Która z tych 2 modeli BMW

05 Gru 2013, 19:08

Witam Panowie jestem na drodze bliskiej zakupu autka wpadły mi te 2 egzemplarze w oko do tej 325I mam bliżej bo ok.70km do tej 320i mam 140km cena jest kusząca biorąc pod uwagę budżet który nawet pozwoli mi na założenie LPG tylko co sądzicie o nich??
A oto linki :

[link do oferty na Allegro wygasł]


[link do oferty na Allegro wygasł]
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

05 Gru 2013, 19:23

z tych 2 ja bym obstawiał przy 2 litrowej benzynie 150ps
nowszy po lifcie przebieg wydaje się być oryginalny ładne opony wnętrze niczego sobie czarna skóra

ten 2.5 o ile się nie mylę to ten sam silnik tylko osprzęt lekko inny i dlatego wiecej kucyków pod maską

jeździłem taką 320i znajomy kiedyś miał także w coupe bardzo fajne auto jeżeli nie siedzisz z tyłu powinno być sztywne i zwarte pewnie powinno się prowadzić biegi powinny wchodzić lekko lecz z charakterystycznym oporem nie powinieneś szukać biegów

sprawdź tylny dyfer (napęd na tył) by nie wył by nie ciekł z niego olej itp
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Gru 2013, 19:31

E36 z przebiegiem 133tys oryginalnym? Haha dobre sobie,auto odpicowane z każdej strony i ten opis "jak nowe",ludzie nowe auta to tylko w salonie.
Wogóle E36 miało jakieś liftingi? Bo ja pierwszy raz słysze :shock:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

05 Gru 2013, 20:06

Tak BMW E36 przechodziło Lifting wystarczy spojrzeć tutaj

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=14994

Może przebieg i nie jest oryginalny choć widać po aucie że nie jest zatyrane(skóra w środku,przełączniki itd) a nawet gdyby był cofnięty to może 100tyś a nie jak niektórzy mądrzy piszą VW Passat B5 1.9TDI przebieg 136tyś km lub 220tyś -Niemiec jak k****kupuje Diesla to nie po to żeby stał w garażu w benzynie i to na dodatek samej jest większe prawdopodobieństwo realnego przebiegu niżeli w dieslu... po 2 kiedyś oglądałem program Samochód Marzeń Kup i Zrób pod wodzą Adama Klimka i był przykład poczciwej MB 190E i przebieg był oryginalny nie pamiętam ile było ale udowodnił to można sprawdzić w youtube.
Ale jak najbardziej wszystko można sprawdzić w ASO i jestem bardziej przekonany przykładowo do zakupu BMW z tym przebiegiem niż jechać po passka w tdi z przebiegiem np 260tyś...
Słucham dalszych wypowiedzi :)
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

05 Gru 2013, 20:11

Dwa litry to dwa litry, dwa i pół to dwa i pół. To nie ten sam silnik ani osprzęt.

Ogólnie w tej cenie 2.5 może nie być szałowe, 2.0 powinieneś ładne znaleźć. Aczkolwiek ja bym się skupił na 2.5, bo pali tyle co 2.0, a różnica w osiągach znaczna.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Gru 2013, 20:18

No a wg Ciebie które z tych 2 lepsze?? bo na pewno do obydwóch poszedłby LPG ze względu na ekonomie...a dobrze założony gaz nie wpływa na osiągi.Choć ta 320i ma dodatkowe koszty raz że lpg gdzieś 2,5k to rejestracja z 1.8k a w tej 2.5 tylko LPG no i zmiana dowodu groszowe sprawy...
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...

05 Gru 2013, 20:19

valia napisał(a):z tych 2 ja bym obstawiał przy 2 litrowej benzynie 150ps
nowszy po lifcie przebieg wydaje się być oryginalny ładne opony wnętrze niczego sobie czarna skóra

ten 2.5 o ile się nie mylę to ten sam silnik tylko osprzęt lekko inny i dlatego wiecej kucyków pod maską

jeździłem taką 320i znajomy kiedyś miał także w coupe bardzo fajne auto jeżeli nie siedzisz z tyłu powinno być sztywne i zwarte pewnie powinno się prowadzić biegi powinny wchodzić lekko lecz z charakterystycznym oporem nie powinieneś szukać biegów

sprawdź tylny dyfer (napęd na tył) by nie wył by nie ciekł z niego olej itp


A ja przy 325i. Wygląda ładnie. Na zadbaną. Rozśmieszył mnie tekst - "wszystkie potrzebne elementy zostały przełożone z rozbitego w idealnym stanie sedana". Hahahahha!!! Raczej jest czyimś oczkiem w głowie...

Co do 2.0. Lifting był bardzo skromny - Kierunkowskazy na błotnikach itp... 2.0 Pali tyle co 2.5, a 2.5 jedzie lepiej. Ładne opony nie są wyznacznikiem kupowania BMW, no błagam!!! Wnętrze nie jest oryginalne, przynajmniej nie całe. Ten 2.0 to albo m50b20 albo m52b20. Patrząc po roczniku, szybko możemy stwierdzić, że to powinien być m52. W 2.5 na bank jest M50... To nie jest ten sam silnik kolego. Nawet m50b20 i m50b25 nie różnią się tylko osprzętem silnika :? .

A opis jakie powinno być e36 jest na tyle ogólnikowy, że pasuje praktycznie do każdego samochodu, zwłaszcza z twardym zawieszeniem... Tylko z dyfrem się zgadza w e36... Ale jeśli cena dobra, a reszta samochodu w dobrym stanie to warto kupić nawet z takim dyfrem i go potem zmienić.

Ta aukcja 2.0 wygląda jak typowa aukcja od handlarza.

Mogę powiedzieć tak: Przy kupowaniu starych BMW nie patrzymy na przebieg, bo na 98% jest kręcony ze 3 razy... Patrzymy tylko i wyłącznie na stan. Lepsze BMW z oryginalnym przebiegiem 700 tysięcy, doinwestowane i w pięknym stanie i niż takie które ma 150 tysięcy przebiegu i sypie się w rękach np. Od rudej.

Tak samo nie patrzymy na opony!!! Jeśli są nowe to możemy już mieć podejrzenia. Kupując tylno-napędówkę patrzymy na stan opon tylko po to by wiedzieć jak mocno ktoś ją upalał. Ale nowe opony nie znaczą, że ktoś tego nie robił... Mogą znaczyć że: Albo ktoś dba o ten samochód, albo chce go sprzedać za większą kasę, albo upalał na maxa i próbuje sprzedać jako cud-miód.

Wiek E36??? Kogo to obchodzi??? Gdyby chciał jak najnowszy samochód to by kupił co innego. On chce BMW, a nie bawić się w numerki. Błagam!!!

Bierz tą 325i... Typ zrobił bardzo ładne zdjęcia od dołu. Prawie wszystko jest na fotach, czyli pewnie nie ma dużo do ukrycia, może nawet nic. Z mojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że jeśli cena jest dobra i nie ma rudej (lub jest jej naprawdę mało) to można brać, jeśli jeszcze okaże się że na prawdę odpala od strzała, nie kopci jak smok, silnik ładnie pracuje, nic nie puka/stuka, nie wyje, biegi wchodzą ładnie (czyli wszystko to co bierzemy pod uwagę kupując też np. fiata pandę) itp. To nie czekaj. Wygląda mi to na bardzo ładną ofertę. Leć ją obejrzeć zanim ktoś Ci ją sprzątnie. Przebieg tej 325i pewnie też był z 3 razy kręcony. Ale po aukcji i fotkach można stwierdzić, że właściciel zna się na rzeczy i prawdopodobnie jest po prostu uczciwy. Zapytaj jaka tam jest szpera, pewnie 25%... Wsiadaj w busa do Wrocka i leź obejrzeć, nawet jak nie kupisz to dużo kasy na transport nie stracisz (pewnie jakieś 35 zł). Uwierz mi to bardzo ładna oferta i może bardzo szybko zniknąć. Obstawiam że nie pożałujesz. Dzwoń do typa, wsiadaj w busa i zobacz ją w realu.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Gru 2013, 20:42

ja pier... ale się mnie przyczepiliście

napisałem O ILE SIĘ NIE MYLĘ - czyli się pomyliłem

tekst ŁADNE OPONY NIE SĄ WYZNACZNIKIEM KUPOWANIA BMW! no kurde chłopie! podałem to jako wyznacznik? napisałem masz ładne opony to bierz?! chodzi mi o to że jeśli są ładne opony odchodzi ci pewien koszt związany z ich zakupem a to ładne pare stów.

"A opis jakie powinno być e36 jest na tyle ogólnikowy, że pasuje praktycznie do każdego samochodu, zwłaszcza z twardym zawieszeniem..."
napisałem na co warto zwrócić uwagę!!! jeśli auto lata na boki pływa po całej szerokości pasa biegi wchodzą ciężko lub "latają" jeśli auto nie ma mocy na każdym biegu to odradzam zakup takiego auta!

Vermin widzę że jesteś bardzo obeznany w BMW i ogólnie więc doradź koledze co ma kupić i na co ma zwrócić uwagę kupując BMW a nie piszesz że ładna aukcja i leć oglądać. Ponadto powinieneś wiedzieć że jeśli ktoś przedstawia TÜV i książki serwisowe i mniej więcej przebiegi się zgadzają ze sobą to co za problem zadzwonić do BMW i potwierdzić przebieg po numerze VIN ???
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Gru 2013, 20:49

WBABF51080EP14672 tu masz numer VIN

napisz u chłopaków na forum BMW a ci go rozkodują bez problemu

w dodatku rdzewki na samochodzie świadczą o niedalekim niemalowaniu danych elementów

jak masz możliwość weź czujnik lakieru w chociaż sprawdź podłużnice czy nie były szpachlowane i malowane

nie wiem czy "baranek" wokół kielichów jest oryginalny nigdy się nie przyglądałem temu elementowi - jeśli nieoryginalny może ktoś coś miał do ukrycia ??? może pęknięcia wokół kielichów?

ok "baranek" chyba jest spoko - przesadziłem
valia
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 142
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: FORD FOCUS mkII
Silnik: 1.6tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Gru 2013, 21:29

valia napisał(a):ok "baranek" chyba jest spoko - przesadziłem


Tak, baranek jest ok.

valia napisał(a):Vermin widzę że jesteś bardzo obeznany w BMW i ogólnie więc doradź koledze co ma kupić i na co ma zwrócić uwagę kupując BMW a nie piszesz że ładna aukcja i leć oglądać. Ponadto powinieneś wiedzieć że jeśli ktoś przedstawia TÜV i książki serwisowe i mniej więcej przebiegi się zgadzają ze sobą to co za problem zadzwonić do BMW i potwierdzić przebieg po numerze VIN ???


Ale według mnie to może być fajna oferta. Powinien pojechać i obejrzeć. Co za problem? Ja bym to zrobił jutro jak nie dziś, obejrzeć nie zaszkodzi, nikt mu nie każe jechać tam z przekonaniem, że ją od razu kupi. Przejechać się, obejrzeć itp. Czemu nie???

Vin BMW mogę sobie rozkodować, to nie problem. Na temat Vin'u w starych BMW nawet nie chcę się wypowiadać, powiem tylko - to też jest do ominięcia. Co więcej, to wcale nie jest trudne. Uwiarygodnienie takich informacji (np. przebiegu po numerze VIN) to dosyć popularny zabieg handlarzy. Jeśli chodzi o to na co należy zwracać uwagę przy zakupie takiego samochodu to pisałem to już ok. 100 razy na tym forum. Nie mam już siły. Jednak jak ktoś jest chętny to może poszperać w moich postach. Ok. 3/4 miesiące temu po raz ostatni. O takich rzeczach w E36 pisałem już kilka razy, tak samo jak o E30 itp... Wręcz poradnik jak kupić E36, znajduje się gdzieś w moich postach, zapraszam do szukania...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Gru 2013, 21:39

Naprawdę miał bym dylemat, czy brać to 2.0 czy 2.5. Oba wyglądają na warte zainteresowania i zadbane.
Bardziej podoba mi się 2.0 jednak to 2.0... niby już R6 ale można poczuć pewien niedosyt względem większych 6 cylindrówek. Mruczy tak samo ale jedzie zdecydowanie gorzej od większych braci.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

06 Gru 2013, 11:53

Jak dla mnie ta 2.5 jest przedstawiona także od stron w które są tzw newralgiczne-od spodu silnik skrzynia,most itd.Przemawia też do mnie fakt iż mniejsze koszta byłby z nią związane tzn jak pisałem 2.5tyś na LPG i przerejestrowanie na nowego właściciela koszt dowodu i tablic tylko a nie cała procedura opłat auta z niemiec no i po 2 nie jest tak umyta,wyplakowana jak tamta choć fakt przyciąga wzrok ta 2.0 ale za dużo opłat co do niej(LPG+Opłaty) koszt ok 5tyś nie opłaca mi się a gdzie budżet na ew.naprawy??choć czytałem niejednokrotnie że nie są one drogie w naprawach i częściach... a po 3 do wro mam ok 70km a tam 140km jest różnica...Więc chyba tak jak mówicie obejrzeć trzeba tą 2.5

Vermin jeśli możesz wklej mi link do wypowiedzi z Twoim "poradnikiem odnośnie kupna BMW" lub napisz go w drodze wyjątku dla mnie ;D lub skopiuj swoją starą wypowiedź i wklej ok?? DZIEKI!! :D
kulio100
Początkujący
 
Posty: 118
Prawo jazdy: 16 07 2009

07 Gru 2013, 19:47

Powiem tak... Pisałem Ci to od początku. Wszystko... Robiłem to przez półtorej godziny... Jak nacisnąłem wyślij to się okazało, że forum mnie wylogowało i straciłem całą treść...

Ja nie wiem czy mam pisać posty w Wordzie, a potem wklejać na forum :x??? To już czwarta taka akcja w tym tygodniu! Tu miałem identycznie - uklad-chlodzenia-ford-escort-vt19497.htm .

Ehhh... No nic...

Słuchaj... Generalnie (opis do wszystkich starych samochodów, które chce się kupić i mieć na długo), jeśli nie ma rdzy, silnik nie dmucha z pod korka/bagnetu tak że robi konkurencje Orkanowi Ksaweremu, silnik nie wydaje dziwnych dźwięków, nie ma objawów padniętej UPG/glowicy, a jazda próbna przebiegła idealnie to nie myśl CZY kupić tylko ILE stargować. Takie jest moje zdanie. Może jak będę miał siłę, chęci i zapomnę o tych wylogowaniach napiszę Ci to wszystko raz jeszcze.

Daj znać jak było i czy kupiłeś. Powodzenia!

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993