[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

Który model wybierasz?

Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
9
43%
Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
7
33%
Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
1
5%
Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
4
19%
Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM
0
Brak głosów
Razem głosów : 21

[C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

09 Sie 2016, 20:29

Image

Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu C
- silniki benzynowe o mocy ok. 130KM
- modele z ok. 2010r.
- manualna skrzynia biegów

Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
- Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
- Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
- Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
- Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić wysoką cenę sprzęgła (LUK) i amortyzatorów (KYB) w Hondzie, tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z czujnikiem ABS (OEM) w Megane oraz cenę dwóch (górny i dolny) termostatów (Gates) stosowanych w Leonie.

Bravo i Megane zostały wyposażone w koła dwumasowe. Nie stosowano tego elementu w Leonie 1,4TSI. Regenerację turbosprężarek oszacowano na 850zł

Układ rozrządu na pasku stosowany jest jedynie w Fiacie (SKF).
W Leonie łańcuch rozrządu stosowany do końca produkcji modelu jest najdroższą usterką, która powoduje uszkodzenie wariatora zmiennych faz rozrządu - skala usterek wariatora przewyższa inną drogą usterkę silnika, czyli pękanie tłoków i brak kompresji.
Usterki odbojów i modułu wspomagania dotyczą głównie aut produkowanych w Korei do 2009r. W przypadku Hondy ww. usterki dotyczą głównie aut przed liftingiem.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:55, edytowano w sumie 3 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14476
Zdjęcia: 396
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

21 Sie 2016, 22:53

Myślałem, że Fiat wyjdzie taniej w tym zestawieniu, a nie powiem, zarówno Bravo jak i Civic bardzo mi się podobają, ale raczej kolejnej Hondy nie kupię (podobno Civic w środku jest niewiarygodnie plastikowo tandetny, a hałasu w kabinie pasażerskiej tyle, co w dostawczaku). Za to Bravo, biorąc pod uwagę jak tanio można kupić i to, że generalnie użytkownicy bardzo sobie chwalą autko - kusi :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

22 Sie 2016, 08:10

Fiata w kosztach wywindował osprzęt silnika (dwumasa i turbo), które nie muszą się zepsuć i skrzynia biegów produkcji GM stosowana do 2010r. Późniejsze produkcji Fiata są już ok. Najdziwniejsza sprawa w benzynowych jest z filtrem paliwa, który jest zintegrowany z pompą ale nie wymienny jak np. w Japończykach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 14476
Zdjęcia: 396
Rejestracja: 05 Lis 2011, 21:40
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy od: 05 05 2008
Auto: Lexus IS200 / Honda Civic VIII
Silnik: 2.0 / 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

23 Sie 2016, 11:12

Z tym, że niektóre koszta powinny być świadomie wzięte pod uwagę, np. wolałbym jeździć uturbionym Fiatem niż wysokoobrotowym Civiciem, bo turbo jest bardziej praktyczne i komfortowe niż wieczne redukcje z piątki na trójkę, żeby wyprzedzić w trasie. Dlatego raczej spodziewałbym się konieczności regeneracji turbosprężarki wraz z kołem dwumasowym, no ale to trzeba wliczyć do pakietu startowego i tyle.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1356
Zdjęcia: 5
Rejestracja: 05 Sie 2008, 14:01
Prawo jazdy od: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

Re: [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI

12 Wrz 2017, 17:49

A jak to jest z tą dwumasą w Megane? Trochę kosztuje :(
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 133
Rejestracja: 02 Lis 2015, 22:51
Prawo jazdy od: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Mazda 6 I
Silnik: 2.0 147KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Patrz na drogę podczas jazdy Patrz na drogę podczas jazdy
    Polskie prawo zabrania kierowcom korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy, jeśli urządzenie jest trzymane w ręce. Wiele osób ignoruje jednak ten przepis. Obecnie już nie tylko dzwonią i piszą ...
    Toyota Auris Touring Sports pierwsze w pełni hybrydowe kombi Toyota Auris Touring Sports pierwsze w pełni hybrydowe kombi
    Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Toyota zaprezentuje Aurisa Touring Sports, czyli odmianę kombi kompaktowego modelu, którego druga generacja z sukcesem zadebiutowała w Europie na początku 2013. Przywrócenie ...

  •  
    • Chevrolet 3100 PickUp, tył, paka
      ALT
      Audi R8 V10 Spyder
      SEAT Mii czujnik laserowy