Klimatyzacja problem po wymianie kompresora

20 Lip 2020, 20:33

Witam serdecznie wszystkich.

Mam pytanie odnośnie starszej wersji Yarisa; 2 lata temu kupiłem Toyotę Yaris po Face Liftingu francuską 2004r. z silnikiem 1.0... Uszkodzony był kompresor, serwis klimatyzacji wymienił na kompresor regenerowany i nabił 360g czynnika.

Na fabrycznej nalepce jest 430g (+/-30g).

Dodam,że po montażu po ok 4 dniach już wracaliśmy do serwisu bo ciekł czynnik z chodnic Panowie wymienili uszczelki i dobili 100g czynnika.

Teraz po 2 latach podczas wymiany oleju zauważyłem,że kompresor cieknie, wypływa zielona ciecz.

Klima chłodzi no ale cieknie po kropelce...

Nurtuje mnie czy do klimy powinno się nabić tyle ile fabryka każe i czy regenerowane kompresory na ogół padają co 2 lata przy tak niskich przebiegach?
Ile taki regenerowany kompresor powinien działać sprawnie?

Gdzie rocznie mam przebiegu 3 tys km(zimą nie jeżdżę, no tylko na święta do rodziny 12km).

Coś czuję, że mnie na szaro serwis klimatyzacji zrobił z tym kompresorem a jest to serwis znany i z certyfikatami. Może celowo zamontowali gorszy kompresor i nabili mniej żeby podziałał dłużej niż gwarancja kompresora?? Wydałem na regenerowany kompresor ok 800zł i zakrawa mi to o oszustwo...

Co 2 lata mają się psuć regenerowane to sprzedajac takie kompresory oszukuja ludzi....
comandos21
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Lip 2020, 09:23

comandos21 napisał(a):Dodam,że po montażu po ok 4 dniach już wracaliśmy do serwisu bo ciekł czynnik z chodnic Panowie wymienili uszczelki i dobili 100g czynnika
Czynnik nie cieknie tylko się ulatnia, cieknie olej jak są nieszczelności. W takim przypadku powinno się oddać klimę na serwis żeby usunęli wszelkie nieszczelności bo w Yariskach kompresory są bardzo wrażliwe na niedobór oleju i szybko się potrafią zacierać.

Po tak krótkim czasie ubytek 100g czynnika to bardzo dużo i przypuszczam że układ by nie przeszedł testu szczelności o ile był robiony z odpowiednim czasem.

comandos21 napisał(a):Nurtuje mnie czy do klimy powinno się nabić tyle ile fabryka każe i czy regenerowane kompresory na ogół padają co 2 lata przy tak niskich przebiegach?
Ile taki regenerowany kompresor powinien działać sprawnie?

Wszystko zależy od kompresora na nim jest informacja o oleju. w Yariskach były chyba dwa rodzaje kompresorów i jeden mia mniej oleju od drugiego jakie jest wymagane w układzie do prawidłowej pracy. Czynnika powinno się nabijać tyle ile przewidział producent na wlepce.
Kompresor regenerowany jak jest jego naprawa wykonana poprawnie to jego trwałość będzie prawie taka jak nowego. Tu największy wpływ na jego długą pracę ma dbanie o ilość czynnika w układzie i jego szczelność.

comandos21 napisał(a):Gdzie rocznie mam przebiegu 3 tys km(zimą nie jeżdżę, no tylko na święta do rodziny 12km).
Układ który nie pracuje jest bardziej narażony na rozszczelnienie i utratę czynnika chłodzącego więc dobrze by było już nawet nie tylko dla klimatyzacji ale dla samego samochodu raz w tygodniu zrobić nawet zimą przynajmniej te 30km.

comandos21 napisał(a):Coś czuję, że mnie na szaro serwis klimatyzacji zrobił z tym kompresorem a jest to serwis znany i z certyfikatami. Może celowo zamontowali gorszy kompresor i nabili mniej żeby podziałał dłużej niż gwarancja kompresora??
Masz gwarancję na dwa lata? Jeżeli tak to nie masz się czym martwić zobacz tylko jakie są punkty w regulaminie takiej gwarancji żeby później nie było zaskoczenia.

comandos21 napisał(a):Wydałem na regenerowany kompresor ok 800zł i zakrawa mi to o oszustwo...
Cena dobra bo kompresory do Yarisek regenerowane chodzą po 900-1100zł.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3112
Zdjęcia: 12

21 Lip 2020, 09:38

Rokiko napisał(a):Kompresor regenerowany jak jest jego naprawa wykonana poprawnie to jego trwałość będzie prawie taka jak nowego
tak napewno :no: zacznijmy od tego czym jest regeneracja bo wiele osób przypuszcza że to jest wymiana wszystkiego co jest w środku, nic bardziej mylnego. Regeneracja polega na wymianie części nadmiernie zużytych.
Możesz zastosować uszczelniacz na wycieki z układu klimatyzacji, sam osobiście to sprawdziłem i działa to bardzo dobrze. Jeżeli ktoś ma dość napraw i chce to zrobić po kosztach to polecam
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12761
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

21 Lip 2020, 09:53

No własnie 2 lata minęły miesiąc temu stąd moje przypuszczenie że celowo wlali mniej czynnika. Po pierwszej wymianie sprawdzana była szczelność było OK. Tak myślę czy się nie powołać na rękojmię skoro gwarancja minęła. wtedy mi wymienili prawie wszystko w klimie, zawór, kompresor.

Teraz tak jak znów będzie do regeneracji to nie bardziej się opłaca kupić zamiennik ? Jakiej firmy polecacie jeśli bym się na to zdecydował?

Kolejna rzecz to jaka powinna być temp nawiewu po nabiciu na najzimniejszym nawiewie?


Jeszcze jedno, na nalepce fabrycznej nie jest ta ilość czynnika liczona razem z olejem? 430 (+/-30g) m Może serwisanci pomyśleli, że te 460g to ilość razem z olejem w układzie dlatego nabili np 360g +100g oleju??
comandos21
Nowicjusz
 
Posty: 4

21 Lip 2020, 11:47

Kao napisał(a):tak napewno :no: zacznijmy od tego czym jest regeneracja bo wiele osób przypuszcza że to jest wymiana wszystkiego co jest w środku, nic bardziej mylnego. Regeneracja polega na wymianie części nadmiernie zużytych.
Teoretycznie tak i po najmniejszej linii oporu. Jednak są firmy które robią kompleksowo regenerację i wymieniają elementy które ulegają zużyciu niezależnie do tego w jakim są stanie. Wtedy otrzymujesz np. dwa lata gwarancji. Kiedyś zagłębiałem się w ten temat i rozmawiałem z osobą która pracuje nad taką regeneracją kompresorów.

comandos21 napisał(a):Teraz tak jak znów będzie do regeneracji to nie bardziej się opłaca kupić zamiennik ? Jakiej firmy polecacie jeśli bym się na to zdecydował?
Tu najtaniej wyjdzie oddać do regeneracji swój kompresor ale wtedy masz unieruchomiony samochód przez 3-4 dni. Sama regeneracja trwa szybko bo robią w ciągu jednego dnia ale do tego dochodzi wysyłka w obie strony. Demontaż i montaż kompresora oraz nabicie układu.

comandos21 napisał(a):Jeszcze jedno, na nalepce fabrycznej nie jest ta ilość czynnika liczona razem z olejem? 430 (+/-30g) m Może serwisanci pomyśleli, że te 460g to ilość razem z olejem w układzie dlatego nabili np 360g +100g oleju??
Na wlepce najczęściej jest tylko ilość czynnika i taką ilość powinieneś otrzymać na wydruku po serwisie klimatyzacji. Powinno być 430g. Oleju dodaje się przeważnie tyle ile zostanie odessane i są to bardzo małe ilości rzędu 5-20ml. Czasem nic nie zostanie odseparowane. Jak nie ma wycieków oleju z układu klimatyzacji to on ot tak nie znika z niego.
Trzeba pamiętać, że zbyt duża ilość oleju w układzie nie jest zdrowa i przez to rownież może klimatyzacja przestać działać.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 3112
Zdjęcia: 12

21 Lip 2020, 15:55

Wlaśnie dzwonil serwisant. Wymienil łożysko, uszczelki bo to przez nie cieklo i mówił, że do układu weszło 410g czynnika tylko. Coś mało wchodzi, no chyba, że na nalepce fabrycznej zawyżyli
Koszt 580zl.
Mówił, że ubyło 200g czynnika.
To chyba nie jest źle, biorąc pod uwagę że klimy nie wyłączam nawet zimą a ostatnio była napełniana 2lata temu...
comandos21
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Citroen C5 III x7 opinie, problemy, usterki, wady, zalety
    Opinia na podstawie własnego auta i własnych doświadczeń z nim związanych Citroen C5 2016 wersja Exclusive sport w wersji nadwozia Tourer napędzany silnikiem 2.0 BlueHDI 180 KM i automatyczną skrzynią biegów o przebiegu ...
    Pierwszy samochód hybrydowy Toyoty - czy był nim ...?
    Toyota i hybrydy? Pierwsze nasze skojarzenie to Prius. Słusznie, bo model ten już 20 lat temu przetarł szlak dla seryjnych pojazdów hybrydowych. Z roku na rok jest ich coraz więcej: Yaris, Auris, RAV4, Toyota C-HR, ...

  • 21 Lip 2020, 16:07

    comandos21 napisał(a):do układu weszło 410g czynnika
    Czyli mieści się w granicach.
    comandos21 napisał(a):Mówił, że ubyło 200g czynnika.
    Niecałą połowę przez rok to już trochę jest ale przy serwisach co roku do przeżycia. Teraz po uszczelnieniu powinno być lepiej i mniej czynnika ubywać. Zobaczysz za rok.
    comandos21 napisał(a):To chyba nie jest źle, biorąc pod uwagę że klimy nie wyłączam nawet zimą a ostatnio była napełniana 2lata temu...
    Klima powinna pracować tak często jak się da bo wtedy będzie najdłużej sprawna i nie grozi jej rozszczelnienie. Ja miałem w jednym aucie klime manualną to w zimie tylko regulowałem temperaturę i jej nie wyłączałem przyciskiem i tak przy niskich temperaturach nie załączała się ale jak tylko były wyższe to chodziła i nie musiałem pamiętać żeby ją co jakiś czas włączać.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3112
    Zdjęcia: 12

    23 Lip 2020, 00:04

    Czynnika 200g ubylo w 2lata :)
    comandos21
    Nowicjusz
     
    Posty: 4

    23 Lip 2020, 13:18

    comandos21 napisał(a):Czynnika 200g ubylo w 2lata
    No to nie jest jeszcze tak źle :)
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 3112
    Zdjęcia: 12