Krzywa geometria - po wypadku?

Krzywa geometria - po wypadku?

22 Maj 2019, 23:19

Pytanie 1: [link wygasł]

Czy wg Was taki wynik potencjalnie wskazuje na wypadkową historię auta? Moje A6 rzeczywiście dostało kiedyś, jeszcze u szkopa, łupnia w zad (w historii była wymieniana klapa bagażnika, chyba nadkole itd. - pewnie dzwon w lewy tył). "Geometrysta" powiedział mi, że nie mógł ruszyć tyłu, bo coś tam (wyrobiony gwint, czy coś), i że trzeba by wymienić jakiś tam element zawieszenia (wybaczcie profesjonalne określenia, ale nie będę ukrywał, że się zwyczajnie nie znam).

Pytanie 2, z tej samej dziedziny:

Auto kupiłem na zimówkach, na których prowadziło się jak po sznurku - kierownica idealnie prosto, nic nie ściąga. Byłem szczęśliwy, że fura stara, a trzyma fason. Tydzień temu sprezentowałem jej nowe Bridgestone'y (specjalnie kupuję najlepsze marki, żeby mechy nie wmawiały mi potem, że "panie, to chińska opona, pewnie krzywo odlana"...), zleciłem przy okazji profilaktyczną kontrolę/korektę geometrii, wyjeżdżam po niej autem i... kierownica skrzywiona w prawo, ale auto nie ściąga. Myślę sobie - pewnie źle ustawili kierownicę przy korekcie. Wracam więc na "korektę korekty", tym razem ustawiam sobie kierownicę przed zabiegiem samemu i... efekt taki, że kierownica jest JESZCZE MOCNIEJ skrzywiona w prawo. A temu warsztatowi akurat ufałem, bo kiedyś w Mondeo jako pierwsi w świecie ustawili mi prawidłowo geometrię.

Wnerwiony jadę więc do innego, "renomowanego" serwisu Norauto (bo było już późno), myśląc, że może jakimś cudem im się uda, a tam słyszę, że mam luzy na czymś tam (przegubach? sworzniach?), i że ustawianie geometrii nie ma sensu. Przekląwszy więc pierwszy warsztat w myślach (bo od razu zakładałem możliwość luzów w układzie kierowniczym, przecież to się sprawdza jako pierwsze), przytomnieję i pytam: "to czemu przed zmianą opon wszystko było dobrze?" Na co facet, że widocznie zimówki się z czasem ułożyły, czy "dotarły" pod kierunek jazdy. I pytanie brzmi: czy takie zjawisko faktycznie występuje i jest prawdopodobne w moim przypadku? Zimówki były z 2017 roku, auto mogło przejechać na nich może parę tysięcy km.

Rozważam na chwilę obecną odstawienie A6 do ASO, i niech tam wszystko powymieniają w zawieszeniu co trzeba, naprostują ewentualnie ramę i wtedy ustawiają zbieżność, bo już mnie krew z tym zalewa...
Ekhangel
Nowicjusz
 
Posty: 20
Rejestracja: 27 Gru 2018, 17:57

Re: Krzywa geometria - po wypadku?

24 Maj 2019, 15:29

Ekhangel napisał(a):kierownica skrzywiona w prawo, ale auto nie ściąga. Myślę sobie - pewnie źle ustawili kierownicę przy korekcie. Wracam więc na "korektę korekty", tym razem ustawiam sobie kierownicę przed zabiegiem samemu i... efekt taki, że kierownica jest JESZCZE MOCNIEJ skrzywiona w prawo.
Czyli nie mogą już zrobić korekty na drążkach żeby kierownica była prosto? Skoro auto jedzie prosto i nie ściąga to zbieżność jest ok pozostaje ci tylko ustawienie kierownicy do jazdy na wprost.
Tu są dwie metody można to zrobić na drążkach i tak się robi najczęściej. Druga sprawa to zrzucenie kierownicy i założenie jej w odpowiedniej pozycji czyli przestawiasz ją na wielowypuście o odpowiedną ilość ząbków tak żeby była do jazdy na wprost.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2579
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat 500 - samochód do miasta Fiat 500 - samochód do miasta
    Włoska propozycja ma w 2019 roku ponad 13-procentowy udział w rynku. Od stycznia do kwietnia 2019 roku zarejestrowano 756 samochodów. Fiat 500 to odpowiedź na potrzeby osób poszukujących aut, które wyróżniają ...
    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O 9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

  •