Kompresor do auta, ale jakiego

Kompresor do auta, ale jakiego

04 Sie 2018, 14:34

Od dłuższego czasu po glowie mi chodzi aby zrobić projekt fajnego auta i dołożyć do tego kompresor. Pytanie w jakie auto uderzyć aby sinik wytrzymywał pracę z kompresorem. Myślałem o zrobieniu delikatnego hothatch a auta jakie brałem pod uwagę to
Ford Probe II 2,0? 2,0?
Hyundai Coupe 2,0
Calibra 2.0 8v ze względów mniejszej awaryjności niż 16v lub 2,5
Civic Vtec albo Vti
Prelude V 2.0
I jako jedyny z Francuzów 406 coupe raczej 2.0

Myślę o doładowaniu na poziomie 0,6 bara

Dlaczego kompesor? Łatwość montażu, koszta, nie ma ingerencji w silnik, bezawaryjność.

Może ktoś z was widział już taki projekt a może nawet uczestniczył?
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8143
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Kompresor do auta, ale jakiego

08 Sie 2018, 03:21

Kompresor fajna sprawa tylko Twoje typy dosyć gówniane... :ok:
Generalnie licz około 5k za gotowca używkę na eatonie który jest popularny i tani w razie wpadki.
Do tego musisz mieć świnkę i auto wystroić.
Jak masz coś już modzić to wybierz sobie auto typu civic które jest lekkie i ma prawdziwe 16v ... w klockach typu probe 2,0 projekt Ci się znudzi po miesiącu.
Żeby już nie wyważać otwartych drzwi kup sobie lexa is200 i dokup replikę instalcji tte opartej na eaton m62. Zestaw kupujesz bez kompresora ale wszystko inne jest włącznie ze świnią. Całość wyjdzie Cię koło 5k. Będziesz miał bardzo fajne i trwałe auto, rwd w manualu i szperą. Moc koło 210km i nm hmm nie pamiętam. Potem jeszcze możesz zmniejszyć kółko co daje dodatkowe 0,3-0,4bars i mastępne parametry.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5583
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Kompresor do auta, ale jakiego

08 Sie 2018, 07:56

Typy gówniane ale celowałem też tak aby auto miało to coś w sobie, nie oczekuje torowego popylacza a coś fajnego w wyższej mocy, nie ukrywam że auto pójdzie na handel po jakimś czasie. Co do kompresora to myślałem o tym samym czyli eaton m62 :naughty: chyba wszyscy go stosują. Lexa przemyślę bo niezła opcja ale co prawda chodziło mi o stworzenie aut które nie wychodziło z kompresorem
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8143
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Kompresor do auta, ale jakiego

08 Sie 2018, 13:19

Kao nie będę się rozpisywał ale zacznij od bazy na której ubudujesz, pobawisz się i temat sprzedaż dalej. Twoje typy nie są bazą z wielu powodów więc zrealizujesz tylko punkt z budoeaniem reszta max lipa.
Co do is200 to kompresorów było bardzo mało i masz szanse zrealizować podstawowe założenia fajnej jazdy i normalnej odsprzedaży.
Pewnie będzie Ci się wydawać inaczej ale jestem tego pewny w 100%.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5583
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Kompresor do auta, ale jakiego

08 Sie 2018, 13:26

Nie wydaje mi się inaczej ale też trzeba wziąć pod uwagę że to będzie pierwszy projekt i w razie sknocenia czegoś to takiej kalejabry czy syfika to przynajmniej nie szkoda :P
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8143
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Kompresor do auta, ale jakiego

08 Sie 2018, 13:34

Kao ale co chcesz knocić? Mówie Ci o replice zestawu gdzie jej centralnym noł hał jest zestaw rurek podtrzymujących kompresor. Reszta p&p. Przy icku potrzeba pilnika :mrgreen:
A mechanika hmmm silnik 1g 600zł.a taki sprawdzony 900zł. Skrzynie od 200zł do 1000zł, szpera z dyfrem 1000zł. Hebel starczy seria, zawias też z ewentualnymi twardszymi springami i można dokupić stabilizator od wersji sport ale to chyba dla spokojności ducha.
P.s
Kończe takigo skłdać pod konkretnego klienta jak przetestuje to Ci opiszę.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 5583
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault EZ-FLEX - nowatorski eksperyment oparty na współpracy Renault EZ-FLEX - nowatorski eksperyment oparty na współpracy
    Dwanaście samochodów Renault EZ-FLEX zostanie udostępnionych różnym przedsiębiorcom, firmom dostawczym, urzędom miejskim i gminnym na terenie Europy. Zgodnie z planem eksperyment potrwa dwa lata. Samochód ...
    [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9 [C] Marea 1,9 / Focus mk1 1,8 / 306 2,0 / Megane I 1,9 / Octavia I 1,9
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu C - silnik diesla o mocy ok. 100KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 1999r. Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Marea Weekend 1,9 JTD - 105KM - Ford ...

  • Re: Kompresor do auta, ale jakiego

    08 Sie 2018, 18:13

    Chyba mnie zaczynasz przekonywać z tym że nie będę miał takiej satysfakcji wkładając gotowca :mrgreen:
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8143
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7