Lancia Lybra-czujnik obrotów koła/ABS, jak zdiagnozować?

23 Lip 2015, 09:10

Hej,
Jakiś czas temu pisałem na forum, że wyskoczyła mi lampka ABS, na komputerze sprawdziłem że to czujnik obrotowy lewy przód.
Ktoś polecił żebym miernikiem sprawdził opór i czy indukuje prąd zmienny podczas jazdy.
No i coś jest nie tak, bo zarówno ten czujnik, jak i sprawny po drugiej stronie nie mają żadnego oporu, i podczas jazdy też nic mi się nie generuje...
Chyba że te kabelki co podłączałem nie stykały- bo próbowałem też podłączyć na krzyż (wtedy komputer pokazał by mi po lewej stronie obroty- bo z prawego czujnika...ale pokazuje 0 po obu stronach).

Czy ktoś ma jakiś pomysł jak to skutecznie zdiagnozować? Chciałem się upewnić że to nie przerwa na kablu/wtyczce... tylko sam czujnik, choć to dziwne bo raczej ta konstrukcja nie powinna się sama zepsuć.
Pozdrawiam,
Kuba
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2015, 10:28

Jakuda napisał(a):żebym miernikiem sprawdził opór i czy indukuje prąd zmienny podczas jazdy.
Jakim miernikiem sprawdzasz i jakie zakresy ustawiasz dla oporu i napięcia ? Poza tym powinieneś wiedzieć że aby czujnik generował impulsy podczas jazdy musi być drugi element . W twoim przypadku jest to chyba pierścień magnetyczny zintegrowany z łożyskiem koła. Jeśli on z jakiś tam powodów się zatrzyma to czujnik nie pokaże prędkości. Inna sprawa to jaki jest opis błędu ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5003
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Lip 2015, 10:41

Bonifacy dzięki za odpowiedź.

Mój poprzedni wątek na ten temat:
lancia-lybra-lampka-abs-screen-z-fiat-ecu-scan-vt85718.htm

także opis błędu: 08-front left speed sensor not feasible (taki sam jak odpiąłem dla testu druga wtyczke).

miernik to: UNI T UT10C- mierzyłem w pozycji omomierza i buzzera- także jakby jakikolwiek był opór to by pokazał, bo ma automatyczny zakres- a efekt jak by był obieg otwarty...

co do napięcia- to za pierwszym razem jak na lewarku podniosłem koło i kręciłem to jakieś 0.08v generował i faktycznie zmieniało się w zależności od prędkości...a to przecież ten uszkodzony czujnik. ale już podczas jazdy nie pokazywał mi nic- ani jeden ani drugi.

no ale jak pierścień może sie zatrzymać jak całe koło się kręci? tak dla pewności- wtyczka ma 2 piny, także do nich przykładałem miernik (bieguny nie mają znaczenia).
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lip 2015, 19:19

Jakuda napisał(a):także opis błędu: 08-front left speed sensor not feasible (taki sam jak odpiąłem dla testu druga wtyczke).
No to wygląda na przerwę w obwodzie czujnika lub samym czujniku.
Jakuda napisał(a):tylko sam czujnik, choć to dziwne bo raczej ta konstrukcja nie powinna się sama zepsuć.
Fakt , konstrukcja prosta jednak spotkałem się z uszkodzeniem czujnika przez......rdzę.
Czujnik jest osadzony w zwrotnicy. Zwrotnica jest ze stali. Stal jest podatna na korozję . Korozja zaciska czujnik w otworze i go prasuje itd...
Jakuda napisał(a):mierzyłem w pozycji omomierza i buzzera- także jakby jakikolwiek był opór to by pokazał, bo ma automatyczny zakres- a efekt jak by był obieg otwarty...

Pomiar niektórych obwodów ze zmiennymi wartościami na automatycznym zakresie może być błędny lub zmiany nie zostać zauważone. Jeśli w takim mierniku jest możliwość ręcznego ustawienia zakresu to warto z tego skorzystać.
Co do buzera to w większości miernikach zadziała jeśli opór badanego obwodu będzie mniejszy niż 50 Ω
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Forumowicz VIP
 
Posty: 5003
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lip 2015, 08:19

Bonifacy- no ale gdyby to był tylko czujnik, to by coś mi wskazał miernik na tym sprawnym, albo komputer jak podłączyłem sprawny na krzyż-do wtyczki od tego uszkodzonego.
Musiałbym wykręcić ten czujnik, ale może z tym być problem bo był chyba przykręcony śrubą na imbus i od środka cała zardzewiała:/
Ale wydawało mi sie że raz jak na podnośniku kręciłem samym kołem to wskazywało jakieś napięcie...i to na tym uszkodzonym czujniku takze troche dziwne.
Jak chodzi o buzer to jest przecież dodatkowa funkcja do pomiaru oporu, także jeśli jakikolwiek by był to na wyświetlaczu by pokazał (jeszcze zanim buzer by zadziałał).
Kurcze to jak to sprawdzić:/...
Jakuda
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 01 01 2009
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Lancia Lybra
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001