Kupno auta - BMW E46 vs Audi A4 B5 - 12 tyś

12 Wrz 2017, 14:04

Jak to jest z napędem 4x4 w A3. Podobno nie jest to pełnoprawne quattro. W każdym razie czy w takim małym samochodziku opłaca się szukać wersji 4x4 czy jednak przednia oś?
Jak to jest z komfortem prowadzenia tego auta. Ktoś jeździł?
Myślałem, że zawszenie w A3 jest takie samo jak w A4. Dobrze wiedzieć, że jest inaczej. :)
Opłaca się do 1.8T dołożyć LPG?
kbaniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 25 02 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Deawoo
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

12 Wrz 2017, 14:11

Tam siedzi Haldex, załącza się jak koła wpadają w poślizg, normalnie na suchej drodze nie działa tył. Moim zdaniem do takiego samochodu i tego silnika nie ma sensu, zwiększysz tylko potencjalne koszty. Lepiej kupić markowe opony (chyba, że mieszkasz w górach to co innego).

Jeśli robisz rocznie ponad 10-15 tyś i chcesz trzymać auto dłużej niż 2 lata, to się opłaca.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

12 Wrz 2017, 18:09

kbaniak napisał(a):Myślałem, że zawszenie w A3 jest takie samo jak w A4. Dobrze wiedzieć, że jest inaczej.
pamiętaj tylko, że w Quattro z tyłu jest wielowahacz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

12 Wrz 2017, 18:58

Z którego roku ten s line? Chyba nie wiesz co to pełny s line. Za model z 2004roku w pakiecie S zewnętrzny/wewnętrzny trzeba dać lekko 25 tys żeby coś tam kupic
lukasz2452
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 57
Prawo jazdy: 14 11 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi s4 b6
Silnik: 4.2 - 400KM<520
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004
0

12 Wrz 2017, 19:05

Kilka słów odnośnie E46

Silniki, które autora interesują to 118km i 143km.
Pierwszy ma oznaczenie M43TU B19, był montowany w przedliftach, poza tym, że ma stosunkowo słabą moc nie ma większych wad, auto do 12 tys powinno z tym silnikiem się znaleźć. Minus taki, że większość aut z tym silnikiem jest ze słabym wyposażeniem.
Drugi to N42/N46 B20 , montowany w poliftach (może być ciężej ze znalezieniem sensownego egzemplarza do 12 tys). Tutaj gdy ktoś myśli, że oszczędzi wyborem tego silnika zamiast R6 (bo mniejsze oc, mniejsze spalanie itd) może się przykro rozczarować gdy dowie się o istnieniu takiego urządzenia jak valvetronic oraz o tym, że łańcuchy nie zawsze są wieczne i bezobsługowe.
Trochę do myślenia może dać to ogłoszenie:
[link do oferty na Olx wygasł]

R6 są wolne od tych wad, a "wyjątkowe dbanie" sprowadza się w zasadzie do lania dobrego oleju. Mogą się zdarzyć awarie np. vanosów, ale nie jest to jakiś wielki koszt. Generalnie w E46 nabija koszty nie silnik, a cała reszta (poza nielicznymi wyjątkami)

Odnośnie późniejszej odsprzedaży to patrząc po ulicach może jakieś 10% E46 to R6, ludzie kupują E46 z każdym silnikiem, z tymi małymi chyba nawet chętniej.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
1

12 Wrz 2017, 21:24

txxc dziękuje, za w pełni praktyczną wypowiedź. Twój post to naprawdę spora dawka wiedzy.

Czyli z tego co mówisz to z BMW warto brać M43TU B19 118 km kosztem najprawdopodobniej słabego wyposażenia i bardzo słabej mocy albo całkiem lecieć już w R6, ponieważ z tego co napisałeś wynika, że silnik ten jest dosyć pancerny, ma swoją moc ale i swoje kosztuje. Może być problematyczne znaleźć go w kwocie 12 tyś. zł.

Co jednak byś radził zrobić? A może odrzucić kompletnie BMW i pomyśleć jednak o Audi?
kbaniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 25 02 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Deawoo
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...

12 Wrz 2017, 22:34

Auta trochę sie różnią, o Audi za wiele nie powiem, raz miałem okazję się przejechać w dłuższej trasie jako kierowca, kilka razy jako pasażer.
E46 to kilka lat młodsza konstrukcja i przez to nowocześniejsza, wnętrze jest tam dosyć charakterystyczne - kierowca jest zabudowany skierowanym nieco w jego stronę kokpitem, siedzi się nisko - w audi wnętrze raczej standardowe.
Środek ciężkości w BMW niżej i bardziej centralnie - lepiej się prowadzi w zakrętach i przy dużych prędkościach w trasie - no ale tego przy 118km nie za bardzo uświadczysz ;)
Blachy w obu modelach dobre, audi -wiadomo, bmw jeżeli nie była bita też raczej nie rdzewieje.
Generalnie A4 powinna wyjść taniej w użytkowaniu niż E46.
To takie główne różnice jakie mi przychodzą na myśl, reszta zależy od silnika i wyposażenia konkretnego modelu.

Za 12 tys o zadbane E46 z R6 może być ciężko, ale coś z potencjałem do doinwestowania można znaleźć.
O audi będzie łatwiej, skoro w bmw bierzesz pod uwagę 118km, to w audi możesz też poszukać 1,8 bez turbo 125km.
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
1

13 Wrz 2017, 20:46

Skoro rozmawiamy o Audi i BMW to może ja też się wypowiem. Tym bardziej, że moim pierwszym autem był..Lanos :)

Z lanosa przesiadłem się do A3-ki, słabiutkiej, bo 1.6. Różnica i tak była odczuwalna. Większe spalanie, trochę więcej mocy, dużo lepszy komfort jazdy. Miło wspominam auto, przez półtora roku można powiedzieć, że bezawaryjne. Te same silniki masz w A4B5. Więc jak rozejrzysz się za audi, polecałbym 1.8t, najlepiej z gazem.

Teraz mam BMW E46, R6-ka. Komfort w porównaniu do audi jest większy. Jeździ się pewniej, wygodniej. Ma więcej mocy. Ale Ty rozważasz wersje 318, R4. Powiem szczerze, że z Twoim budżetem wybrałbym Audi. Z gazem, bo te silniki świetnie go tolerują. A koszta lecą w dół. Poszukaj czegoś do 10 tysięcy. Znajdziesz na pewno. Resztę zostaw na filtry, oleje, naprawy. Myślę, że to będzie najrozsądniejszy wybór.
Kujakov
Początkujący
 
Posty: 51
Prawo jazdy: 07 07 2014
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: BMW.
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1957
1

13 Wrz 2017, 21:18

Tak też chyba zrobię. Odpuszczę sobie póki co BMW, ponieważ utwierdziliście mnie w przekonaniu, że mój budżet jest niestety trochę za mały.
Rozejrzę się właśnie za Audi A4 B5 lub A3 8L właśnie z silnikami 1.8T z LPG.
Wreszcie ktoś odniósł się do komfortu jazdy między Lanosem a jednym z proponowanych przeze mnie aut :D
Ciekawy jestem jaka jest ta różnica. Zwłaszcza, że raz do roku planuje jakiś dłuższy wypad autem w wakacje. Lanosem nie było to zbyt miłe. Poza tym ciągle miałem wrażenie, że coś w nim pie*dolnie.
Możecie jeszcze doradzić czym lepiej się interesować A4 czy A3?
Myślę, że pewnie wyjdzie i tak to co akurat się trafi z tym silnikiem w moim budżecie, ale w co lepiej byłoby polować?
kbaniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 25 02 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Deawoo
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

13 Wrz 2017, 21:23

Ja bym brał A3, bo... A4 nie oferuje niczego względem A3. Ok, ma bagażnik, ale to sedan, ledwo co tam włożysz. Silniki te same, środka nie oceniam ale nie jest większe, a do tego dochodzi drogie zawieszenie. Więc ja bym osobiście brał A3.
Chyba, że miałbym obok siebie dwa auta i A4 byłoby w lepszym w stanie, wtedy to zmienia postać rzeczy.
Ja bym dorzucił jeszcze Focusa, 406, Mondeo.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

13 Wrz 2017, 22:36

Ja jeżdzę i Lanosem i E46 także o różnicach w komforcie mogę się nieco wypowiedzieć :) Chociaż tu nie ma za bardzo co porównywać, to zupełnie inne samochody :D Lanos ogólnie jest ok, zawieszenie jest dosyć miękkie co jest plusem na wybojach, dużym minusem za to są beznadziejne fotele :angry:
Do dynamicznej ani szybkiej jazdy nie nadaje się wogóle ze wzlędu na ten miękki zawias i wysoki prześwit - po prostu nim buja przy gwałtowniejszych manewrach. Poza tym nie posiada wyciszenia. No i hamulce raczej słabe. Ja go używam jako tanie daily na dojazdy do pracy, po bułki do sklepu itd. W tej roli sprawdza się doskonale, jest to auto, które w ogóle nie przysparza zmartwień włascicielowi :) W dłuższej trasie - tak ponad 100km jest już jednak męczący, głównie za sprawą niewygodnych foteli.
W E46 natomiast jest i komfort, jest akcent sportowy, fotele super, bardzo wygodny podłokietnik.Sama jazda zupełnie nie męczy, szczególnie kierowcę bo pasażerowie nie mają aż tak dużo miejsca ale głównie pod kierowcę to auto było projektowane. Jest trochę bajerów uprzyjemniających jazdę na wyposażeniu - nie w każdej ale ja np. mam i bardzo cenię - czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterka, klimatronic, materiały we wnętrzu zupełnie inna liga, dobre wyciszenie, poziom bezpieczeństwa też na dużo lepszym poziomie. No ale koszty też zupełnie inny poziom ;) Auto przysparza zmartwień właścicielowi ;)
txxc
Początkujący
 
Posty: 113
Prawo jazdy: 01 01 2006
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW E46/Daewoo Lanos
Silnik: 2,2 170KM/1,6 106KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
1

13 Wrz 2017, 22:50

kbaniak napisał(a):Podoba mi się to auto, fajna sprawa to napęd na tył.

Właśnie przez ten napęd na tył masz stratę mocy, 318i będzie Ci ciężko sprzedać bo nie są chodliwe.
Każdy kto miał 318i wie,że poniżej 2 litrów nie kupuje się bmw a nawet na te 2 litry szkoda kasy bo dużo pali.
Najlepiej będzie jak kupisz sobie 2.5 litra,nie jesteś pierwszym który pisze na tym forum że nie potrzeba mu więcej niż silnik poniżej 2 litrów.
Tutaj jest inne przełożenie i potrzebujesz dużo koni i mocny silnik żeby wyrobić,to nie Audi z napędem na przednie koła.
txxc napisał(a): Auto przysparza zmartwień właścicielowi
Dokładnie,jest dużo drobnych rzeczy które trzeba naprawiać :ok:
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
0

14 Wrz 2017, 09:52

Zgadzam się z tym, że fotele w Lanosie to koszmar. Do tego wszystkiego dodałbym jeszcze słabe prowadzenie się auta. Układ kierowniczy nie jest najlepszy. W mojej wersji nie ma nawet wspomagania. :D

W takim razie na razie całkowicie odpuszczę sobie BMW. Może kiedyś przy większym budżecie. Póki co skupię się na Audi. Wszystko zależało będzie od tego co trafie ale szukał będę między A3 i A4 z silnikiem 1.8T z LPG.
kbaniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 25 02 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Deawoo
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0

14 Wrz 2017, 09:58

Hmmm... A jakbyś znalazł E36 zadbaną? Wiesz, B5 to będzie rocznik i poziom E36 właśnie, a tutaj do 12k znajdziesz o wiele lepszy egzemplarz i silnik, niż E46 (co nie znaczy, że będzie łatwo). Jakieś 323/325 i jazda. Dorzuć do poszukiwań ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

14 Wrz 2017, 10:28

Nigdy jakoś nie zastanawiałem się nad E36. Jak wygląda awaryjność tych sprzętów? BMW brzmi zawsze trochę nieco straszniej niż Audi więc boje się częstych awarii i drogich części. Jak te silniki znoszą gaz? No i czy komfort jazdy jest na wyższym poziomie niż A4 B5 ?
kbaniak
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 14
Zdjęcia: 3
Prawo jazdy: 25 02 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Deawoo
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
0