Kompakt albo i nie, 30-35 tys. (bardzo oryginalnie)

22 Maj 2022, 11:16

Cześć.
Przeglądam Wasze forum już od dawna, raczej anonimowo, niedawno postanowiłem w końcu założyć konto i może zacząć się udzielać.

Potrzebuję pomocy w wyborze auta, jednego z kilku modeli, niekoniecznie kompakt. Na przestrzeni 15 lat ujeżdżałem Poloneza, Golfa 3 i 4, Passata B5 FL i Lexusa GS 430. Lexus sprzedany, Passat 2.5 V6 TDI chyba się kończy i postanowiłem, że zmienię auto.
Moje kryteria to:
- silnik benzynowy
- rozmiar segment C (focus, astra, megane itp.)
- może być w kombi
- w miarę bezawaryjny i tani w utrzymaniu
- spalanie około 10-11 litrów w ruchu miejskim (w miarę możliwości, passek pali mi 10 l)
- rocznik 2010+ (?)
- bez znaczenia skrzynia automatyczna czy manualna
- fajnie byłoby łączenie bluetooth z telefonem w celu słuchania muzyki :)

Moje roczne przebiegi to jakieś 8-10 tys. km., praktycznie tylko miasto, duże (Wrocław), zakorkowane. Większość czasu jeżdżę sam, czasem we dwoje, bez dzieci.

Obecny pojazd to Passat B5 FL 2.5 V6 TDI 163 km - coś tam jeździ, ale na pewno nie butuję od świateł do świateł ile daje rady, zresztą we Wrocławiu się nie da.

Czego oczekuję od samochodu? Przede wszystkim ŚWIĘTEGO SPOKOJU i BEZAWARYJNOŚCI. Chciałbym mieć w końcu coś nowszego (wszystkie moje auta to przełom lat 90'-04'). Nie potrzebuję też demona szybkości.

Moje dotychczasowe propozycje to:
- Opel Astra J 1.4t bądź 1.6t - nie wiem jak z 2., ale o 1.4t wcale tak dobrze nie piszą w necie jak to wszyscy śpiewają;
- Renault Megane 3 (chciałbym po ostatnim liftcie) 1.6 16v, 1.2 TCe - nie jestem pewny czy ten silnik jest godny polecenia; ew 2.0 TCe - praktycznie nie są dostępne albo nie mieszczę się w budżecie;
- Ford Focus MK3 1.6 125 km
- Kia Ceed 2 1.6 GDI
- Hyundai i30 2 1.6 GDI

Jak widać, samochody z silnikami które zmarszczek raczej nie wygładzą :D Miałem szybki samochód w postaci Lexusa GS 430 z 2001 r. i uważam, że tego auto z taką mocą to za dużo na ruch stricte miejski.

Na koniec dodam jeszcze, że chętnie rozważę większych braci, tj. Laguna 3, Mondeo MK4 itp. jeśli będzie miało to sens.

Pozdrawiam.
Lugardi
Nowicjusz
 
Posty: 13

22 Maj 2022, 11:47

W mojej opinii kolejność będzie taka jeśli chodzi o spokój:

Focus 1.6
Megane 1.6 (1.2 TCe odpuść) / Ceed oraz i30 z 1.6
Długo długo nic
Astra 1.4T
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8039
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Maj 2022, 12:48

Focus-ów z 1.6 i fajnym wyposażeniem jest bardzo mało, wszystko co lepsze to z EcoBoost.
Przyznam szczerze, że najbardziej podoba mi się Megane oraz Ceed, później i30.

Jeszcze jedno pytanie, czy drzwi w autach typu Coupe albo 3-drzwiowych są o wiele dłuższe niż 5d? Jak to wpływa na wsiadanie/wysiadanie na parkingach w centrach handlowych gdy jest tłoczno? Nigdy nie miałem takiego samochodu, a patrząc na sylwetki niektórych to są ładne, podobają mi się.
Lugardi
Nowicjusz
 
Posty: 13

22 Maj 2022, 13:44

Lugardi napisał(a):Jak to wpływa na wsiadanie/wysiadanie na parkingach w centrach handlowych gdy jest tłoczno?

Jest kiepsko
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8786
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Maj 2022, 13:53

Ogólnie 1.4turbo w astrze to dobry silnik. Spoko dynamika, spalanie w trybie mieszanym jakieś 8l bez dziadkowania, możliwość założenia LPG. Masz turbo, więc spoko moment z dołu (jak na benzynę) no i zmienne fazy rozrządu. Na 6 biegu przy 140km/h jest cichutko (jakieś 3tys obrotów).

Sam silnik jest spoko, natomiast czasami potrafią padać jakieś głupoty np. odma, simering na wale, pęknięty zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego itp.

Przy kupnie trzeba sprawdzić skrzynię bo w starszych (do 2013r.) potrafią paść łożyska. Remont skrzyni to 1500zł, więc moim zdaniem też nie jest źle. Jak już masz sprawną to wystarczy regularnie zalać dobry olej i będzie spoko :roll:

Autko jest komfortowe, niestety troszkę ciężkawe na tle konkurencji, ale 1.4t sobie z nim bez problemu radzi.
Delcho
Początkujący
 
Posty: 52
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

22 Maj 2022, 20:50

Lugardi napisał(a):czy drzwi w autach typu Coupe albo 3-drzwiowych są o wiele dłuższe niż 5d? Jak to wpływa na wsiadanie/wysiadanie na parkingach w centrach handlowych gdy jest tłoczno?
posiadając w mieście takowe auto, tracisz godność jako człowiek (znam to empirycznie) :ok: generalnie szybko nauczysz się robić poprawkę "na drzwi", ale nie współparkujący nie zawsze ogarniają temat.

Dorzuciłbym Peugeota 308, ale tam są takie se te benzyniaki.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13921
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cupra Formentor - dlaczego warto wynająć właśnie ten samochód?
    Cupra Formentor to SUV Coupé produkowany przez hiszpańską markę Cupra, należącą do firmy SEAT, która z kolei jest częścią niemieckiego koncernu Volkswagen. Posiada ona w swojej ofercie samochody o zdecydowanie ...
    Nowa Mazda CX-3
    Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 – debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii ...

  • 23 Maj 2022, 16:33

    mike napisał(a):posiadając w mieście takowe auto, tracisz godność jako człowiek

    :D Warto pytać o takie pierdoły.

    Poszukując informacji nt. samej Astry jak i silnika 1.4t natrafiłem na film pt.: "Wymiana rozrządu Opel 1.4 turbo A14NET Astra J chłodniczka oleju i wady" użytkownika damian27ska na YT. Pan opowiada o różnych uszczelkach które rzekomo leją, chłodniczka oleju, tworzący się budyń po mieszaniu oleju i płynu chłodniczego, o delikatnych rurkach, plasticzkach, łączkach itp. Czy to nagminne, standardowe przypadki?

    A jak to w końcu jest z Multiair Fiat-a i AR? Podobno poprawiono ten moduł po 2013 r. Jak wygląda żywotność Multiair, jeśli - zakładając - wymieniłbym na całkowicie nowy to jak długo on wytrzyma?

    Często polecanym pojazdem jest również Honda Civic VIII, że bezawaryjna, względnie oszczędna, ale raczej mało komfortowa, twarda. Do jakiego samochodu można porównać? Jest lepiej lub gorzej jak w Golf-ie 4 albo Passat-cie B5?

    mike napisał(a):Dorzuciłbym Peugeota 308, ale tam są takie se te benzyniaki.

    Peugeot 308 T8 czy T9? Oba fajne, ale zegary nad kierownicą w nowszym jakoś mnie nie przekonują. Po za tym czytałem, ze jak Peugeot-y i Cytryny to tylko z HDi.

    Może ktoś podsunie mi jakieś inne propozycje? Jestem otwarty na wszystko :) Ogólnie jeżdżę mało kilometrów więc moje ewentualne wizyty u mechaników i tak powinny być rzadsze niż standardowo, choć to nie reguła.
    Lugardi
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    23 Cze 2022, 16:42

    Cześć po dłuższym czasie. Tak więc poszukiwania trwają.
    Siedziałem za kierownicą Ceed'a i I30 - fajnie się prezentuje, widać ogromny przeskok w porównaniu do Passka B5, powiedziałbym, że wręcz przytłaczająco. Trochę przesadzono z przyciskami na kierownicy w obu.
    Megane przy nich to totalnie przeciwna skala - minimalizm w czystej postaci. Wkurza mnie trochę umiejscowienie radia - jest strasznie nisko. Może ktoś wie, czy można zamienić radio i panel klimatyzacji miejscami, żeby było tak jak w Scenic-u 3-gen?
    Podoba mi się też Focus, fajne wnętrze, choć z silnikiem 1.6 Ti-VCT to same golasy. Czy silniki EcoBoost 1.5/1.6 są warte uwagi? Czy trapią je jakieś przewlekłe awarie?
    Lugardi
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    23 Cze 2022, 17:41

    Wkurza mnie trochę umiejscowienie radia - jest strasznie nisko. Może ktoś wie, czy można zamienić radio i panel klimatyzacji miejscami, żeby było tak jak w Scenic-u 3-gen?


    Ale po co? Radio i tak sterujesz z kierownicy a klimatyzacja chodzi na automacie. Szukanie problemów na siłę

    Czy silniki EcoBoost 1.5/1.6 są warte uwagi? Czy trapią je jakieś przewlekłe awarie?


    Nooo raczej bym się nie ładował w tak zaawansowany silnik kiedy ponoć zależy ci na

    Przede wszystkim ŚWIĘTEGO SPOKOJU i BEZAWARYJNOŚCI.


    a przy okazji

    Nie potrzebuję też demona szybkości.
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1487
    Przebieg/rok: >50tys. km

    23 Cze 2022, 18:04

    Tak tak, podtrzymuję wcześniejsze założenia, pytam się, bo tych aut jest masa w porównaniu do 1.6 NA.
    Co do Meganki to w sumie racja, trochę szukanie sensacji. Jest to chyba mój faworyt.
    Mam pytanie dot. Civica IX - dlaczego kosztuje tak dużo? Średnio 10-15 tys. więcej od konkurentów z segmentu. Czy jest tak bezawaryjne jak to ludzie powtarzają?
    Lugardi
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    23 Cze 2022, 20:54

    Mam pytanie dot. Civica IX - dlaczego kosztuje tak dużo? Średnio 10-15 tys. więcej od konkurentów z segmentu. Czy jest tak bezawaryjne jak to ludzie powtarzają?


    Trochę stereotyp, trochę bezawaryjność (ale też nie ma co przesadzać względem konkurencji, po prostu jak czegoś w aucie nie ma to się nie zepsuje), prosty a w miarę mocny silnik co w kompaktach z tych lat nie jest oczywiste, do tego lpg założysz

    Poza tym jest jeszcze kwestia ceny zakupu, przyzwoicie wyposażony (executive) civic 1,8 w hb kosztował w salonie wyjściowo 93k (w manualu). Dla porównania golf w hajlajnie z 1.4tsi/122 był ponad 20k tańszy - a u vw dochodzą też duże rabaty jakich w japończykach nie dostaniesz
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1487
    Przebieg/rok: >50tys. km

    12 Lip 2022, 01:33

    Witam wszystkich. Jestem fanem Volvo i fordów. Jeździłem kilkoma modelami jednej jak i drugiej marki więc mogę coś na ten temat powiedzieć. Jeśli chodzi o silniki to Volvo bije na głowę forda. Z Volvo miałem tylko jednego diesla i trzy turbo benzyny. V40 2.0t t4 200km s60 2.4t 200km i xc90 2.5t 210km. Ze wszystkich byłem bardzo zadowolony. Przy wszystkich silnikach wymieniałem tylko rzeczy eksploatacyjne typu filtry płyny. Przy każdym zero brania oleju i wycieków. Jedyne problemy miałem z zawieszeniem przy v40 2003r. Nie na nasze drogi. Z fordów niedawno sprzedałem ford maverik 3.0v6. automat. Niestety bardzo podatny na rdzę. jeśli chodzi o silnik to nie było większych problemów ale lubią olej. Nie będę sie rozpisywał o wszystkich samochodach które miałem więc napiszę o tym co mam w tej chwili. Potrzebny mi był samochód na dojazdy do pracy więc zdecydowałem się na mondeo mk3 1.8 16v 125km 2003r. Kupiłem go dwa lata temu (gdy samochody były w normalnych cenach) z przebiegiem 316tys w tej chwili ma 346tys. W ciągu dwóch lat wymieniłem tylko alternator koszt 320zl. Oprócz dolewania oleju (bo lubi) nic się nie dzieje. Chciałem kupić drugi samochód dla żony ale i trochę dla siebie. Nie mogłem się zdecydować Volvo czy ford więc wybrałem pół na pół. Mondeo mk4 2.5t. nadwozie forda silnik volvo. Posiadam go od roku i jestem bardzo zadowolony. Po zakupie od razu wymiana rozrządu oleju filtrów świece. Przejechałem nim już ponad 30tys bez żadnych problemów. Wymiana oleju co 10tys i przy każdej wymianie zalewam płukankę tec2000. Niektórzy mówią że to niszczy silnik tylko że to mówią ludzie którzy olej wymieniają co 20 lub 30tys. Stosuję go od 6lat i przy każdym silniku zauważyłem różnice . Płynna praca zero nagaru. Przy zakupie mondeo MK4 po odkręceniu korka wlewu oleju był widoczny spory nagar. Po drugiej wymianie oleju nagar został rozpuszczony a przy trzeciej wymianie stary olej wyglądał tak jak bym go dopiero wlał. Jeśli chodzi o silniki 2.5t to w Volvo miał tak jak na papierze 210hp a ford trochę przerobił osprzęt silnika typu kolektor dolotowy przepustnice. Na papierze niby 220hp a w rzeczywistości 198hp. Kolega ma takie samo mondeo. Podniósł moc z 198hp na 264hp i ponad 400Nm Na hamowni powiedzieli że robili kilka takich i seryjnie żaden nie przekroczył 200hp.
    Fan1710
    Obserwowany
     
    Posty: 1

    06 Sie 2022, 19:07

    Ok, I'm back.
    Tak więc... Oglądałem Focusa mk3 1.6 125 km z 2011 r.. Zacznijmy od tego, że aut z tym silnikiem jest bardzo mało, nie ma z czego wybierać. W środku bez bajerów, często szyby z korbami z tyłu, konsola środkowa szeroka, uwierała mnie w kolano. Silnik, no cóż, zupełnie bez polotu.

    Jeździłem Renault Megane 3 po trzecim facelift, silnik 1.6 110 km, pożyczony od znajomego z pracy. Środek zupełnie inny, minimalistyczny, nawet mi się podobał, wersja bez navi z małym wyświetlaczem. Auto komfortowe, miękko zestrojone. Prędkościomierz elektroniczny trochę daje po oczach w nocy, nawet z jasnością zmniejszoną do minimum. Generalnie takiego szukam, 2013 r.+ po trzecim lifcie z 1.6 110 km 6b. W ruchu typowo miejskim Megane jeździło się przyjemniej jak Focusem.

    Problem polega na tym, że zacząłem już spoglądać na samochody do 40 tys., czyli 5-10k więcej od tego co założyłem. W okolicach 30 tys. są raczej zmęczone, przedliftowe albo poflotowe.

    Do tego przyjemność z jazdy, a raczej jej brak... Po ujeżdżaniu GSa 430 z 2001 r. przez około 20 tys. km, i Passka 2.5 V6 TDI teraz ciężko przyzwyczaić się do około 110 km, nawet jeśli we Wrocławiu więcej się stoi jak jeździ. Nie sądziłem, że będzie aż tak odczuwalne.

    Po kilku dniach namysłu postanowiłem zmienić trochę kryteria i budżet. Pytanie: Zakładać nowy temat czy kontynuujemy tutaj?

    Pozdro
    Lugardi
    Nowicjusz
     
    Posty: 13

    06 Sie 2022, 20:19

    Może Laguna z 2.0T skoro Megane Ci się podoba? Segment wyżej, więcej mocy, masz opcję automatu.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8039
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    07 Sie 2022, 07:27

    Mój budżet zostaje mniej więcej taki sam, tj. 30 tys. Szukałem czegoś w segmencie C (typu Golf) z mocniejszym silnikiem i relatywnie mało awaryjnego/taniego w utrzymaniu, ze starszych roczników typu <2010 r., no i nie ma nic godnego uwagi.
    Postanowiłem, że wskoczę na segment wyżej D (typu Passat), no i tutaj jest więcej możliwości.

    Pojazdów przykuwające moją uwagę to, oczywiście silnik benzynowy:
    -Ford Mondeo 2.0 145 km;
    -Honda Accord 2.0 155 km lub 2.4 190 km
    -Renault Laguna 2.0 140 km lub 2.0 T GT 204 km
    -Volvo S60 2.4 140/170 km

    Nie będę ściemniać - najbardziej podoba mi się Volvo S60, fajny w środku, fajnie narysowany, obawiam się tylko że jako marka "premium" będzie drogi w naprawach.
    Do reszty jakieś neutralne podejście, Mondeo wydaje się najbardziej rozsądne. Accordy mam 2 na ulicy i na obu wychodzą już purchle rdzy.
    Pozdro
    Lugardi
    Nowicjusz
     
    Posty: 13