Krótkie trasy miasto do 40 tys leasing

12 Lis 2019, 17:06

Szukam auta pod leasing do 40 tys przy następujących założeniach

- jazda głównie krótkie trasy/miasto. Koło 15 tys km rocznie
- co do rozmiaru auta to myślałem nad kompaktem
- chciałbym coś żwawszego
- czy zakup diesla ma wogóle sens?
- rocznik 2014 lub nowszy

Myślałem nad:
- Golf VII 1.4 TSI ew 1.2
- Ford Focus mk3 2.0 tdci
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6

12 Lis 2019, 19:09

To przekalkuluj może jeszcze raz, bo ja 15000km to robię jeżdżąc do pracy po 25km w 1 stronę i ze 2 razy do PL po 1000km w 1 stronę, a Ty tyle robisz poprzez krótkie trasy / po mieście?
Także jeśli nie robisz systematycznie tras rzędu kilkudziesięciu / kilkuset km to diesel nie jest dla Ciebie, szczególnie jeśli kręcisz się sporo po mieście.
tomekdk
 

13 Lis 2019, 15:39

Mieszkam na wsi do miasta mam 30 km więc każde spotkanie z klientem to wycieczka 30km w jedną stronę. Plus w sezonie zimowym dość częste wyjazdy na narty powinno się uzbierać. Nawet gdybym robił te 15tysi to pewnie i tak się diesla nie opłaca.

Zastanawiam się tylko jakie jeszcze mam opcje z benzyniaków poza Golfem bo niby jest Leon ale w sumie dużo tańszy nie jest. Kia i Hyundai odpadają bo słabe te benzyniaki mają strasznie. 1.6 w Fordzie też ledwo jedzie i w dodatku pali dużo.
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6

13 Lis 2019, 19:20

A dlaczego diesel się nie opłaca? - ogólnie to zawsze się opłaca jeśli spojrzysz na koszty paliwa, bo pali +- 6l/100km a nie +-8 jak benzyna, przy podobnym stylu jazdy.
Przy 15000km masz oszczędność na paliwie rzędu 1500zł rocznie.
Inną sprawą są elementy ... w dużej mierze eksploatacyjne, jak DPF (ma określoną żywotność, żaden producent nie podaje, że to wieczny element, dwumasa/sprzęgło (w benzynie też masz sprzęgło) ... i teraz możesz sobie policzyć, że często nadwyżka pochodząca z oszczędności na paliwie jest w stanie pokryć dodatkowe - potencjalne - koszty ... a tutaj wspomniałbym o TSI Golfa ... jako kontrauto do diesla generującego koszty, bo też nie wiesz co i kiedy :D
A im więcej jeździsz dieslem ... tym więcej wychodzisz na plus.

Zapomnij o skupianiu się na roczniku, bo masz już czynnik ograniczający Twoje auto - mianowicie budżet, który również ogranicza rocznik, dlatego bez sensu wprowadzać dodatkowe założenie, które i tak jest już ograniczone przez inne.

Używanego Golfa z TSI mało kto Tobie tutaj poleci.
Poza tym jakie masz alternatywy ... ciężko teraz z benzynami, miałeś kilka lat temu Ecoboosty Forda wygrywające konkursy "silnik roku" a teraz się okazuje, że bezpodstawnie.
Jedyne co zostaje Tobie z pewniaków to masz Hondę Civic IX 1.8 benzyna i Mazda 3 III 2.0.
W tej cenie jesteś w stanie kupić auto o klasę wyższe, np. Peugeot 508 ze żwawszym i mniej spalającym dieslem, chyba, że poprzednie wystarczą.
tomekdk
 

14 Lis 2019, 01:54

To nie jest tak, że się uparłem na benzynę tylko po prostu zastanawiałem się czy jest sens zakup diesla przy tak małych przebiegach rocznych. Początkowo rozważałem Citroena C5 własnie z 2.0 hdi bo auto mi się strasznie podobało i tym Peugotom też się przyglądałem bo fajne fury. Co do roczników to ze starymi autami leasing wychodzi drożej dlatego myślałem o czymś młodszym.
Noro87
Nowicjusz
 
Posty: 6