Kombi LPG do 40-45 tys.

Kombi LPG do 40-45 tys.

25 Sie 2017, 23:31

Zastanawiam się nad kupnem kombi do 40-45 tys. zł, rocznik najlepiej > 2010, silnik zdecydowanie > 120 KM i podatny na LPG. Nie szukam krążownika, raczej dość lekkie i elastyczne kombi. W kwestii gazu: żadnych dotrysków, tylko sekwencja.

Po przekopaniu xxx stron forów widzę kilka możliwości:
- Renault Megane Grandtour 1.4 TCe 130 KM - fajny, ale podobno ma problemy z głowicą, a w szczególności upg > 150 kkm
- Renault Megane/Laguna Grandtour 2.0 140 KM - bez turbo, ale w Megane tylko automat, w Lagunie także klasyczna skrzynia, ale częste problemy z głowicami
- Renault Megane/Laguna 2.0 180 KM - turbo ale ponoć podatne na gaz, bardzo dobre osiągi, dość paliwożerny, dość drogi i b. mało egzemplarzy na rynku
- Opel Astra/Insignia 1.4 Turbo LPG - Astra mi się nie podoba nic a nic, a w Insignii za mały silnik do tak dużego auta, wolny i mało elastyczny
- Citroen C5 1.8 125 KM - ładne auto, ale za ciężkie auto do takiego silnika, mułowaty
- Citroen C5 2.0 140 KM - ładne auto, całkiem niezły silnik, ale prawie żadnych egzemplarzy po 2010 r., lekko mułowaty
- Ford Mondeo Mk4 2.0 145 KM - wszystko fajnie, ale regulacja na szklankach, więc opłacalność instalacji LPG dużo mniejsza

Oprócz tego są jeszcze silniki Volvo dla XC70 3.2, V50 (odpada) V60 T5 i T6, Saaby 2.0 T i 2.8 T, Subaru 2.5, ale wszystko to stare, a jeśli nawet nowe to drogie... i tu się kółko zamyka. Jest jeszcze coś oprócz tych modeli ?
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 06 Lut 2017, 16:20
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 19:16

C5 kombii ma ponad 4,8 długości, nie wiem czy to wpisuje się jeszcze w "lekkie" auto. Z 1.8 nie jedzie wcale.
Laguna, megane spoko. Mondeo też ale poszukałbym raczej silnika 2.5T konstrukcji volvo.
Astra/Insignia spoko ale co kto lubi.
XC70 spoko ale nie wiem jak tam z cenami.
T5 i T6 to silniki na bezpośrednim wtrysku.
Saab'y spoko, subaru w sumie też ale będziesz miał droższy serwis przez ułożenie silnika i mechaniczną regulację luzów zaworowych (ciężki dostęp)

IMO laguna jest faworytem, dorzucę avensisa i accorda
Laguna mk1, 2.0 [*] -> S40, 1.8, '98 -> Mazda 3, 2.0, '17 -> S60, 2,5T -> Focus 2, 1.6tdci

Clio 3, 1.5 dci, -> Clio 4, 1.2 -> Auris Hybrid, '14 ->Fabia 2, 1.6tdi, '13 -> Octavia 2, 1.6tdi, '13 -> Insignia ST, 2.0DTH, '17
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2609
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus 2, Insignia ST
Silnik: 1.6tdci, 2.0dth
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

26 Sie 2017, 22:04

Dzięki.

Poczytałem, silniki 2.0 do Lagun 140 KM gazują się dość marnie, sporo jest problemów z tymi zagazowanymi silnikami podobnie jak 1.4 TCe w Megane. Szczerze mówiąc, to chcąc mieć rozsądną moc pod butem zostaje Megane/Laguna w silniku 2.0 F4RT 180 KM, pozostałe modele są bardzo ciężkie jak na swoje gabaryty przy stosunkowo małej mocy.

Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok :)

W kwestiach ekonomicznych takie Megane 2.0 180 KM w LPG może wypaść podobnie do 2.0 dCi 160 KM czy 2.0 TDCi 163 KM.
spinless
Nowicjusz
 
Posty: 5
Rejestracja: 06 Lut 2017, 16:20
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Kia Ceed

Re: Kombi LPG do 40-45 tys.

27 Sie 2017, 11:50

spinless napisał(a):Z powodu marnej ilości egzemplarzy na rynku wtórnym pozostaje chyba tylko przesiać diesle z mniej awaryjnymi jednostkami i liczyć, że wszystko będzie ok
nie tędy droga :no:
Diesle nie bez powodu mają niższe ceny w ogłoszeniach. Ich liczebność? Nadal niestety wielu ludzi wierzy w perełki trzymane przez Niemca pod kocem z irracjonalnie niskim przebiegiem i "świetnym" stanem technicznym, a handlarze na tym korzystają i poniekąd "kreują trendy" na rynku wtórnym, przywożąc zza granicy takie właśnie auta.
Jak dla mnie lepiej wyjdziesz na tym, jak będziesz śledzić codziennie ogłoszenia benzynowych przykładowo Meganek i Lagun, oraz po prostu szybko na nie odpowiadał.
Serdecznie zapraszam do lektury nowego poradnika nowa-jakosc-aut-poflotowych-vt97851.htm
mike
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 10980
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 17:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą Zmęczony kierowca - mikrosen i zaśnięcie za kierownicą
    Pomimo tego, że zmęczenie lub zaśnięcie za kierownicą zajmuje w statystykach policyjnych w Polsce i na świecie dalekie miejsca w klasyfikacji przyczyn wypadków, to szacuje się, że w rzeczywistości stanowi istotną przyczynę ...
    Najbardziej ekonomiczne SUV-y Najbardziej ekonomiczne SUV-y
    Specjaliści z amerykańskiej organizacji Consumer Reports po raz kolejny wzięli pod lupę paliwożerność SUV-ów i wybrali najbardziej oszczędne auta z tego segmentu. Wszystkie przetestowane przez Amerykanów egzemplarze ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Rage-Race 2009
      Wizjonerski Golf GTI - Design Vision GTI
      Wyścig żużlowy, J.Hampel
      Targi AutoSalon, bass i tuning