Kontrolka oleju, Volkswagen Golf 4, 1.6, rok 2000

07 Wrz 2019, 14:08

Witam.
Noca, kiedy jechalem, nagle zaczela mi migac kontrolka oleju. PIerwsze co zrobilem, oczywiscie, to najszybciej jak mozliwe wylaczylem silnik i po kilku minutach sprawdzilem poziom oleju. Byl prawidlowy. Uspokojony troche kontynuowalem jazde. Kontrolka po jakims czasie znowu zaczela migac, czasem na pare minut przestawala. Musialem przejechac prawie 100 km, kilka razy stawalem, zeby zbadac poziom oleju i sie nie zmienial, wycieku nie ma. Co to moze byc? I wazniejsze dla mnie, czy moge w niedziele znowu z takimi objawami jechac kolo 100 km? Przed poniedzialkiem zaden mechanik mi na to nie spojrzy(a moze i przed kolejnym poniedzialkiem bo kolejki sa :P ). Wpadlem tez na szalony pomysl dolania odrobiny gesciejszego oleju, zeby zwiekszyc jego cisnienie(tylko, ze nie znam przyczyny usterki, nie powinno sie tez mieszac roznych olejow, ale slyszalem ze czasem to moze pomoc, a jechac w niedziele musze). Co to moze byc? Czy moge zaryzykowac jazde z takimi objawami?
Ungur
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 09 Wrz 2019, 10:16

    Udało Ci się dojechać?
    Generalnie problem może być z ciśnieniem lub czujnikiem ciśnienia. Gęściejszy olej na dolewkę to słaby pomysł ;/

    Jak mechanik będzie miał czas to trzeba sprawdzić ciśnienie oleju i czujnik w pierwszej kolejności. Bo nie możesz jeździć w niepewności a brak ciśnienia oleju zapewne wiesz czym się skończy.
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5196
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!

    10 Wrz 2019, 16:35

    Dojechalem. Kontrolka zapalila sie znowu, ale dopiero po dluzszym czasie i czasami gasla.Tak cos podejrzewam, ze zapala sie dopiero jak temperatura silnika jest bardzo wysoka, ale mechanikiem nie jestem. Dopiero za kilka dni ktos mi na to spojrzy.
    Ungur
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    10 Wrz 2019, 22:46

    w tych starych vagach to normalka, nie ma na to lekarstwa, kontrolować stan oleju i jezdzić a do kontrolki się przyzwyczaić
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 10997
    Zdjęcia: 50
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    12 Wrz 2019, 18:32

    Zrob pomair cisnienia oleju manometrem, jesli bedzie prawidlowe to czujnik cisnienia/wiazka
    Raziel11
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1176
    Zdjęcia: 12
    Miejscowość: Wałbrzych
    Prawo jazdy: 21 03 2016
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
    Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    19 Wrz 2019, 06:08

    Uf, mechanik znalazl przyczyne. Uszkodzony czujnik(inna sprawa, ze byl zalany olejem, skad ten olej?), wymienil i jest ok. W sumie to moglem z tym jezdzic.
    Ungur
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator momentu obrotowego
    Jednostką stosowaną w samochodach do określenia momentu obrotowego jest Nm (niutonometr). Moment obrotowy zaś jest podstawowym parametrem, który charakteryzuje osiągi silnika spalinowego.
    Jak hybrydy oszczędzają paliwo?
    Samochody ze spalinowo-elektrycznym napędem hybrydowym zyskują coraz większą popularność. Dzieje się tak w dużej mierze dzięki nawet o połowę mniejszemu niż w przypadku pojazdów konwencjonalnych zużyciu paliwa, a zatem ...

  • 19 Wrz 2019, 14:00

    Ungur napisał(a):Uf, mechanik znalazl przyczyne. Uszkodzony czujnik
    No widzisz i po sprawie :)
    Ungur napisał(a):inna sprawa, ze byl zalany olejem, skad ten olej?
    Gdzieś musisz mieć jakiś wyciek, my nie jesteśmy wstanie powiedzieć skąd tam się wziął wróżąc. zajrzyj i zobacz co tam się dzieje.
    Ungur napisał(a):W sumie to moglem z tym jezdzic
    Mogłeś ale nie wiedziałeś a jak by się okazało że nie ma ciśnienia lub było bardzo słabe?
    Cichy77
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5196
    Zdjęcia: 68
    Auto: Mam, często zmieniam!
     
    • Warto przeczytać