Pochylenie koła Ford Mustang

Pochylenie koła Ford Mustang

25 Maj 2019, 11:28

Konstrukcja przedniego zawieszenia jest standardowa, to zwykła kolumna McPhersona.

Panowie, czy możecie podpowiedzieć mi w kwestii pochylenia koła i jego przesunięcia? Mam sytuację w której lewe koło po kolizji miało wymieniony wahacz, końcówkę drążka kierowniczego i łącznik stabilizatora. Koło wróciło jakby na swoje miejsce. Pojechałem na geometrię żeby ustawić ją na nowych kołach i wyszło, że całe koło jest cofnięte o około 1 cm i pochylone o 0.5 cm. W tym sensie pochylone, ze powinno wrócić w kierunku zewnętrznym auta (góra opony), a nie do środka o te 0.5 cm. Panowie diagnosci nie byli w stanie ustalić co jest przyczyną tej usterki, ale stawiają na krzywa kolumnę McPhersona. Co Wy o tym sądzicie? Auto nie jest po wielkim dzwonie, dlatego wykluczam na razie wymianę wózka zawieszenia, bo przecież po jego uszkodzeniu byłaby różnica na drugim kole, a jest idealnie ustawione.
michalm7378
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 Maj 2011, 13:19
Miejscowość: Polska ;)

Re: Pochylenie koła Ford Mustang

26 Maj 2019, 07:50

Ja stawiam na zwrotnice. Amortyzator nie odpowiada za cofnięte kolo, za pochylenie owszem.
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8492
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

Re: Pochylenie koła Ford Mustang

26 Maj 2019, 20:38

Dziękuję za sugestię. No cóż, czyli i amortyzator i zwrotnica do wymiany.
michalm7378
Nowicjusz
 
Posty: 2
Rejestracja: 03 Maj 2011, 13:19
Miejscowość: Polska ;)

Re: Pochylenie koła Ford Mustang

26 Maj 2019, 22:38

michalm7378 napisał(a):Panowie, czy możecie podpowiedzieć mi w kwestii pochylenia koła i jego przesunięcia?
Trochę w temacie tym siedzialem.Jednak ta marka i typ była rzadkoscia więc za duza nie mogę powiedziec.Jednak mając na uwadze to co robilismy w innych pojazdach mogę jedynie w tym temacie wysunąc taką sugestję:nie raz ustawialiśmy kąt pochylenia koła i wyprzedzenie sworznia przy pomocy lawy silnika/sanek.W tym wypadku z tego co pamietam to koło lewe przód ma rozbieznośc parametrow wyprzedzenia i pochylenia.w Takich przypadkach to ja sugeruje popuszczenie śrub ławy i przy pomocy łoma/pasa prawa stronę cofnąć do tyłu oraz delikatnie ławę przesunąc w prawa zeby wyrównac kąty pochylenia.Powiem jeszcze raz nie mam pewności czy jest to mozliwe do wykonaia w tej marce pojazdu...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5707
Rejestracja: 09 Mar 2010, 21:16
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy od: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porsche 918 Spyder - końcówki wydechu na wysokości zagłówków Porsche 918 Spyder - końcówki wydechu na wysokości zagłówków
    Tworząc hybrydowe hiperauto o łącznej mocy niemal 900 KM Porsche musiało mierzyć wysoko. Takie myślenie najwyraźniej udzieliło się również inżynierom odpowiedzialnym za zaprojektowanie układu wydechowego, bowiem dwie ...
    Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty Seria GR - specjalne sportowe edycje modeli Toyoty
    Japońscy fani Toyoty są już przyzwyczajeni do specjalnych sportowych edycji modeli tej marki, opracowywanych choćby przez TRD czy Modellistę. Jednak tym razem największy producent samochodów w ich kraju naprawdę o ...

  •