Laguna II 2.0 IDE

29 Mar 2011, 11:10

Witam :) pissze na prosbe ojca bo ma zamiar kupic Lagune w kombiku ale z slnikiem benzynowym 2.0 IDE jak ten silnik sie sprawuje?? jest wrazliwy na złej jakosci paliwa?? chciałbym sie dowiedziec na temat tego silnika dziekuje i pozdrawiam
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

29 Mar 2011, 12:09

Silnik IDE, montowany był już w Megane I generacji ( w wersji Coupe 150KM) to jeden z najbardziej awaryjnych silników benzynowych w tym modelu, nie wiem ile zmienił się konstrukcyjnie w lagunie II (sądzę, że bez większych zmian), ale ja bym go omijał szerokim łukiem.

Dodatkowo ten silnik ma moc dopiero przy wysokich obrotach (na które kiepsko się wkręca) i pali też całkiem dużo, sporo można poczytać o problemach z wtryskami, modułem zapłonu, ogólnie osprzętem...) zdecydowanie lepszym wyborem byłby 1.8 16v.
156
 

29 Mar 2011, 14:33

Co do awaryjności to "Jak dbasz tak masz". Tego silnika nie zagazujesz bo ma bezpośredni wtrysk paliwa. Paliwo najlepiej tankować normalne i unikać eko-wynalazków ;)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Mar 2011, 14:37

ale mowicie ze lepiej poszukac silnika 1.8 16V ??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

29 Mar 2011, 14:56

Zdecydowanie "pewniejszy" silnik, nie cierpiący na jakieś "dziwne choroby". Niby 120KM, ale za to bardziej elastyczny i oszczędniejszy. Ewentualnie silnik 2.0 16v o mocy 135KM, równie dobry silnik co 1.8, nieco dynamiczniejszy. IDE unikać, bo ta konstrukcja bywa kapryśna.
156
 

29 Mar 2011, 15:04

cyc albo 2.0 135 koni. To jest zwykłą jednostka... Do ilu $$ szukasz takiego samochodu?
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid - test spalania
    Rzeczywiste średnie zużycie paliwa w teście What Car: 5,43 l/100 km Główne zalety nieco mniejszej od RAV4 Hondy CR-V Hybrid to wysoki komfort podróżowania, dużo przestrzeni dla pasażerów i oczywiście ...

29 Mar 2011, 16:27

tak do 17 tys szukam wiec ta lagunka wydaje mi sie najlepszym wyborem ale mowiceie ze ten silnik 2.0 IDE to awaryjny a silnika diesla tez niechce
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

29 Mar 2011, 16:39

Poszukaj lepiej 2.0 16V. Koni ma tylko o 5 mniej ;) Ale za to mniej problematyczny. Widzisz ja mam 2.2dCi - niby takie najgorsze i w ogóle a jakoś już ponad 3 lata jeżdżę i nie narzekam ;)
Było: '02 Laguna IIphI 2.2dCi, '99 Astra F 1.6 8V, '05 Vel Satis 2.0T, '02 Laguna IIphI V6 24V, '06 Laguna IIphII 2.0dCi
Jest: '06 Vel Satis 2.0T, '06 Laguna 2.0dCi 173KM GT
Roadkiller
Aktywny
 
Posty: 436
Zdjęcia: 4
Miejscowość: GCH
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Laguna IIphII
Silnik: 2.0dCi 173KM GT
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

29 Mar 2011, 16:58

@UP

Jeszcze kwestia ile rocznie jeździsz, a poza tym nigdy nie powinno się uogólniać. Zawsze można trafić najbardziej awaryjny motor, który będzie się dobrze sprawował,
i nie wystąpi w nim żadna poważna awaria. Jednakże trzeba mieć na uwadze, że niektóre modele/silniki/części samochodów należą do tzw. grupy podwyższonego ryzyka :). Wystarczy popatrzeć na sam model Laguny 2: bezpieczne, stosunkowo wygodne, przestronne i dobrze wyposażone auto a jednak ceny nie trzyma. Jeden będzie jeździł bezawaryjnie i sobie chwalił, drugi albo trafi na zaniedbany egzemplarz, albo będzie miał przysłowiowego pecha i będzie narzekał. To, że auto zostało okrzyknięte "królową lawet" też z nikąd się nie wzięło, choć w sumie to zwykle kwestia elektroniki sterującej pracą silnika oraz opcji keyless a samo auto w tej cenie wg mnie jak najbardziej godne polecenia, mimo wszystko raczej IDE unikać. Tak jak pisałem, tak również popieram roadkillera, ale mając do wyboru 1.8 16v, 2.0 16v (135KM) i IDE, tego ostatniego bym sobie odpuścił, ze względów, o których już napisałem.
156
 

29 Mar 2011, 20:19

oki dziekuje koledzy i zycze miłego dnia

[ Dodano: 29 Marzec 2011, 20:43 ]
a co powiecie jeszcze na toyote avensis 2.0 diesel rok 2002??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

29 Mar 2011, 21:05

Jeśli chodzi o Avensisa 2002 to rozumiem, że mówimy o 1wszej generacji ? (jednocześnie były produkowane pierwsza i druga generacja). Ogólnie sam Avensis 1gen. to auto
"nie do zabicia". Wszędzie zbiera same pozytywne opinie. Zawieszenie toyoty i nie tylko Avensisa jest bardzo dobre, praktycznie nie wymaga ingerencji.
Ja jeździłem Toyotą Corollą (IX gen.) 2003 VVT-i 1.6 16v i powiem, że bardzo fajne auto (od nowości w domu). Avensis 1 generacji jak już z dieslem to D4D, zwykłe TD to stara prosta i nieco mułowata jak dla auta tego segmentu konstrukcja. Osobiście jeśli chodzi o koncern Toyoty polecam silniki benzynowe VVTi 1.6 110KM oraz VVTi 1.8 129KM.
Tylko wersje 1.4 VVTi do 2002 roku miały jakieś problemy (ten motor nie występował w avensisie).

Ogólnie jeśli chodzi o niezawodność to avensis I gen. jest ponadprzeciętny, chciaż w środku niezbyt ciekawy.
156
 

29 Mar 2011, 21:56

a jak kolego sprawuje Ci sie ta Twoja Alfinka??
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

29 Mar 2011, 23:58

Powiem tak. Może nie 100% bezproblemowo, ale ogólnie jestem bardzo zadowolony.

A dokładniej:
Model to Alfa 156 Distinctive 2.4 JTD M-Jet 175KM, 2004rok.

Dynamika: 175KM 385Nm, bardzo fajnie to chodzi, jedyna wada to jak dla mnie zbyt krótki pierwszy bieg (za szybko go odcina).

Spalanie: Tutaj bardzo miłe zaskoczenie, średnie spalanie ok. 7litrów ropy, a jeżdżę dość dynamicznie.

Wyposażenie/jakość: W wersji bogato wyposażonej (distinctive) mam w sumie wszystko co potrzeba: dwustrefowa automatyczna klima, odtwarzacz CD ze sterowaniem z kierownicy, tempomat, 6biegowa skrzynia biegów, skórzana tapicerka "półkubełkowa", reflektory ksenonowe, poduszki powietrzne, kurtyny... Jakość spasowania i materiałów do zaakceptowania, jednak to nie to samo, co w podobnym rocznikowo BMW, powiedziałbym, że spasowanie i jakość materiałów bardzo przeciętna.

Niedawno z mojej winy przeciągnąłem hamulec ręczny i poszła linka. Wymiana (dwie linki) w ASO + zakup płynu chłodniczego przy okazji, "bagatela 600zł" - zdecydowanie za drogi serwis ASO.

W zimie miałem problemy ze skrzynią biegów tzn. na 90% przymarzające cięgna (skrzynia jest 6biegowa, konstrukcji General Motors [GM], montowana w Alfach z silnikami diesla po lifcie oraz innych markach samochodowych m.in grupy GM jak Ford) Choć raczej przymarzanie cięgien nie jest normą, i wystąpiło nieszczęśliwie akurat u mnie [musi być gdzieś jakaś nieszczelność i woda po umyciu, bądź jeżdzie po błotku pośniegowym dostaje się na cięgna] .
Trzeba było czekać +/- 30min na włączonym silniku, żeby można było bezproblemowo jechać, wcześniej nie dało rady wbić biegu, m.in. pierwszego. Ewentualnie mogłem wymienić cięgna na nowe i je jakoś zabezpieczyć, ale to koszt 2.500pln w ASO. Narazie zrezygnowałem, problem pojawił się kilkurazowo, później jak lód trochę odpuścił, nie było problemu, bo woda już nie zamarzała na cięgnach.


Zastrzeżenia miałbym głównie do jakości wykończenia (bardzo przeciętna w porównaniu do chociażby BMW serii 3 z 2000roku w M-pakiecie w środku, bądź nawet corolli z 2003, która wg mnie ma lepszej jakości materiały w środku)
Zawieszenie ma zarówno zalety jak i wady: z jednej strony idealnie się prowadzi, super trzyma na zakrętach, dobrze tłumi, pewnie się prowadzi, z drugiej strony jest skomplikowane i delikatne, zbyt delikatne na nasze polskie dziurawe drogi.

Auto dosyć wolno się nagrzewa, przez co odparowanie czy rozmrożenie przedniej szyby chwilę trwa, dmuchawy "średnie".

Z filtrem cząstek stałych nie mam problemu, mimo iż głównie jeżdżę po mieście.

A tak podsumowując;

Mi auto się podoba, dobrze się prowadzi, jest mocne, mało pali, jest dobrze wyposażone, choć do paru rzeczy można się przyczepić ( o niewielkich problemach napisałem ).

Ocena ogólna jak najbardziej pozytywna, ja jestem bardzo zadowolony, choć znajomemu, który szukałby auta m.in. taniego w eksploatacji i możliwie najbardziej niezawodnego, poleciłbym jednak japoński samochód.

Pozdro.
156
 

30 Mar 2011, 10:40

Ja pomykam Fordem mondeo mk3 w st 220 z silnikiem 3 litry i jestem z tego auta bardzo zadowolony zadnego gazu nic tylko benzynka i autko tez fajnie sie zbiera, zawieszenie tez super i naprawde wszyscy mnie uprzedzali do tego auta ale jednak zaryzykowałem i kupiłem i nienarzekam
cyc
Początkujący
 
Posty: 151
Miejscowość: rybnik

30 Mar 2011, 15:15

Przy takim silniku i układzie kierowniczym Forda, raczej nie ma co narzekać :)

A jak kolego wygląda spalanie w ST ? 15 w mieście pewnie łyka ? :)
156