Kupno BMW serii 3 E90/91

Kupno BMW serii 3 E90/91

17 Sty 2018, 09:12

Witam

mam zamiar zmienić samochód i kwotą jaką dysponuje to 40tys zł. Zastanawiam się nad BMW E90/91 zaznaczam z góry, że nie jestem sebixem który marzy o śmigle w logo, zawsze podchodziłem z dystansem do BMW właśnie z faktu z wyrobionej opinii o tej marce w Polsce, jaka jest każdy wie, ale do rzeczy, przeczytałem dość sporo opinii o modelu i silnikach polecanych jednak nie do końca nasyciłem się tylko i wyłącznie opiniami z magazynów samochodowych. Auto kupiło mnie swoją agresywną sylwetką a przede wszystkim wersja touring ( mało które kombi wygląda tak dobrze ) interesuje mnie tylko wersja BENZYNOWA 2.0 i teraz tak, z tego co pamiętam tylko 143KM z przed liftingu do 2007r są polecane z faktu, że miały wtrysk pośredni ? czy wszystkie wersje benzynowe z przed liftingu posiadały wtrysk pośredni? jak sprawa wygląda w wersjach po liftingowych jeśli chodzi o silniki benzynowe 150/170 ( bo 320si 177 już wiem, że jest najbardziej awaryjną wersją ), nie ukrywam, że wolałbym wersje poliftingową 2008/09/10 i najlepiej 170KM ( zamierzam kupić auto na trochę dłużej dlatego zależy mi na w miare nowym roczniku )

pytanie zasadnicze, czy wersje poliftingowe oprócz bolączki wtrysku bezpośredniego i rozrządu umieszczonego przy skrzyni biegów chorują jeszcze na coś poważniejszego?, czy jest sens ładować się w ten silnik ? zaznaczam, że w roku robię średnio tylko 5-6tys km a szukam auta które posłuży mi na 4-5lat także mam nadzieje, że wszelkie większe serwisy by mnie ominęły po wymianie elementów podstawowych po zakupie.

jakie są ogólne opinie o tym samochodzie jeśli chodzi o awaryjność ? z góry mowie, że nie mam ciśnienia tylko i wyłącznie na BMW po prostu chciałbym sprawdzić tą wszechobecną opinie o tym królu polskich szos, tak naprawdę mało który samochód w tej kwocie i z parametrami które mnie interesują ( 2.0L Benzyna od 140KM ) mi się podobają. Brałem jeszcze pod uwagę Opla Astre J, UFO, Volvo S40 ( zaznaczam, że odpadają francuzy)
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 30 Paź 2017, 22:26
Prawo jazdy od: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Kupno BMW serii 3 E90/91

17 Sty 2018, 11:44

2.0 143KM ma wtrysk bezpośredni. Pośredni ma tylko 150 konna i Si a i któraś spod oznaczenie 318 ale nie pamiętam ile koni tam było.
Ogólnie e90 to fajne auto silniki 143 KM wywodzą się jeszcze z e46. Jeżeli nie trafisz na zajechany egzemplarz to posłuży, to chyba najpopularniejsza 2 litrówka R4. Wad wrodzonych nie ma są poprostu rzeczy które się najczęściej zużywają ale o tym już przeczytałeś. Jedynie jeżeli chodzi o elektrykę to musisz mieć ogarniętego gościa do BMW bo zwykły Janusz może się poddać po wymianie połowy auta bez efektu. Jak dla mnie auto warte polecenia
Służe pomocą w dziale blacharstwo-lakiernictwo itp.
Kao
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4310
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Alfa Romeo GTV, Jaguar x-type
Silnik: 2.0 V6 TURBO
Paliwo: Benzyna

Re: Kupno BMW serii 3 E90/91

17 Sty 2018, 11:47

Przy takim przebiegu nawet jak trafi na coś zajechanego to dojedzie do celu :D

Generalnie tak jak Kao pisze, elektryka. To już nie stare E36, tutaj jest kupa czujników i mechanik musi być ogarnięty.

Co do konkurencji, to zupełnie inne auta. Nie do porównania. Raczej wrzuciłbym tu jakiegoś Mercedesa, Lexusa.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 5075
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Kupno BMW serii 3 E90/91

17 Sty 2018, 16:30

Dziekuje za odpowiedzi, wiec jaka jednostke najbardziej polecacie od siebie? 320si 173 motor N45B20S jakie ma opinie? Bo natknalem sie na taka

„Poważne usterki jednostki napędowej pojawiały się już po kilku miesiącach użytkowania. Bardzo często po przebiegu na poziomie 30 tysięcy kilometrów silnik nadawał się wyłącznie do wymiany.”

Czy rozrząd przy skrzyni biegów jest umieszczony tylko w przypadku disla w n47 czy w benzynowych rowniez jest tragiczny dostep w przypadku wymiany? czy w silnikach z wtryskiem bezpośrednim występują problemy z odkładającym sie nagarem jak w przypadku tfsi czy THP ? Prosilbym o wiecej informacji, jakies szczegoly. Pozdrawiam

Edit : 320si odpuszczam, bo ponoć tam masakra się dzieje z cylindrami które są pokryte aluminium i pękają, plus od groma innych dziwnych historii. Więc teraz wybór między 320i 150/163/170
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 30 Paź 2017, 22:26
Prawo jazdy od: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Kupno BMW serii 3 E90/91

18 Sty 2018, 21:47

UP! ....
GranTurismo
Nowicjusz
 
Posty: 34
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 30 Paź 2017, 22:26
Prawo jazdy od: 23 01 2012
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Peugeot 508 Allure
Silnik: 2.0 HDi 140KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

Re: Kupno BMW serii 3 E90/91

19 Sty 2018, 14:00

GranTurismo napisał(a):Czy rozrząd przy skrzyni biegów jest umieszczony tylko w przypadku disla w n47 czy w benzynowych rowniez jest tragiczny dostep w przypadku wymiany? czy w silnikach z wtryskiem bezpośrednim występują problemy z odkładającym sie nagarem jak w przypadku tfsi czy THP ? Prosilbym o wiecej informacji, jakies szczegoly.


W N47 rozrząd jest od strony ściany grodziowej. Do wymiany wyciąga się silnik lub skrzynię biegów.
Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają to do siebie, że na zaworach osadza się nagar.
velcapone
Aktywny
 
Posty: 305
Zdjęcia: 103
Rejestracja: 01 Cze 2016, 21:32
Miejscowość: Kraśnik
Auto: Seat/Fiat
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny Ekstremalny wyścigowy samochód elektryczny
    Marka Volkswagen zaprezentowała supersportowy model I.D. R Pikes Peak zasilany wyłącznie energią elektryczną. Łączna moc jego dwóch silników elektrycznych wynosi 500 kW (680 KM), moment obrotowy 650 Nm, auto ...
    [2018] Lexus UX [2018] Lexus UX
    Auto zbudowane jest na nowej platformie oznaczonej GA-C, zapewniającej niskie położenie środka ciężkości pojazdu, a tym samym stabilną jazdę i sportowe możliwości. UX ma 4495 mm długości, 1840 szerokości i 1520 wysokości. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • POLO 2
      Audi A1, tył
      Toyota I-Road, projekt
      Ferrari - silnik