Kierunkowskazy przednie - cały czas świecą.

11 Sie 2022, 21:35

Witam,

Zakupiłem samochód sprowadzany ze Szwecji, zauważyłem że przednie kierunkowskazy cały czas świecą na żółto (tylnie nie), gdy włączam lewy lub prawy kierunkowskaz, oba migają prawidłowo. Gdy włącze światła awaryjne - także migają prawidłowo.

Na początku myślałem że to jakaś awaria ale w opisie świateł z raportu mechanika wynika iż są to światła w wersji USA, poniżej cytuję fragment raportu odnośnie oględzin świateł:

Przednie lampy wg informacji są wersją z USA, lekko porysowane i zmatowiałe, delikatnie wystają poza obrys, wg informacji sprzedającego są przystosowane na Europę.

Przednie lampy - postojówki pomarańczowe - USA.


I teraz chciałem się was tutaj zapytać czy to jest ok i czy jest legalne w Polsce? (samochód audi a4 b7 3.2 fsi quattro).
madmaxdriver
Nowicjusz
 
Posty: 21

12 Sie 2022, 15:38

Moim zdaniem takie świecące kierunkowskazy na stałe nie są legalne. Teoretycznie można by je potraktować jako obrysówki ale u nas z przodu nie możesz mieć świateł świecących barwą pomarańczową na stałe.

Przypuszczam ze można je wyłączyć zmieniając VAGIEM kodowanie w module świateł (09) z wersji USA na Europe. Tylko trzeba poszukać jaką odpowiednią wartość przypisać bo tego nie jestem pewien USA to chyba 4 a EU to 1. Sprawdź to. Ktoś kto ma VAGa to pewnie spokojnie to ogarnie.

madmaxdriver napisał(a):wg informacji sprzedającego są przystosowane na Europę
To Diagnosta nie wie jakie są przepisy i polega na sprzedającym? Przecież to on robi przegląd i wie czy z takimi światłami samochód go przejdzie czy nie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

12 Sie 2022, 17:52

Ano też się zdziwiłem tym tekstem, Autotesto ;p
A czy na stacji kontroli pojazdów mają te urządzenia VAG i zmieniają takie rzeczy?
madmaxdriver
Nowicjusz
 
Posty: 21

16 Sie 2022, 10:47

Jak auto jest z rynku amerykańskiego, to te pomarańczowe z przodu to są światła pozycyjne - na rynku amerykańskim, światła pozycyjne i kierunkowskazy są w jednej żarówce w kolorze pomarańczowym - pozycja świeci cały czas na pomarańczowo, a po włączeniu kierunkowskazów miga jaśniejszym pomarańczowym. Oczywiście w Polsce takie rozwiązanie nie jest dozwolone - kierunki i pozycje muszą być jako osobne światła, a do tego pozycje muszą być białe - tabela nr 6 rozporządzenia.
Warto też sprawdzić, bo nic nie wspominasz, światła tylne - z tyłu zazwyczaj w takich autach kierunki są czerwone, co też nie jest zgodne z przepisami.
A wracając do reflektorów przednich, również musisz je sprawdzić pod kątem homologacji - może się okazać, że całe reflektory są na rynek amerykański, a więc symetryczne, a u nas muszą być asymetryczne.
Z tyłu możesz nie mieć też światła przeciwmgielnego, bo w USA tego nie ma. U nas jest obowiązkowe.
Posprawdzaj całe oświetlenie, bo SKP to nic. Kłopoty mogą się pojawić podczas zwykłej kontroli na drodze przez inspekcję lub policję.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najlepszy samochód dostawczy 2016 roku
    Konkurs przeprowadzili dziennikarze z czasopism branżowych i portali transportowych – VANekstra.pl, Ciężarówki, Polski Traker i Samochody Specjalne oraz 4Trucks.pl. Zespół jurorów na podstawie jazd ...