Kombi LPG do 40-45 tys.

Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 00:31

Zastanawiam się nad kupnem kombi do 40-45 tys. zł, rocznik najlepiej > 2010, silnik zdecydowanie > 120 KM i podatny na LPG. Nie szukam krążownika, raczej dość lekkie i elastyczne kombi. W kwestii gazu: żadnych dotrysków, tylko sekwencja.

Po przekopaniu xxx stron forów widzę kilka możliwości:
- Renault Megane Grandtour 1.4 TCe 130 KM - fajny, ale podobno ma problemy z głowicą, a w szczególności upg > 150 kkm
- Renault Megane/Laguna Grandtour 2.0 140 KM - bez turbo, ale w Megane tylko automat, w Lagunie także klasyczna skrzynia, ale częste problemy z głowicami
- Renault Megane/Laguna 2.0 180 KM - turbo ale ponoć podatne na gaz, bardzo dobre osiągi, dość paliwożerny, dość drogi i b. mało egzemplarzy na rynku
- Opel Astra/Insignia 1.4 Turbo LPG - Astra mi się nie podoba nic a nic, a w Insignii za mały silnik do tak dużego auta, wolny i mało elastyczny
- Citroen C5 1.8 125 KM - ładne auto, ale za ciężkie auto do takiego silnika, mułowaty
- Citroen C5 2.0 140 KM - ładne auto, całkiem niezły silnik, ale prawie żadnych egzemplarzy po 2010 r., lekko mułowaty
- Ford Mondeo Mk4 2.0 145 KM - wszystko fajnie, ale regulacja na szklankach, więc opłacalność instalacji LPG dużo mniejsza

Oprócz tego są jeszcze silniki Volvo dla XC70 3.2, V50 (odpada) V60 T5 i T6, Saaby 2.0 T i 2.8 T, Subaru 2.5, ale wszystko to stare, a jeśli nawet nowe to drogie... i tu się kółko zamyka. Jest jeszcze coś oprócz tych modeli ?
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 06 Lut 2017, 17:20
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 20:16

C5 kombii ma ponad 4,8 długości, nie wiem czy to wpisuje się jeszcze w "lekkie" auto. Z 1.8 nie jedzie wcale.
Laguna, megane spoko. Mondeo też ale poszukałbym raczej silnika 2.5T konstrukcji volvo.
Astra/Insignia spoko ale co kto lubi.
XC70 spoko ale nie wiem jak tam z cenami.
T5 i T6 to silniki na bezpośrednim wtrysku.
Saab'y spoko, subaru w sumie też ale będziesz miał droższy serwis przez ułożenie silnika i mechaniczną regulację luzów zaworowych (ciężki dostęp)

IMO laguna jest faworytem, dorzucę avensisa i accorda
Insignia ST, 2.0DTH/170, '17
Focus 2, 1.6tdci/90, '10
V40, 1.9dci/115, '03
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3647
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST, V40
Silnik: 1.6td, 2.0cd, 1.9dti
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 23:04

Dzięki.

Poczytałem, silniki 2.0 do Lagun 140 KM gazują się dość marnie, sporo jest problemów z tymi zagazowanymi silnikami podobnie jak 1.4 TCe w Megane. Szczerze mówiąc, to chcąc mieć rozsądną moc pod butem zostaje Megane/Laguna w silniku 2.0 F4RT 180 KM, pozostałe modele są bardzo ciężkie jak na swoje gabaryty przy stosunkowo małej mocy.

Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok :)

W kwestiach ekonomicznych takie Megane 2.0 180 KM w LPG może wypaść podobnie do 2.0 dCi 160 KM czy 2.0 TDCi 163 KM.
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 06 Lut 2017, 17:20
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

27 Sie 2017, 12:50

spinless napisał(a):Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok
nie tędy droga :no:
Diesle nie bez powodu mają niższe ceny w ogłoszeniach. Ich liczebność? Nadal niestety wielu ludzi wierzy w perełki trzymane przez Niemca pod kocem z irracjonalnie niskim przebiegiem i "świetnym" stanem technicznym, a handlarze na tym korzystają i poniekąd "kreują trendy" na rynku wtórnym, przywożąc zza granicy takie właśnie auta.
Jak dla mnie lepiej wyjdziesz na tym, jak będziesz śledzić codziennie ogłoszenia benzynowych przykładowo Meganek i Lagun, oraz po prostu szybko na nie odpowiadał.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11526
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jesienne liście - piękne i niebezpieczne Jesienne liście - piękne i niebezpieczne
    Choć kolorowe liście to urokliwy element jesieni, może on stać się przyczyną zagrożenia na drodze. Na mokrych liściach auto łatwo traci przyczepność, mogą one też przykrywać nierówności czy dziury, a nawet uszkodzić ...
    Skoda Rapid - nowy wymiar Skody Skoda Rapid - nowy wymiar Skody
    SKODA Rapid stanowić będzie nowy wyznacznik dla wszystkich samochodów marki pod względem ponadczasowego designu oraz przestronności wnętrza. SKODA Rapid to pojazd idealnie uzupełniający dotychczasową gamę modeli, wpasowując ...

  •  

    Fatal error: Call to undefined method Memcached::guit() in /forum/includes/acm/acm_memcached.php on line 74