ALPINE A450

ALPINE A450

10 Kwi 2014, 16:25

Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 i A443, które startowały – i zwyciężały jak A442B – w Le Mans w latach 70. XX wieku. Homologowany w 2013 roku model Alpine A450 nawiązuje do dziedzictwa marki poprzez liczbę "50" zawartą w jego oznaczeniu. Symbolizuje ona pięćdziesiątą rocznicę pierwszego startu Alpine w wyścigu 24H Le Mans.

Image

Alpine A450 spełnia wymagania przepisów ACO dla kategorii LM P2, które zachęcają do pomysłowych, a zarazem oszczędnych rozwiązań i doskonale wpisują się w podejście marki. Prototypy z karbonową konstrukcją nadwozia muszą spełniać bardzo ścisłe kryteria kosztowe. Cena kadłuba nie może przekroczyć 370 tys. euro, a silnika – 80350 euro. Dozwolona jest tylko jedna modyfikacja przed pierwszym startem w sezonie, regulamin precyzyjnie określa również, jakie modyfikacje można wprowadzić na potrzeby wyścigu 24H Le Mans.

Model A450, zbudowany na bazie istniejącej i sprawdzonej konstrukcji, jest napędzany silnikiem będącym modyfikacją jednostki montowanej w seryjnych modelach Aliansu Renault-Nissan.

Dane techniczne Alpine A450

KONSTRUKCJA NADWOZIA
Kadłub: samonośny, karbonowy, typu plaster miodu
Nadwozie: karbonowo-kevlarowe
Zawieszenie: z podwójnymi trójkątnymi wahaczami i popychaczami
Układ kierowniczy: ze wspomaganiem hydraulicznym
Długość: 4610 mm
Szerokość: 1995 mm
Wysokość: 1025 mm
Rozstaw kół przednich: 1670 mm
Rozstaw kół tylnych: 1650 mm
Rozstaw osi: 2870 mm
Masa: 900 kg

SILNIK
Typ: Nissan VK45
Układ: V8 o kącie rozwidlenia 90 stopni
Pojemność skokowa: 4 494 cm3
Masa: 150 kg
Maksymalna moc: 550 KM (410 kW)
Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
Smarowanie: sucha miska olejowa / wielostopniowa pompa olejowa

SKRZYNIA BIEGÓW
Marka: Xtrac
Typ: umieszczona poprzecznie; obudowa ze stopu magnezu
Sterowanie: łopatki pod kierownicą i pneumatyczny układ zmiany przełożeń Megaline OEM2
Liczba przełożeń: 6 + wsteczny

KOŁA I OPONY
Opony: Michelin 30-65/R18 (przód), 31-71/R18 (tył)
Obręcze kół - przód: 12,5’’x18’’
Obręcze kół - tył: 13’’x18’’

UKŁAD HAMULCOWY
Tarcze: karbonowe wentylowane
Tarcze - przód: brembo, 380 x 37 mm
Zaciski - przód: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe
Tarcze - tył: brembo, 355 x 37 mm
Zaciski - tył: brembo jednoczęściowe, 6-tłoczkowe

BEZPIECZEŃSTWO
Sportowe pasy bezpieczeństwa: sześciopunktowe, przystosowane do systemu Hans
Zbiornik paliwa: z tworzywa, o pojemności 75 litrów z wbudowanym systemem rezerwy

OSIĄGI
Maksymalna prędkość: powyżej 300 km/h
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2740
Zdjęcia: 9784
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...
    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...

  •