Samochód do 15 tys. zł do gazu !

07 Lip 2019, 15:13

Witam.
Szukam samochodu idealnego do LPG. Generalnie głównie poruszam się po mieście, lecz raz albo dwa razy do roku planuje dłuższy wyjazd np. na wakacje do Chorwacji lub nad Ukraińskie morze. Zastanawiałem się nad Seatem altea w 1.6 MPI 102 Km, lecz te autka z takim małym silnikiem są zazwyczaj wyżyłowane. Myślałem też nad Peugeotem 307 ( 2 gen.) z motorem 2.0 140 Km, lecz spalanie mnie troszkę przeraża. Zależy mi żeby autko było bez belki skrętnej lub w przypadku VAGa, bez wielowachacza.
Jaki samochód byście mi polecili ? Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
Ostatnio edytowany przez mike, 07 Lip 2019, 16:24, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Temat przeniesiony w odpowiednie miejsce. Zwracaj większą uwagę gdzie zamieszczasz wątki
poxon909090
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 14 04 2015
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l1
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

08 Lip 2019, 18:54

poxon909090 napisał(a):Zastanawiałem się nad Seatem altea w 1.6 MPI 102 Km, lecz te autka z takim małym silnikiem są zazwyczaj wyżyłowane.
Raczej nie są bo mając takie auto raczej większość jeździ spokojnie bo to nie silnik do szaleństw.

poxon909090 napisał(a):Myślałem też nad Peugeotem 307 ( 2 gen.) z motorem 2.0 140 Km, lecz spalanie mnie troszkę przeraża
Jak chcesz pod LPG to nie patrz za bardzo na spalanie i przyjmij np. że samochód na gazie musi palić nie więcej niż 12L/100km i wtedy szukaj auta które nadaje się pod instalację gazową i zmieści się w założonym spalaniu.

Jeszcze powiedz czy to ma być auto już z instalacją gazową? Czy będziesz ją zakładał i czy ten budżet jest na samo auto czy na auto + założenie instalacji LPG bo te opcje to kolosalna różnica.

Dla ilu osób ma być ten samochód 2+1, 2+2 tylko 2 osoby?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Lip 2019, 19:52

poxon909090 napisał(a):Zastanawiałem się nad Seatem altea w 1.6 MPI 102 Km, lecz te autka z takim małym silnikiem są zazwyczaj wyżyłowane

no 102 konie z 1.6 to juz downsizing :)
Bumpalump
Początkujący
 
Posty: 61
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 19 01 1990
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 1.8T 163km
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2007

13 Lip 2019, 14:55

Dla mnie i dla żony. Zastanawiałem się też na citroenem c4, ale obawiam się troszkę tylnej belki skretnej.
poxon909090
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 14 04 2015
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l1
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

13 Lip 2019, 19:52

poxon909090 napisał(a):Zastanawiałem się też na citroenem c4, ale obawiam się troszkę tylnej belki skretnej.
to jest drobiazg, cała reszta tego auta jest o wiele gorsza (mnóstwo delikatnych, denerwujących drobiazgów i to bynajmniej nie tylko elektronicznych)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14081
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Lip 2019, 21:13

poxon909090 napisał(a):. Zależy mi żeby autko było bez belki skrętnej lub w przypadku VAGa, bez wielowachacza.

To moze polonez na resorach piórowych?

A tak powaznie, regeneracja belki to kilkaset zl i masz spokoj na 100tys, wielowachacz jest drozszy w naprawie ale i znacznie trwalszy, oryginalne zawieszenie wytrzymuje spokojnie 200-250tys nawet na naszych drogach, kolega ma a4 b6 dopiero po przebiegu 240tys robil zawieszenie a wałbrzyskie drogi moze jedne z najgorszych w Polsce
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2019, 21:44

Raziel11 napisał(a):regeneracja belki to kilkaset zl i masz spokoj na 100tys, wielowachacz jest drozszy w naprawie ale i znacznie trwalszy,
tylko żeby autor nie pomyślał ze jednak warto wziąć c4. Nie, nie warto. To kibel na kółkach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lip 2019, 22:24

Decyzja padła na P307 (2 gen.)
Niestety będę musiał troszkę poczekać, ponieważ w konfiguracji z silnikiem 2.0, 140 km oraz na klimatroniku, nic ciekawego na chwilę obecną nie znalazłem. Wszystko oferty handlarzy, których wolę omijać. Autko szukam bez instalacji LPG, wolę żeby zrobił to gazownik na oryginalnych częściach, a nie Mirek partacz w garażu na chińskich podzespołach. Jeżeli ktoś ma nasprzedaz, albo zna kogoś kto ma takie autko na zbyciu to byłbym bardzo wdzięczny za informację.
poxon909090
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 14 04 2015
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l1
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

13 Lip 2019, 22:26

Normalnie mowi sie z deszczu pod rynnę ale w tym przypadku trochę lepiej, z pod rynny na deszcz
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Lip 2019, 22:46

307 to tez nie jest zbyt udane auto, wiekszosc jego bolaczek poprawili dopiero w nastepcy 308.

Pomysl o focusie mk2
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

14 Lip 2019, 12:58

A jeżeli Focus mk2, to z jaką jednostką?
poxon909090
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 14 04 2015
Przebieg/rok: 17tys. km
Auto: Seat Ibiza 6l1
Silnik: 1.4 16V 75KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Lip 2019, 13:09

Ale tak do gazu to ford tak se, niby nie zalecają a sporo osób jeździ i nic sie nie dzieje. Jak chcesz jeździć rok czy dwa to spoko ale na dluzej bym nie ryzykowal
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lip 2019, 13:17

poxon909090 napisał(a):A jeżeli Focus mk2, to z jaką jednostką?


W sumie to z jaką chcesz - niby bardziej polecają 1.6 i 2.0 ale konkretów brak
A co do lpg - jak dbasz tak masz. Kiedy założysz instalację na najtańszych podzespołach a na serwis zamierzasz jeździć wtedy kiedy będzie coś nie tak to sukcesów nie wróżę. Te silniki, przez konstrukcję gniazd zaworowych są wrażliwe na zły skład mieszanki.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

14 Lip 2019, 13:21

Najbardziej polecane jest 2,0 bo przyjmuje lpg i normalnie jedzie. 1,6 ma mizerne parametry nie wiem jak z lpg. 1,8 bierze olej i są problemy z głowicą na lpg.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lip 2019, 14:27

Invi napisał(a):niby bardziej polecają 1.6 i 2.0 ale konkretów brak
konkrety są takie że 1.8 pali tyle co 2.0 a jedzie jak 1.6 :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16208
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4