Komfort+stabilność do 23tys.

Komfort+stabilność do 23tys.

22 Sty 2013, 00:11

Witam !

Potrzebuję rady w doborze auta do ok 20-23 tys.
Szukam samochodu , które połączyłoby wygląd i wygodę z niskimi kosztami eksploatacyjnymi oraz małą awaryjnością.
Sedan w dobrym stanie, możliwie jak najmłodszy.
Przy wyborze auta tym razem raczej kieruje się rozsądkiem.

Diesli obawiam się ze względu na koszta. Celuje w benzynę+gaz ewentualnie benzynowe które nie pali zbyt dużo bym w bliskiej przyszłości mógł zainstalować LPG.
Jeździć będę często: zarówno na mieście jak i w trasie.

Moje typy:
Toyota Avensis II
Toyota Corolla E12
Skoda Octavia II 1,9 TDI
Honda Accord VII
Honda Civic VII
Opel Astra III

Będę wdzięczny za wszelkie opinie i doświadczenia oraz ewentualne propozycje innych aut. Komentarze co do rodzaju paliwa też mile widziane.
Pozdrawiam
JohnnyJ
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 21 Sty 2013, 23:14
Prawo jazdy od: 01 01 1985
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: nie mam

Re: Komfort+stabilność do 23tys.

11 Lut 2013, 17:40

Witam,

trochę różne samochody (klasy) bierzesz pod uwagę.
Jako, że mam małe "zobczenie" ;-) na punkcie samochodów ze znaczkiem H na przodzie to ja bym proponował Hondę. Jeździłem przez ostatnie 4 lata Accordem Tourerem w dieslu (aktualnie czeka na sprzedaż) i powiem szczerze, że super samochodzik. Spalanie na średnim poziomie ok 7 - 7,5 l. W sumie jeżeli chodzi o eksploatację to w zasadzie tylko płyny i części, które się zużywają. Jeden minus Accorda VII to kolektor wydechowy - coś nie tak z rozłożeniem masy i pęka - całe szczęście nie jest to częte - ja wymieniłem go raz.

Jeżeli chodzi o cenę to do 23 tys. możesz dostać raczej tylko wersje przez liftem (jak dobrze pamiętam był w 2005r)

Co do Civiców - to nie wiem jak sprawowała się VII - ja jeździłem VI w beznynie, ale to jeszcze był rodowity japoniec - jeden z ostanich.

A jeżeli chodzi o resztę to niestety nie pomogę.

Powodzenia w szukaniu
wjez
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Paź 2012, 16:43
Prawo jazdy od: 04 11 1998
Auto: Honda CR-V
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Komfort+stabilność do 23tys.

11 Lut 2013, 17:48

Pytanie podstawowe - czy wystarczy Ci auto mniejsze jak Astra czy Corolla? Czy wolisz jednak coś większego jak Accord czy Avensis i naprawdę warto się nad tym zastanowić. Jak będziesz chciał auto ciut większe to Astra czy Corolla mogą być przymałe.
Los_Dawidos
Aktywny
 
Posty: 351
Rejestracja: 06 Lut 2011, 20:33
Prawo jazdy od: 05 08 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Opel Astra
Paliwo: Diesel

Re: Komfort+stabilność do 23tys.

11 Lut 2013, 17:54

Japońskie trzymają poziom :) Honda bedzie ok. Jak kolega pisał dieselek 2.2 jest swietny koszt usunięcia awarii korektora to 900zl są dostępne zamienniki wykonane w innej technologii niż oryginalne ponoć nie pękną.
Poza tym silnik ten jest trwały i dynamiczny. Co do benzyny to w Accordzie masz 2.0 ze zmiennymi fazami rozrządu. Silnik ok, ale trzeba się liczyć ze spalaniem.
Jak mniejsze auto to civic z 1.6 benzyna 110KM daruj sobie 3 drzwiowy.

Z niemieckiej konkurencji Skoda Superb lub Audi A4 z silnikiem 1.8 lub 1.8 T i do tego LPG.
Klekoty 1.9 i 2.0 TDI bym odpuścił.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

Re: Komfort+stabilność do 23tys.

11 Lut 2013, 17:56

noisy napisał(a):koszt usunięcia awarii korektora to 900z


ceny już spadły ze względu na popyt - ja jakiś czas temu płaciłem ok 500 zł
wjez
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 15 Paź 2012, 16:43
Prawo jazdy od: 04 11 1998
Auto: Honda CR-V
Silnik: 2.0 i-VTEC
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Komfort+stabilność do 23tys.

11 Lut 2013, 18:24

To dobrze :) tu sa żeliwne [link wygasł]
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2610
Zdjęcia: 21
Rejestracja: 17 Lip 2007, 15:30
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy od: 27 02 2003
Auto: Honda
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM Sprawne i mocne podwozie z ESP w samochodach Opel ADAM
    Śmiały kształt modelu ADAM jest dodatkowo podkreślony przez zastosowanie dużego rozstawu kół (przednich: 1485 mm; tylnych: 1478 mm). Podwozie z rozstawem osi wynoszą-cym 2311 mm zapewnia maksymalny komfort i poziom ...
    700 tysięcy aut elektrycznych na koniec 2017 r. w UE 700 tysięcy aut elektrycznych na koniec 2017 r. w UE
    Ponad 200 tysięcy pojazdów elektrycznych zostanie zarejestrowanych w UE w 2017 r. Ogólna liczba aut z napędem elektrycznym poruszających się po drogach Starego Kontynentu może wynieść 700 tysięcy – prognozuje ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      S2020005