REKLAMA
Podstawowe kryteria zestawienia:
- hatchback segmentu C
- silniki benzynowe o mocy ok. 130KM
- modele z ok. 2010r.
- manualna skrzynia biegów
Wytypowane modele do zestawienia:
- Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM
- Honda Civic VIII 1,8 - 140KM
- Hyundai i30 I 1,6 - 126KM
- Renault Megane III 1,4 TCe - 130KM
- Seat Leon II 1,4 TSI - 125KM
Zestawienie (kliknij aby powiększyć):
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Komentarz do zestawienia:
Należy zwrócić wysoką cenę sprzęgła (LUK) i amortyzatorów (KYB) w Hondzie, tylnych tarcz hamulcowych zintegrowanych z czujnikiem ABS (OEM) w Megane oraz cenę dwóch (górny i dolny) termostatów (Gates) stosowanych w Leonie.
Bravo i Megane zostały wyposażone w koła dwumasowe. Nie stosowano tego elementu w Leonie 1,4TSI. Regenerację turbosprężarek oszacowano na 850zł
Układ rozrządu na pasku stosowany jest jedynie w Fiacie (SKF).
W Leonie łańcuch rozrządu stosowany do końca produkcji modelu jest najdroższą usterką, która powoduje uszkodzenie wariatora zmiennych faz rozrządu - skala usterek wariatora przewyższa inną drogą usterkę silnika, czyli pękanie tłoków i brak kompresji.
Usterki odbojów i modułu wspomagania dotyczą głównie aut produkowanych w Korei do 2009r. W przypadku Hondy ww. usterki dotyczą głównie aut przed liftingiem.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
edit:
Dodanie ankiety