Audi A4 B7 czy bmw serii 3 E90

28 Wrz 2015, 15:05

Witam wszystkich forumowiczów:)
Jestem nowy na forum i szukam waszej porady które auto lepiej kupić czy BMW czy Audi. Na samochód chciał bym przeznaczyć jakieś 30-40 tyś zł. Zawsze marzyłem o samochodzie z napędem na tylną oś. Lubię niekiedy ostro pojeździć samochodem i napęd na tylną oś daje możliwość lepszej kontroli nad samochodem. Ale z drugiej strony Audi mi się bardziej podoba wizualnie w środku no i na zewnątrz od BMW.
Miałem okazje jeździć Audi A4 B7 rozczarowałem się troche bo autem się jeździ bardzo podobnie do tego jak się jeździ passatem. Co do BMW to jeździłem tylko E36 i musze powiedzieć że bardzo fajnie mi się tym autem jeździło.
Czy moje odwieczne marzenie posiadania auta z napędem na tylne koła jest warte tego żeby całkowicie skreślić audi i szukać jakiejś dobrej sztuki BMW E90?
Czy lepiej podejść rozsądnie do tematu i kupić Audi B7. Chyba tańsze będzie w utrzymaniu?
Proszę was napiszcie mi co według was przemawia za audi a co za BMW?
PS. Bardzo bym byl wdzięczny jeśli by mi ktoś kto jeździł zarówno B7 jak i E90 napisał swoje odczucia z jazdy tymi samochodami. Audi jeździłem wiec ciekawi mnie czym się różni jazda BMW pod względem sztywnosci zawieszenia, prowadzenia, pozycji za kierownicą, spasowania materiałów, itd, itp
TomaszCBR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2001
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: focus mk1
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2015, 15:19

Passat uboższa wersja Audi (lepsze plastiki np).
Masz 40k i chcesz RWD to ode mnie leci;
Lexus IS250
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]

Audi / BMW / Lexus - marki premium i nie ma tutaj pojęcia "tańszy w utrzymaniu" bo trzeba serwisować je na należytym poziomie. Może Audi będzie ciut tańsze ale nie wiele.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Wrz 2015, 15:50

Audi nie jest wcale tańsze w utrzymaniu to tylko mit powielany przez Januszy, co serwisują swoje stare Audi 80 w garażu i szopach
Za Audi przemawia to, że łatwiej sprzedać. Wnętrze już nie zachęca i jak sam stwierdziłeś, jeździ jak zwykłe auto, a płacisz jak za BMW.
BMW jest też drogie w serwisie ale to już z powodu nagromadzenia elektryki. Jak BMW to z rzędową szóstką, a nie jakieś diesle czy czterocylindrówki - wtedy przynajmniej czuć klimat tej marki.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2015, 18:36

No właśnie powiem szczerze że to audi wygląda naprawdę fajnie ale jak nim kierowałem to się siedzi w nim oraz prowadzi się dużo gorzej niż mój focus mk1. Wiec to mnie trochę zniechęca. Bardzo fajne auto z punktu widzenia pasażera i przechodnia ale z punktu widzenia kierowcy już nie jest takie premium.
A jak się jeździ E90? Tak jak byście mogli porównać do Audi A4. Duża róznica? Nie chodzi mi o extreme w stylu jazdy z poślizgami bo wiadomo tam napęd na przód a w bmw na tył ale jaka jest różnica w jeździe codziennej?
TomaszCBR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2001
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: focus mk1
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2015, 20:03

Porównanie prowadzenia Audi do BMW to jak porównywać tanią prytę za 5zł do dobrego winka na korzyść BMW oczywiście :mrgreen:
Inaczej - w dany zakręt w Audi wchodzisz z trudem 90km/h, a w BMW przy 110km/h masz wrażenie, że jeszcze szybciej da się i czujesz bezpieczeństwo (oczywiście jak nie przesadzisz :D )
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2015, 20:17

Tylni napęd BMW od lat jest wielkim atutem,jak kupiłem swoje dużo starsze BMW od tego o którym jest mowa,do póki pare razy nie wpadłem w poślizg też twierdziłem,ha można nawet powiedzieć że przez pewien czas opluwałem tą markę,a teraz jestem skłonny powiedzieć że inne marki mogą się uczyć robienia układu jezdnego od BMW.
Tak jak pisze dzida bierz koniecznie R6 bo mają charakter i niezapomniany dźwięk czego nie doświadczysz "u konkurencji" przykład:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

i chyba tyle w temacie :) :D .
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie!
    Aż połowa ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku(1). Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo ...

28 Wrz 2015, 21:20

To teraz napiszcie mi czy znajdę w tej cenie E90 w dobrym stanie?. Żeby nie było bite i żeby na liczniku miało tyle ile ma naprawdę. Domyślam się że wszyscy w tych BMW kręcą liczniki bo dla "polaczka" jak jest więcej niż 200 tyś to auta nie kupi i chodź by BMW było w stanie igła a miało 300 tyś to już w polsce nikt nie kupi. Każdy woli szrota co ma 120 tyś na liczniku:-/
Kolega chciał kupić E46 i jeździłem z nim za tym autem po oględzinach chyba z 10 sztuk odpuścił bo nic nie nadawało się do kupna.
Jak jest z E90 są to jeszcze na tyle świeże auta że da się coś kupić? Czy lepiej odpuścić szukanie w pl i odrazu jechać kupić za granice?
TomaszCBR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2001
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: focus mk1
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2015, 21:25

To zależy jaką chcesz konkretnie wersje,nie umiem oceniać ze zdjęć ale ta wpadła mi w oko [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] na nie skręcone silniki w polsce nie licz i na nie bite choćby lekko samochody.
prawie każdy kto handluje lub sprowadza samochód np. z de woli kupić lekko uderzony bo Niemcom nie opłaca się robić takiego samochodu i wolą sprzedać za ułamek ceny a Polak sobie wyklepie.
Tak to wygląda,bo tak się najbardziej opłaca.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Wrz 2015, 21:33

No własnie. Ja nie wiem co się dzieje z autami z pierwszej ręki kupionymi od dilera i niebitymi. One chyba się sprzedają zanim zostaną wystawione na sprzedaż. Wszytko sprowadzane. A najbardziej mnie wkurza jak czytam że jest zaznaczone pierwszy właściciel. Wchodzę w ogłaszenie i jest napisane ze pierwszy ale w polsce:-/ Porażka.

To BMW z zewnątrz fajne ale nie ma w ogóle zdjęć w środku. Przy około 200 tyś w takim BMW chyba w środku nic nie powinno być wytarte co nie?
W focusie mam na bank oryginalny przebieg bo mam od nowości to tylko leciutko kierownica jest przytarta gałka biegów a tapicerka jak nowa z salonu. Wiec myślę że w BMW pierwsze ślady zużycia powinny być przy około 300 tyś czy się mylę. Jak na to zwracać uwagę?
TomaszCBR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 17 01 2001
Przebieg/rok: 29tys. km
Auto: focus mk1
Silnik: 1.8 tdci
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

28 Wrz 2015, 21:58

TomaszCBR napisał(a):A najbardziej mnie wkurza jak czytam że jest zaznaczone pierwszy właściciel. Wchodzę w ogłaszenie i jest napisane ze pierwszy ale w polsce:-/

To jest stary trik:)
Trudno powiedzieć kolego,ale te nowsze BMW w tym też e90 już nie jest tak trwałe i jednak przy takim przebiegu jakieś ślady powinny być.
Moja e46 ma 130 tys z hakiem i ma lekko przetarty fotel kierowcy na tym rogu od strony drzwi gdzie się wychodzi nie dużo ale jednak ale nie widać tego aż tak bardzo bo mam białe siedzenie:)
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

28 Wrz 2015, 22:26

17 letnie BMW i 130 tys? Ty chyba sam w to nie wierzysz :D
Jak kupic auto z Niemiec -->PRIV
kalik
Aktywny
 
Posty: 420
Prawo jazdy: 3- 0- 0
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mondeo IV Turnier
Silnik: 2.0TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

29 Wrz 2015, 06:20

Spokojnie budżetu wystarczy Ci na ogarnięte 325i przed liftem - lepsze, bo ma wtrysk pośredni i lubi LPG. Na tym bym się skupił i odpuścił diesle z katalogowym przebiegiem 200tys. km
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2015, 22:19

kalik napisał(a):17 letnie BMW i 130 tys? Ty chyba sam w to nie wierzysz

No żebyś wiedział że nie wierze,ale sądząc po stanie tego samochodu to chyba jednak prawda,oglądnij sobie zdjęcia w albumie.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993