Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 21:06

Witam
kupilem ponad 2 tygodnie temu samochod, jednak po 2 dniowej jezdzie doszedlem do tego, ze sprzedawca ostro naklamal i sprzedal mi auto, ktore wymaga na starcie wkladu 1000zl. Dogadalismy sie, ze mu je oddam a on sobie je naprawi i sprzeda drozej. Kase odda jak zostanie srzedane.

Mam spisana z nim umowe, czy mam jakis okreslony czas, ze zostanie ona uniewazniona i przepadnie mi auto lub pieniadze? moze mnie jakos zrobic ?
renodor1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 19 Lis 2013, 21:02
Auto: brak

Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 21:12

A co Ty myślałeś że używane auto będzie jak z salonu? 1000zł to podstawa na początku.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2138
Rejestracja: 02 Maj 2009, 16:45
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 21:14

tu juz nie chodzi o to co myslalem, kwestia, tego, ze nie mam ani auta ani papierow i teoretycznie czekam na zwrot kasy. Tylko teraz pytanie czy posiadajac tylko umowe, moge stracic i auto i pieniadze?
renodor1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 19 Lis 2013, 21:02
Auto: brak

Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 21:24

Jeśli masz umowę to przecież auto jest twoje.
kowalsky
Początkujący
 
Posty: 198
Rejestracja: 01 Sie 2010, 09:13
Prawo jazdy od: 01 01 2008
Auto: Opel Vectra
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 21:27

ale nie ma jakiegos terminu na przerejstrowanie auta? mam umowe kupna, ale nie mam nic pozatym. Moze przeciez sprzedac komus innemu i wpisac w sprzedazy ponownej inna date, wczesniejsza od mojej.
renodor1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Rejestracja: 19 Lis 2013, 21:02
Auto: brak

Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

19 Lis 2013, 22:06

Auto było kupione w komisie czy u osoby prywatnej?
mrowa66
Nowicjusz
 
Posty: 28
Rejestracja: 11 Wrz 2013, 20:57
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Ford Focus Titanium
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie Diesle to ślepa uliczka motoryzacji w Europie
    Samochody z silnikami wysokoprężnymi nie są sposobem na skuteczną redukcję emisji spalin i gazów cieplarnianych. Z nowego raportu konsultingowej organizacji non-profit Transport & Environment (T&E) z siedzibą ...
    XVI Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2010 / relacja XVI Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2010 / relacja
    7 sierpnia na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbył się XVI Moto-Piknik. Piknik trwał tylko jeden dzień i nie zabrakło na nim atrakcji. Oprócz największych imprez jak Eliminacje Mistrzostw Polski Car Audio i wyścigi na ...

  • Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    19 Lis 2013, 22:33

    osoba prywatna
    renodor1
    Nowicjusz
     
    Posty: 13
    Rejestracja: 19 Lis 2013, 21:02
    Auto: brak

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    19 Lis 2013, 22:48

    renodor1 napisał(a):Witam
    kupilem ponad 2 tygodnie temu samochod, jednak po 2 dniowej jezdzie doszedlem do tego, ze sprzedawca ostro naklamal i sprzedal mi auto, ktore wymaga na starcie wkladu 1000zl. Dogadalismy sie, ze mu je oddam a on sobie je naprawi i sprzeda drozej. Kase odda jak zostanie srzedane.

    Mam spisana z nim umowe, czy mam jakis okreslony czas, ze zostanie ona uniewazniona i przepadnie mi auto lub pieniadze? moze mnie jakos zrobic poporstu w hu ja?


    Po pierwsze trafiłeś na bardzo dziwnego sprzedawcę. Z całym szacunkiem ale gdyby do mnie po 2 dniach wrócił kupujący chcąc oddać kupiony używany samochód to by wyleciał na kopniaka.

    Jak na moje to sprzedawca coś ostro kręci a efekt tego taki, że zostałeś bez samochodu i bez pieniędzy.
    Co do terminu na przerejestrowanie to o ile się nie mylę ustawowo jest to 30 dni, w teorii. W praktyce nikt tego nie sprawdza i ewentualna kara za niedotrzymanie terminu nie została przewidziana.
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    19 Lis 2013, 23:09

    Sprzedający nie ma obowiązku przyjąć auta, które sprzedał. Spisaliście umowę kupna - sprzedaży,w której zapewne był zapis, że zapoznałeś się ze stanem faktycznym auta. Jeśli zwróciłeś mu auto bez żadnego pokwitowania, pisma to jesteś w czarnej dziurze raczej. Jak mu teraz udowodnisz, że oddałeś auto?
    mrowa66
    Nowicjusz
     
    Posty: 28
    Rejestracja: 11 Wrz 2013, 20:57
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Ford Focus Titanium
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    21 Lis 2013, 06:42

    Zawsze masz prawo zwrócić auto z uwagi na tzw. wady ukryte - przepisy są uregulowane w ustawie

    lektura:

    "Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    Prezentowana ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, jest głównym narzędziem klienta (konsumenta). Naszym zdaniem, jest to lektura obowiązkowa każdego świadomego konsumenta, który chce skutecznie dochodzić swojego od sprzedawców na drodze prawnej. Ustawa chroni prawa konsumenta czyli kupującego. Zawiera różnego rodzaju obowiązki sprzedawcy wobec nabywcy towaru. Reguluje jakże istotne kwestie niezgodności towaru z umową, które to uregulowania mogą zastąpić w praktyce dochodzenie swoich praw na drodze postępowania gwarancyjnego. Ustawa tłumaczy jak przebiega reklamacja towaru. Mówi też o gwarancji na towar. Ustawę stosuje się do dokonywanej w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaży rzeczy ruchomej osobie fizycznej, która nabywa tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny), taką osobę można określić jako konsumenta. Trzeba wiedzieć, że przepisów tej ustawy nie stosuje się do sprzedaży energii elektrycznej, jak również do gazu i wody oraz do sprzedaży egzekucyjnej oraz sprzedaży dokonywanej w postępowaniu upadłościowym albo innym postępowaniu sądowym. Proszę nie zapominać o ścieżce reklamacyjnej zaproponowanej przez nasz portal (złóż reklamację), jednakże wcześniej należy spróbować drogi prawnej, a ta nie jest możliwa bez znajomości przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
    "

    myślę, że jeżeli chodzi o naprawę wartości 1000 zł to jesteś w stanie dogadać się ze sprzedającym ... jeżeli odpowiada Ci auto to można iść w tym kierunku - uważam natomiast, że jeżeli doszedłeś do wniosku - "te auto mi jednak nie pasuje" to jest to mało wporządku wobec sprzedającego bo jednak jesteś osobą dorosłą i podejmujesz (powinieneś) podejmować świadome decyzje...

    Na przerejestrowanie masz 30 dni, natomiast z uwagi na fakt że ustawodowaca nie przewidział żadnej sankcji za nie wykonanie tego "nakazu" ludzie mają to głęboko w tyłku ;))

    Komis w tym przypadku idzie na łatwiznę, gdyż teraz ma kasę - więc sprzedaje samochód tylko i wyłącznie w celu zaroobku małej kwoty - i nie będzie aż tak się w to angażować ... - musi/powinien oddać kasę odrazu i anulować f-rę.
    Nighthunter
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Rejestracja: 21 Lis 2013, 06:29
    Prawo jazdy od: 21 12 1983
    Auto: Insignia
    Silnik: 2.0 CDTI
    Rok produkcji: 2010

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    21 Lis 2013, 17:28

    Dla mnie to trochę dziwna sprawa, a najważniejsze w tym wszystkim jest to, że nie masz ani kasy ani auta, radzę coś z tym szybko zrobić aby potem się nie zdziwić.
    napoleon
    Początkujący
     
    Posty: 172
    Zdjęcia: 3
    Rejestracja: 10 Kwi 2013, 13:26
    Auto: Ford Mondeo
    Silnik: benz.lpg

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    21 Lis 2013, 18:15

    Zgłasza na policje kradzież auta i na drugi dzień ma je z powrotem.
    kowalsky
    Początkujący
     
    Posty: 198
    Rejestracja: 01 Sie 2010, 09:13
    Prawo jazdy od: 01 01 2008
    Auto: Opel Vectra
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    21 Lis 2013, 18:37

    Nighthunter napisał(a):Zawsze masz prawo zwrócić auto z uwagi na tzw. wady ukryte - przepisy są uregulowane w ustawie
    Tylko w teorii:) W praktyce nic nie zdziała, zapewniam Cie ;)

    Prawda jest taka, że kupujący dał z siebie zrobić jelenia kupując samochód z wadami i po raz drugi oddając samochód nie otrzymując pieniędzy. Głupich nie sieją, sami się rodzą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    kirin88
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2098
    Zdjęcia: 4
    Rejestracja: 29 Kwi 2013, 11:23
    Prawo jazdy od: 0- 0-2006
    Auto: BMW & ROVER
    Silnik: V8 :D
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1995

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    21 Lis 2013, 19:40

    Nie ma co wałkować tematu. To pewnie jakiś nie zdecydowany gówniarz sie napalił który sam nie wie czego chce i zapewne już tu nawet nie zagląda.

    Temat do zamknięcia :!:
    krikus
    fs...VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2697
    Zdjęcia: 125
    Rejestracja: 28 Lis 2009, 11:42
    Auto: Opel Vectra C 1.8

    Re: Kupilem auto i oddalem je. Czekam na kase

    22 Lis 2013, 07:14

    krikus napisał(a):Temat do zamknięcia

    Poczekamy jeszcze - to dopiero trzydni..
    silvo44
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2892
    Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
    Miejscowość: Olkusz
    Prawo jazdy od: 01 09 1983
    Auto: OPEL VECTRA C
    Silnik: Z18XER
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Infiniti Q50