokładnie nastawnika.Ja u siebie wstawiłem mechaniczna pompe,wyzuciłem cała tą elektronike.Jazda próbna wyszła ok.Teraz zrobie jeszcze głowice i we wtorek odbieram autko.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

12 Sty 2015, 16:18

hej norman04
mógłbyś dokładniej opowiedzieć o tym zabiegu - znaczy co wywaliłeś , a co musiałeś dołożyć(jakieś wiązki elektryczne , moduły czy co )
marek1221
Nowicjusz
 
Posty: 24
Prawo jazdy: 17 09 1989
Auto: Kia Retona
Silnik: 2.0 TD 83KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Sty 2015, 17:12

Sam tego nie robiłem,zapłaciłem i tyle.Będe w tygodniu u mech to spytam dokładniej.Tyle co wiem to ze została włożona pompa od mazdy 626.Przeróbek było mało.Linke do gazu trzeba było przerobic i zapałił sie check.Zadne moduły nie były dokładane.Jak chcesz to moge porobic fotki i zobaczysz jak to wygląda.Nastawnik można naprawić za 1500-1800 zł,ja kompletną pompe kupiłem za 600.Jak na razie wszystko jest ok.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona

15 Sty 2015, 16:17

Witam.Dopytałem mechanika.Pompa od mazdy 626,mechaniczna starszego typu bo byłe też elektroniczne.Wywalamy naszą i wstawiamy mechaniczną.Całą elektronikę odpinamy.Trzeba też przerobić linkę gazu.Omijamy ten mechanizm z przodu gdzie wchodzi linka,nie wiem jak on się fachowo nazywa.O i jeszcze trzeba podłączyć zasilanie do pompy,jeden kabelek do elektrozaworu.
norman04
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: kia retona