[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

Który model wybierasz?

Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
26
43%
Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
20
33%
Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
5
8%
Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
7
12%
Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM
2
3%
Razem głosów : 60

09 Sie 2016, 19:29

[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu C
- silniki benzynowe o mocy ok. 130KM
- modele z ok. 2010r.
- manualna skrzynia biegów

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
- Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
- Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
- Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
- Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić wysoką cenę sprzęgła (LUK) i amortyzatorów (KYB) w Hondzie, tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z czujnikiem ABS (OEM) w Megane oraz cenę dwóch (górny i dolny) termostatów (Gates) stosowanych w Leonie.

Bravo i Megane zostały wyposażone w koła dwumasowe. Nie stosowano tego elementu w Leonie 1,4TSI. Regenerację turbosprężarek oszacowano na 850zł

Układ rozrządu na pasku stosowany jest jedynie w Fiacie (SKF).
W Leonie łańcuch rozrządu stosowany do końca produkcji modelu jest najdroższą usterką, która powoduje uszkodzenie wariatora zmiennych faz rozrządu - skala usterek wariatora przewyższa inną drogą usterkę silnika, czyli pękanie tłoków i brak kompresji.
Usterki odbojów i modułu wspomagania dotyczą głównie aut produkowanych w Korei do 2009r. W przypadku Hondy ww. usterki dotyczą głównie aut przed liftingiem.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 18:55, edytowano w sumie 3 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sie 2016, 21:53

Myślałem, że Fiat wyjdzie taniej w tym zestawieniu, a nie powiem, zarówno Bravo jak i Civic bardzo mi się podobają, ale raczej kolejnej Hondy nie kupię (podobno Civic w środku jest niewiarygodnie plastikowo tandetny, a hałasu w kabinie pasażerskiej tyle, co w dostawczaku). Za to Bravo, biorąc pod uwagę jak tanio można kupić i to, że generalnie użytkownicy bardzo sobie chwalą autko - kusi :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

22 Sie 2016, 07:10

Fiata w kosztach wywindował osprzęt silnika (dwumasa i turbo), które nie muszą się zepsuć i skrzynia biegów produkcji GM stosowana do 2010r. Późniejsze produkcji Fiata są już ok. Najdziwniejsza sprawa w benzynowych jest z filtrem paliwa, który jest zintegrowany z pompą ale nie wymienny jak np. w Japończykach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Sie 2016, 10:12

Z tym, że niektóre koszta powinny być świadomie wzięte pod uwagę, np. wolałbym jeździć uturbionym Fiatem niż wysokoobrotowym Civiciem, bo turbo jest bardziej praktyczne i komfortowe niż wieczne redukcje z piątki na trójkę, żeby wyprzedzić w trasie. Dlatego raczej spodziewałbym się konieczności regeneracji turbosprężarki wraz z kołem dwumasowym, no ale to trzeba wliczyć do pakietu startowego i tyle.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

12 Wrz 2017, 16:49

A jak to jest z tą dwumasą w Megane? Trochę kosztuje :(
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

16 Mar 2020, 10:23

Jestem posiadaczem Fiata Bravo II i niestety plastiki też są tutaj słabe.. jeśli tłumik przekazuje drgania, to cały środek plastikowy wydaje hałas.. Ale da się do tego przyzwyczaić :D. Autko jak najbardziej można tanio kupić, ale musisz mieć na uwadze to, aby nie miał automatycznej klimatyzacji (aktywator często ulega zepsuciu, a koszty naprawy są kosmiczne - 1 tys zł +) oraz musisz sprawdzać skrzynię biegów (m32 co chwilę się sypie..). Części i koszty naprawy pozostałych elementów są według mnie ok :)
Wyrzynio
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 6