Koło dojazdowe

05 Sty 2009, 19:44

nie spotkalem sie jeszcze z oponami dętkowymi w autach
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

05 Sty 2009, 20:01

No cóż,nie wiem,czy to twoja strata,ale z pewnością to już nie nasz problem...Jak chcesz zobaczyć oponę dętkową,to popatrz na opony w maluszkach,Polonezach i starszych samochodach.Poza tym,do opon bezdętkowych równiez można zakładać opony i to bez problemu.Czasami założenie dętki do takiej opony bardziej się opłąca niż jej wulkanizacja,albo wymiana felgi.A ta ma akurat bardzo duże znaczenie do stosowania opon bezdętkowych.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Sty 2009, 21:44

po co wymyślli opony bezdętkowe?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

05 Sty 2009, 22:07

Żeby można było jeździć bez dętki :D
Koło było lżejsze.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

06 Sty 2009, 17:41

mozesz mi jeszcze napisac czy lepiej kupic opony znanej firmy ale uzywane czy nówki ale jedne z najtańszych na rynku
opony sie różnią tylko ceną i marką czy tez jakoscią?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

06 Sty 2009, 17:50

Oponu różnią się ceną,marką,jakością i ważne jest to,do jakiego samochodu.I tak jak to zawsze bywa,im niższa cena,tym gorsza jakosć.Jak chcesz kupować używane,to lepiej jakiejś dobrej firmy.No i zwróć uwagę na rok produkcji otraz na wysokośc bieżnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2009, 20:41

lepiej kupic uzywane ale firmowe czy nowe ale najtańsze?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

06 Sty 2009, 21:34

Jasne że używane firmowe, pokazywałem już że bardzo okazyjnie kupiłem Dunlopy [link do oferty na Allegro wygasł] . Dzisiaj mi przyszły, jutro będę zakładał i śmigał.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

07 Sty 2009, 00:11

znajomy kupił niedawno na giełdzie nówki za 90 zł. Haczyk jest w tym że są to opony regenerowane. i Dzisiaj po zaledwie miesiącu strasznie załuje, bo te opony strasznie zachowują sią na mokrym asfalcie, na śniegu trochę lepiej ale też słabo, odradzam każdemu kto by się połakomił na tanie regenerowane opony.
zbychu57
Aktywny
 
Posty: 312
Miejscowość: Białystok

07 Sty 2009, 00:15

Regenerowanych bym w życiu nie kupił. Już lepiej więcej zużyte używki niż regenerowane.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

07 Sty 2009, 16:35

qki007 napisał(a):Regenerowanych bym w życiu nie kupił. Już lepiej więcej zużyte używki niż regenerowane.

dlaczego regerowanych nie? sam mysle nad oponami i niewiem czy kupic regerowane czy nówki ale tanie
bo szkoda mi wydac kase na firmowe ale używane i nie tanie
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

07 Sty 2009, 16:44

Dałem 260 zł za 4 opony Dunlopa z 6mm bieżnikiem. Czy to tak dużo??
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

07 Sty 2009, 16:59

a ile ma bieżnik nowej opony i przy ilu trzeba wymieniac?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

07 Sty 2009, 17:25

"Wysokość bieżnika mierzy się od dołu rowka opony, a nie od punktu TWI, gdyż wysokość bieżnika w punkcie kontrolnym TWI ma 1,6 mm i do tego momentu może się opona ścierać. Jeżeli opona ma niższy bieżnik niż 1,6 mm to jest już uważana jako zużyta i Policja ma prawo zabrać dowód rejestracyjny. Nowa opona letnia ma 8mm mierząc właśnie nie od punktu kontrolnego tylko od dołu opony."

A zimówki mają chyba 12-13 mm.

"W oponach zimowych wysokość bieżnika nie powinna spadać poniżej 4-5 mm. - To dlatego, że rowki muszą odprowadzać więcej wody i błota pośniegowego. To uchroni nas przed niebezpiecznym aquaplaningiem, czyli utratą kontaktu opony z nawierzchnią - tłumaczą eksperci. W letnich bieżnik powinien mieć min. 2 mm wysokości."
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość