Kupno BMW E91 z gwintowanym zawieszeniem

16 Maj 2021, 10:55

Siemka. Od około 1.5 roku poluję na wymarzone E91 w unikalnej konfiguracji. Dziś rano pojawiło się jedno ogłoszenie - samochód jest idealny, ale jest jedno ale. Zamontowany jest w nim gwint, a ja szczerze mówiąc nie szukałem samochodu z gwintowanym zawieszeniem. W temacie tego rozwiązania znam tylko podstawy więc chciałem w skrócie zapytać czy jest sens zastanawiać się nad kupnem takiego samochodu.
Czy zawieszenie gwintowane da się wyregulować do ustawień fabrycznych?
Czy da się je tak po prostu wymontować i założyć zawieszenie fabryczne?
Wiem, że gwint to spora ingerencja w samochód. Dużo zależy też pewnie od jakości samego zawieszenia. Zakładam że przy oględzinach takiego samochodu, niezbędna jest osoba, która zna się na gwintach, żeby rozpoznać z czym ma się do czynienia.

Nie chcę żeby wydźwięk posta byk taki, że unikam zawieszenia gwintowanego jak ognia. Nie znam po prostu tego tematu, a auto miało być moim daily więc nie chciałbym żeby z powodu gwintów generowały się dodatkowe problemy. Wizualnie, obniżone auto wygląda lepiej niż oryginalnie. Zdaje sobie sprawę, że teoretycznie powinno być sztywniejsze. Słyszałem też, rożne historie o słabych, nie odpowiednio wyregulowanych gwintach i ich przykre zakończenia. Prosiłbym o wszelkie porady dot. ewentualnego zakupu takiego samochodu, nawet te typu: "chłopie daj sobie spokój, nie ogarniesz tego".
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 62
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Maj 2021, 11:00

Wyregulować się nie da żeby było jak ori, jedynie wymiana à ten możesz sprzedac i jakieś koszta się zwrócą
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12838
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7

16 Maj 2021, 11:02

Easydriver napisał(a):Czy zawieszenie gwintowane da się wyregulować do ustawień fabrycznych?


Zwykle nie, nie po to się gwint montuje. Inna sprawa, że e91 w fabrycznej konfiguracji jakieś przepiękne nie jest zarówno jeśli chodzi o wysokośc jak i et kół. Na pewno mając takie -30mm wygląda to lepiej a jak się prowadzi i jak wpływa na komfort to już kwestia konkretnego gwintu (jeśli to jakiś tajtańszy ta śmietnix to szału się nie spodziewaj)

Easydriver napisał(a):Czy da się je tak po prostu wymontować i założyć zawieszenie fabryczne?


Ale tam nie trzeba wymieniać zawieszenia. "Gwintowane zawieszenie" to taka zwyczajowa nazwa, oznacza wyłącznie sprężyny+amortyzatory. Jeśli chciałbyś wrócić do fabrycznego setu to to koszt dobrych części zakręci się w okolicach 2k. A używany gwint do bmw to chodliwy temat więc jakiś kupiec też się znajdzie :naughty:

Easydriver napisał(a):Wiem, że gwint to spora ingerencja w samochód. Dużo zależy też pewnie od jakości samego zawieszenia. Zakładam że przy oględzinach takiego samochodu, niezbędna jest osoba, która zna się na gwintach, żeby rozpoznać z czym ma się do czynienia.


Gwint to mała ingerencja w samochód, nie potrzebujesz żadnych fachowców
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6633
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Maj 2021, 11:38

Easydriver napisał(a):Czy zawieszenie gwintowane da się wyregulować do ustawień fabrycznych?

Nie
Easydriver napisał(a):Czy da się je tak po prostu wymontować i założyć zawieszenie fabryczne?

Da
Easydriver napisał(a):. Nie znam po prostu tego tematu, a auto miało być moim daily więc nie chciałbym żeby z powodu gwintów generowały się dodatkowe problemy.

Możesz dać krótkie sprężyny
Easydriver napisał(a):Słyszałem też, rożne historie o słabych, nie odpowiednio wyregulowanych gwintach i ich przykre zakończenia

Prawda. Na to się sklada sporo czynników.

Sprawdź firmę gwintu i jak się tym jeździ.
Sądzę że zwykly mechanik poradzi sobie ma luzie z tym tematem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 7720
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Maj 2021, 11:59

Rozumiem. Wielkie dzięki. Czyli nie jest to taka skomplikowana sprawa. Po zakupie samochodu, mógłbym zwrócić się do mechanika ogarniajacego takie rzeczy w celu odpowiedniego wyregulowania u przeglądu gwintu. Wtedy powinno być ok? W najgorszej ewentualności, jeżeli gwint okazał by się mocno słaby, można po prostu wymienić go na oryginał, ew. inny gwint?
Easydriver
Początkujący
 
Posty: 62
Zdjęcia: 1
Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
Prawo jazdy: 22 05 2016
Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
Silnik: 2.3 i 150 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Maj 2021, 12:10

Jeżeli gwint jest pierwszego sortu tzn tani może być tak że jeździ się w miarę ok ale jak będzie jakiś lepszy to będzie poprostu twardy i już tylko wymiana wchodzi w grę bo nic innego nie zdziałasz, gwintem regulujesz wysokość a nie twardość.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 12838
Zdjęcia: 90
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: e36, M3, C5 x7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla TS kombi GR Sport oczami Kuby Przygońskiego
    Toyoty w wersjach GR Sport to połączenie codziennej użyteczności z dynamicznym charakterem rodem z Toyota Gazoo Racing. Możliwości Corolli TS kombi GR Sport przetestował Kuba Przygoński, jeden z najbardziej wszechstronnych ...
    [D] C5 II 2,0 / Insignia 1,8 / Laguna III 2,0 / Avensis III 1,8
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment D - silnik benzynowy o mocy ok. 140KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2010 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C5 II 2,0 - 140KM - Opel Insignia ...

  • 16 Maj 2021, 12:41

    Kao napisał(a):gwintem regulujesz wysokość a nie twardość.

    Regulujesz twardość, wysokość, pochylenie kół (opcja) :ok:
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7720
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    16 Maj 2021, 13:20

    Zależy od gwintu ale przy Daily możesz sobie dźwigać i max do góry a i tak na d... nie poczujesz różnicy czy jest mam czy min.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Maj 2021, 13:29

    Kao napisał(a):Zależy od gwintu

    Tak.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7720
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    16 Maj 2021, 13:40

    Zamontowany jest zestaw sprężyny i amortyzatory AP, czyli z tego co mi wiadomo niska półka ale jeździć się na tym chyba da.
    Easydriver
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
    Prawo jazdy: 22 05 2016
    Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
    Silnik: 2.3 i 150 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    16 Maj 2021, 14:14

    Na wszystkim się da ale to zależy od cierpliwości i dystansu do tego, ja ostatnim razem w Pl kupiłem e39 na gwincie, chodź był miękki to co jakiś czas felgi były do prostowania a 2 razy kielich amora był wypukły. Nie nadaje się to na polskie drogi na Daily i koniec kropka.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Maj 2021, 14:31

    Kao, czyli ostatecznie uważasz że i tak wymiana zawieszenia jest nieuniknona? Zastanawiam się właśnie, już nie o sama twardość/komfort chodzi. Kwestia zmniejszonego prześwitu. O ile niżej w porównaniu do oryginału będzie gwint na najwyższym ustawieniu, czy będzie dało się nim jeździć po PL drogach, wjezdzac ewentualnie ma krawężniki, czy nie zakopie się na pierwszym śniegu w górach itp. Nigdy nie miałem styczności z gwintem więc zastanawiam się czy będę w stanie jeździć nim na codzień.
    Easydriver
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
    Prawo jazdy: 22 05 2016
    Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
    Silnik: 2.3 i 150 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    16 Maj 2021, 15:01

    Ciężko powiedzieć, może być i tak że będzie delikatniej twardo ale do przeżycia. Wszystko zależy od tego jak to jeździ na tym gwincie, może zaakceptujesz, co gwint to inne doświadczenia nie ma co spekulować, przejechać się i decydować.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12838
    Zdjęcia: 90
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    16 Maj 2021, 15:10

    No dobra, może uda się wybrać tam na jazdę próbną. Po niej na pewno będzie inna gadka. W razie czego zawsze można później coś pozmieniac.
    Wielkie dzięki za pomoc, dobrze było się poradzić!
    Easydriver
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: Warszawa / Złotoryja
    Prawo jazdy: 22 05 2016
    Auto: Ford Maverick, poluję na BMW
    Silnik: 2.3 i 150 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005