Komfortowy diesel 50-55 tys

09 Lip 2019, 18:25

Mam ogromny dylemat i bardzo Was proszę o wyrozumiałość i wsparcie :? Mam budżet 50-55 tys, początkowo chciałam kupić prawie nową Astrę K pod LPG (zawsze mi się podobała). Szybko porzuciłam ten pomysł z uwagi na niekorzystne opinie przy zagazowaniu. Kolejnym pomysłem było nowe auto na gwarancji ASO z fabrycznym LPG. Odrzuciłam wszystkie małe piździki i z moim budżetem została tylko Dacia Duster lub Fiat Tipo. Pojechałam do salonów sprawdzić jak będę się w nich czuć i tragedii nie ma.. ale w drugą stronę też zero emocji. Z moim budżetem niestety wersje średnio ubogie (brak alusów, brak lcd, klima ręczna, lusterka czarne, itd).. :angry: Nie chcę wydać 50k i potem jeździć ze skwaszoną miną bez żadnej frajdy. Zastanawiam się znowu nad dieslem, Polskim nie sprowadzonym, z przebiegiem do 50-70 tys. Po moich +150 tys planuję sprzedać. Wiem, że na czerwoną mazdę mnie nie stać :D ale chciałabym znaleźć złoty środek pomiędzy potrzebą ekonomicznej jazdy (diesel albo LPG) a komfortem (wnętrze + dynamiczna ale nie agresywna jazda) i wizerunkiem (coś z pazurem, eleganckiego i kobiecego) :naughty: Swoją drogą miałam już w swoim życiu 10 aut i za każdym razem niezależnie od wysokości budżetu ten sam problem - co kupić?!?! :unsure:
aniagdy
Nowicjusz
 
Posty: 8

12 Lip 2019, 20:55

Renault Megane (bogata wersja) który silnik brać?

A)
59 900 pln (+ koszt gazu we wrześniu)
1.2 130 KM benzyna
rocznik 2016
przebieg 75 100
dostępny u mnie w mieście

B)
59 900 pln
1.5 110 KM diesel
rocznik 2017
przebieg 23 743
dostępny na drugim końcu Polski (12 h pociągiem)
aniagdy
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Lip 2019, 17:53

W TCE jest wtrysk bezpośredni, co przekreśla sens ekonomiczny montażu LPG
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lip 2019, 19:09

Zdecydowałam się na 1.5 dCi 110 km. Mam na oku Megane IV. Czy powinnam coś jeszcze dodać do poniższej listy "must do" przy zakupie młodego auta używanego?

PYTANIA TECHNICZNE
- czy auto jest bezwypadkowe
- czy auto jest bezkolizyjne
- sprawdź lakier miernikiem (grubość ok. 100 um)
- sprawdź czy automat pali więcej (o ile)
- sprawdź instalację wtryskową (Delphi czy Siemiens)
** podają nazwę KOMPI
** jeśli Delphi sprawdź wtryskiwacze, pompę paliwa, panewki

PYTANIA PRAWNE (faktura vat marża)
- czy auto było kupione na firmę i było zwolnione z Vatu (właściciel osoba fizyczna ale może brał na firmę - do ustalenia - zostawia je u dealera w rozliczeniu)
- czy dealer da kopię umowy / fakturę nabycia pojazdu (żeby US nie zgłosił się do mnie po 23%)
aniagdy
Nowicjusz
 
Posty: 8

13 Lip 2019, 21:32

Akurat czy to Siemens czy Delphi nie ma wpływu na panewki bo silnik jest ten sam. Co do układu wtryskowego jeden i drugi ma swoje za uszami bo Delphi jest wrażliwy na paliwo i ma słabą żywotność za to Siemens o trochę lepszej żywotności jest bardzo drogi i skomplikowany przy naprawie. Dla panewek kluczem jest wymiana oleju jak najczęściej, nie rzadziej niż 10tys km, filtr paliwa tak samo, wtedy ten silniczek odwdzieczy sie niskimi kosztami utrzymania bo jest bardzo ekonimiczny.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lip 2019, 22:56

No i nie zapomnij zweryfikować prawdziwości przebiegu.
Jak auto sprowadzone, niski przebieg i dobra cena to skup się na dokładnej weryfikacji bezwypadkowości.
Jak auto sprowadzone, normalny przebieg i dobra cena ... to trzeba się skupić dokładniej na weryfikacji przebiegu i bezwypadkowości.
Spora cena niestety nie gwarantuje, że auto jest bezwypadkowe a przebieg oryginalny.
This is Poland ;)
Ostatnio edytowany przez Kao, 14 Lip 2019, 07:34, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Offtop
tomekdk
 

15 Lip 2019, 17:30

tomekdk napisał(a):No i nie zapomnij zweryfikować prawdziwości przebiegu. Jak auto sprowadzone..

Dziękuję za wiadomość, kupuję auto serwisowane z Polskiego salonu.

Kao napisał(a):Co do układu wtryskowego jeden i drugi ma swoje za uszami bo Delphi jest wrażliwy na paliwo i ma słabą żywotność za to Siemens o trochę lepszej żywotności jest bardzo drogi i skomplikowany przy naprawie.

Układ wtryskowy Bosh Conti. Doczytałam, że jest dość trwały. Wymiana całkowita w ASO do 1500 pln. Można go regenerować koszt 600-700 pln.

Potwierdziłam u dealera, że:
- podatek 23% opłacony i dostanę potwierdzenie na piśmie
- auto bezwypadkowe i przebieg udokumentowany w ASO
- oryginalny lakier na wszystkich elementach (będę sprawdzać czujnikiem czy na pewno bezkolizyjne)

Jeżeli sprzedaż jest na Faktura vat marża to ja, jako osoba prywatna powinnam poprosić o kopię dokumentacji z ASO, żeby mieć potwierdzenie stanu technicznego kupowanego pojazdu? Normalnie takie rzeczy to chyba zawiera się na umowie kupna-sprzedaży a tutaj dostaję tylko tą fakturę?

Ostatni dylemat - brać roczne ubezpieczenie za 1200 pln? Wracając pokonam prawie 600 km więc jakieś ukryte wady powinny wyjść na trasie i chroni mnie prawo zwrotu. Na kanale niezależnym sprawdzę auto dopiero po powrocie.
aniagdy
Nowicjusz
 
Posty: 8

15 Lip 2019, 19:22

Co do mierzenia lakieru pamietaj ze przednie błotniki oraz klamka z tylu sa plastikowe zeby nie bylo zaskoczenia ze miernik nie łapie.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Lip 2019, 08:43

Przeczytaj dokładnie co te ubezpieczenie obejmuje i jakie są wyłączenia.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002