Kombi max 30tyś

23 Lip 2017, 21:41

Cześć. 3 miesiące przeglądam Internet w poszukiwaniu auta i ciągle po przeczytaniu różnych postów zmieniam decyzje co kupić. Wynika to z tego, że się nie znam i jestem skazany na opinie innych. Będę wdzięczny jak coś doradzicie.

Szukam auta, w którym będę mógł przewieźć rower bez większego kombinowania stąd wybór wersji kombi. Z wygód zależy ma na klimie i fotelu na gościa 195cm. Podłokietnik będzie plusem.

Będę jeździł w weekendy na jakieś trasy. Zasadniczo na co dzień żyję bez auta i jest ok. Może zrobię z raz w tygodniu zakupy ale głównie wyjazdy rekreacyjne bliższe lub dalsze. Nie wiem czy całym rokiem, teraz jest ciepło to się ma ochotę gdzieś pojechać. Trzeba założyć, że auto może sporo stać pod blokiem dlatego nie chcę szarżować z ceną. 30 tyś uwzględnia pakiet startowy + LPG chyba, że w tej cenie to niemożliwe.

Nie chcę też ciągle rozwodzić się czy gdzieś jechać autem czy busem bo samemu się nie opłaca dlatego pomyślałem, że rozwiązaniem może być LPG.

Zauważyłem, że kręcę się w kółko jeśli chodzi o wybór modelu.

Kilka moich typów z ostatnich tygodni:

Chevrolet Lacetti
Skoda Octavia
Kia Seed
Mazda 6
Fiat Croma
Opel Astra
Ford Focus
Ford Mondeo
Citroen C5
Renault Laguna

Ogólnie jestem otwarty. Odrzuciłem tylko auta zwiększonego ryzyka jak Audi/BMW/VW itp. W żadnym jeszcze nie siedziałem.

W pierwszej kolejności chciałbym poprosić o wsparcie przy wyborze najlepszego silnika do LPG. Może dzięki temu wybiorę model. Na pytanie czy segment C czy D - w pierwszej kolejności zależy mi na wyborze auta które minimalizuje ryzyko częstych wizyt u mechanika.
tech
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

23 Lip 2017, 22:03

Chevrolet Lacetti - za małe
Skoda Octavia - brak normalnego silnika do lpg
Kia Seed - "ceed", niby ok ale imo będzie ciasno (bliźniaczy model i30)
Mazda 6 - spoko ale naszukasz się dobrego egzemplarza
Fiat Croma - uda się znaleźć benzyniaka? :mrgreen: Jesli tak to ok
Opel Astra - na astrę h budżet za duży, na astrę j za mały (to ciężkie auto i trzeba szukać co najmniej 1.4T)
Ford Focus - mk2 fl spoko, mk3 może być za mało kasy
Ford Mondeo - mk3 spoko, do mk4 przydałoby się jakieś 5k dorzucić
Citroen C5 - spoko ale nie wyrobisz się w 30k
Renault Laguna - jw

Podsumowując to co podałeś to imo Laguna 2.0T > Mondeo 2.0/2.5T > C5 2.0

Masz też vectrę/signum 2.0T, saab'a 9-5, volvo v70, volvo v50(technicznie focus), nooo i bardzo ciekawa opcja accord vii,
Czytaj więcej: kombi-max-30tys-vt102336.htm#p664912
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lip 2017, 22:57

Chyba nie działa link 'Czytaj więcej'.
Dodam, że szukam w wawie.

O Lacetti czytałem, że jeden z bardziej przestronnych. To już nie wiem...
Octavia - szukałbym tego mułka 102KM ale podobno strach tym wyprzedzać.
Do Ceed'a muszę się przymierzyć. Miałem kiedyś przez moment I30 i było względnie ok ale Ceed jest węższy o 5 cm. Tylko straszna posucha w ogłoszeniach i nie wiem, który silnik do gazu? Kia chyba nie ma MPI jak Hyundai. I30 nie chciałbym ze względu na drażniące, niebieskie podświetlenie.
Z Cromą faktycznie jest problem w benzynie więc skreślam.
W astrach 1.4T jest dobry do LPG?
Ogólna uwaga: czy to prawda, że już nie ma dobrych silników do LPG i trzeba się liczyć, że po 50k wypalą się gniazda? Mamy na forum jakiś temat typu top10 jednostek do LPG?

A która jednostka w Focusie?

Warto się pchać w silniki >= 2.0? Nachodziły mnie wątpliwości, że potencjalnie więcej problemów i kosztów.

C5 i Laguna skreślam skoro poza budżetem.

Z Volvo najbardziej mi się podoba 850 :) Takie małe marzenie które się już nie spełni.
tech
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

24 Lip 2017, 00:04

Wyczytałem, że najlepsze auta do gazu mają:
- wtrysk pośredni
- regulację zaworów hydrauliczną (śrubki ujdą ale jest więcej zachodu)
- wystarczająco miejsca na butlę we wnęce na koło zapasowe
tech
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

24 Lip 2017, 00:28

Z doświadczenia przewozowicza roweru szedłbym w auta wyższe niż kombi, bo jest po prostu wygodniej wkładać i wyjmować rower, a i nie trzeba jakoś kombinować z opuszczaniem siodełka. Oczywiście nie chodzi mi tu o jakiegoś Voyagera (choć to chyba ideał, no może oprócz blaszaków typu Berlingo, Doblo), ale o auta na bazie kompaktowych braci np
[link do oferty na Allegro wygasł] choć tutaj może być delikatny problem z długością kufra mimo złożonych siedzeń
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Linki przykładowe. No i rzecz jasna jest jeszcze wybór w tym segmencie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

30 Lip 2017, 14:56

Po przemyśleniach doszedłem do wniosku, że nie ma co się kierować tylko ekonomią...

Aktualnie najbardziej mi się podobają
- Volvo V70 II (moje marzenie to 850 lub 70 I ale trochę się obawiam ze względu na wiek)
- Honda Accord VII

Wersje benzynowe - do LPG.
Czy silniki V70 turbo można bezpiecznie zagazować?

Ktoś wie jaki będzie rozsądny budżet na takie auto?
tech
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

30 Lip 2017, 21:02

Volvo spoko zagazujesz u dobrego gazownika (polecam KlinikaLPG).
Tak z drugiej strony przewożenie rowerów w aucie to niezbyt komfortowy i bezproblemowy pomysł, wiem bo sam kombinowałem. Dobrym rozwiązaniem jest hak i bagażnik rowerowy na hak, sprawdza się bardzo dobrze, lepiej niż się spodziewałem.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008