Kombi/hatchback 5d około 15 000zł

11 Paź 2016, 21:04

Witam!
Zacząłem się rozglądać za "nowym" samochodem, który kupię pod koniec zimy (celuję w luty/marzec). Mam dość sprecyzowane wymagania, ale nie mogę zawęzić kręgów poszukiwań. Najprawdopodobniej będzie to pojazd z Niemiec, który sprowadzi znajomy, ale nie wykluczam zakupu już w kraju.

Roczne przebiegi to okolice 10 000km, głównie 15-20km (dojazd do pracy). Kilka(naście) razy w roku trasa 150-600km (wyjazdy służbowe/wyścigowe).
Często transportuję 1-2 rowery, więc szukam pięciodrzwiowego hatchbacka lub kombi - dla łatwiejszego pakowania sprzętu.

Benzyna (nie chcę LPG), powyżej 120KM - pewnie 1.8 albo 2.0, może większy, ale bez przesady - spalanie powyżej 12-13l w mieszanym mnie nie bawi ;).

Na razie ustaliłem siedem modeli, ale może coś dołożycie/usuniecie?
Hatchback 5d:
    Ford Focus Mk2
    Citroen C4
    Renault Laguna II FL (liftback)
Kombi:
    Renault Laguna II FL
    Mazda 6
    Ford Mondeo Mk3
    Citroen C5

W przebiegi/roczniki raczej się nie bawię, bo i tak trzeba obejrzeć przed zakupem. Proszę o podpowiedzi!
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

12 Paź 2016, 13:06

do kombi:
Skoda Octavia
Toyota Corolla
subb0
Aktywny
 
Posty: 319
Miejscowość: GDAŃSK / WARSZAWA
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Corolla E12
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

12 Paź 2016, 13:23

Jakieś konkretne silniki? W Octaviach głównie widzę 1.8T, nie ma problemów z turbiną?
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

12 Paź 2016, 13:48

Kapu napisał(a):W Octaviach głównie widzę 1.8T, nie ma problemów z turbiną?

Wiesz auto ma 10+ lat więc może coś tam nie domagać w turbinie ale spokojnie regeneracja kosztuje około 1000 zł i spokój na sporo tys. km :wink:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Paź 2016, 13:52

Wiesz auto ma 10+ lat więc może coś tam nie domagać w turbinie ale spokojnie regeneracja kosztuje około 1000 zł i spokój na sporo tys. km :wink:

Łe, spodziewałem się gorszych kosztów ;). A jak ta jednostka spisuje się w Leonie (gdybym rozszerzał jeszcze hatchbacki)? Moc wyższa, więc domyślam się, że ewentualne naprawy turbiny już droższe?
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna

12 Paź 2016, 14:16

1,8T 150 KM masz turbo K03 maleństwo, zabawka
1,8T 180 - turbo K03s tutaj już droższe ale i tak nie jest źle
1,8T np. 225 tu masz już K04 to już jest konkretna turbina

W mocniejszych wersjach masz mocniejszy układ hamulcowy który jest droższy.
w 1,8T problemem mogą być różne zaworki, podciśnienie, wężyki + drogie sprzęgło z kołem dwumasowym - koszt z wymiana ok 1600-1700 zł, bo regenerować sie nie opłaca i to głupota

Ja bym właśnie poszedł w kierunku Leona albo A3 bo Golf/Octavia to takie wizualnie już wiekowe auta, wiadomo A3 czy Leon to jest to samo ale prezentują ciut inny poziom, np A3 będzie poliftowe, które jest jest dość ładne a sam Leon też fajnie się prezentuje.

Także turbo to nie jedyny problem. Ogólnie dobry silnik chociaż dzisiaj już zabytek powoli, zdrowych egzemplarzy jest niewiele, 1,8T ma kiepski dół np w stosunku do TSI/TFSI które wstaje praktycznie jak diesel z samego dołu.
Łokoj
Początkujący
 
Posty: 124
Prawo jazdy: 17 10 2005
Przebieg/rok: 27tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1,4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis Verso (1995–2006)
    Znana również jako Toyota Picnic, Ipsum albo SportsVan, Toyota Avensis Verso doczekała się dwóch generacji. W założeniu była 6- lub 7-osobowym minivanem z dużym bagażnikiem. Samochodem rodzinnym, który ...

12 Paź 2016, 15:40

Chyba nie będę ryzykował 1.8T (dlatego też od początku nie było tutaj Leona) - niby jestem przyzwyczajony do jeżdżenia na wyższych obrotach (ZETEC 1.4 Focusa), ale kupując coś nowszego raczej wolałbym wolnossące 1.8 albo 2.0.
To prawda, że Octavia trochę... kanciasta? Szukałem II generacji, ale w tej cenie trupy. Ogólnie szczerze powiem, że trochę odrzucałem też Audi, bo bałem się droższych części przy ewentualnej naprawie. Golf odpada, bo mi się nie podoba :)
Kapu
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Focus mk1
Paliwo: Benzyna