[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

Który model wybierasz?

Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
8
42%
Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
7
37%
Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
1
5%
Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
3
16%
Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM
0
Brak głosów
Razem głosów : 19

[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

09 Sie 2016, 20:29

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu C
- silniki benzynowe o mocy ok. 130KM
- modele z ok. 2010r.
- manualna skrzynia biegów

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
- Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
- Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
- Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
- Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić wysoką cenę sprzęgła (LUK) i amortyzatorów (KYB) w Hondzie, tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z czujnikiem ABS (OEM) w Megane oraz cenę dwóch (górny i dolny) termostatów (Gates) stosowanych w Leonie.

Bravo i Megane zostały wyposażone w koła dwumasowe. Nie stosowano tego elementu w Leonie 1,4TSI. Regenerację turbosprężarek oszacowano na 850zł

Układ rozrządu na pasku stosowany jest jedynie w Fiacie (SKF).
W Leonie łańcuch rozrządu stosowany do końca produkcji modelu jest najdroższą usterką, która powoduje uszkodzenie wariatora zmiennych faz rozrządu - skala usterek wariatora przewyższa inną drogą usterkę silnika, czyli pękanie tłoków i brak kompresji.
Usterki odbojów i modułu wspomagania dotyczą głównie aut produkowanych w Korei do 2009r. W przypadku Hondy ww. usterki dotyczą głównie aut przed liftingiem.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:55, edytowano w sumie 3 razy
Zapraszam do dyskusji o gustach:
nowosci-na-rynku-samochodowym-vf52.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14438
Zdjęcia: 382
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

21 Sie 2016, 22:53

Myślałem, że Fiat wyjdzie taniej w tym zestawieniu, a nie powiem, zarówno Bravo jak i Civic bardzo mi się podobają, ale raczej kolejnej Hondy nie kupię (podobno Civic w środku jest niewiarygodnie plastikowo tandetny, a hałasu w kabinie pasażerskiej tyle, co w dostawczaku). Za to Bravo, biorąc pod uwagę jak tanio można kupić i to, że generalnie użytkownicy bardzo sobie chwalą autko - kusi :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

22 Sie 2016, 08:10

Fiata w kosztach wywindował osprzęt silnika (dwumasa i turbo), które nie muszą się zepsuć i skrzynia biegów produkcji GM stosowana do 2010r. Późniejsze produkcji Fiata są już ok. Najdziwniejsza sprawa w benzynowych jest z filtrem paliwa, który jest zintegrowany z pompą ale nie wymienny jak np. w Japończykach.
Zapraszam do dyskusji o gustach:
nowosci-na-rynku-samochodowym-vf52.htm
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14438
Zdjęcia: 382
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS 200
Silnik: 2,0 R6 155KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

23 Sie 2016, 11:12

Z tym, że niektóre koszta powinny być świadomie wzięte pod uwagę, np. wolałbym jeździć uturbionym Fiatem niż wysokoobrotowym Civiciem, bo turbo jest bardziej praktyczne i komfortowe niż wieczne redukcje z piątki na trójkę, żeby wyprzedzić w trasie. Dlatego raczej spodziewałbym się konieczności regeneracji turbosprężarki wraz z kołem dwumasowym, no ale to trzeba wliczyć do pakietu startowego i tyle.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

12 Wrz 2017, 17:49

A jak to jest z tą dwumasą w Megane? Trochę kosztuje :(
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 133
Rejestracja: 02 Lis 2015, 22:51
Prawo jazdy od: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 147KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryfikacja według Toyoty Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...
    Mitsubishi Space Star przejeżdża 1111 km na jednym zbiorniku Mitsubishi Space Star przejeżdża 1111 km na jednym zbiorniku
    "Hypermiler", czyli mistrz jazdy o kropelce, to przydomek nadawany kierowcom, którzy potrafią pokonywać spore dystanse zużywając minimalne ilości paliwa. Zaskakujące wyniki kierowcy ci uzyskują stosując metody i techniki ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Auta po tuningu
      Alfa Romeo 4C (concept car)
      VW TOURAN
      Seat Ibiza przed startem na 1-8 mili