Land Rover Discovery I - zwiększenie prześwitu

18 Lip 2010, 17:27

Witam serdecznie. kupiłem własnie Landa Disco I 99r 2.5tdi. Mam kilka pytań....np. jak najłatwiej uzyskać większy prześwit (podnieść auto)?
Jak duże opony można założyć do tego modelu?
Czy dostępne są dystanse na felgi( poszeżenie auta)?

z góry dzięki!
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

19 Lip 2010, 14:39

Zależy ile chcesz podnieść auto, i ile chcesz na to wydać, możesz wsadzić poliuretanowe podkładki pod sprężyny lub zrobić bodylift, albo wsadzić zestaw liftujący, amorki, sprężyny itp.
Dystanse też możesz wybierać z oferty różnych firm, Hofmann, Omix-ada itp.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2010, 15:45

ok....dzięki za odpowieź...rozejrze się


udanego urlopu!
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

19 Lip 2010, 21:53

Dzięki ale terenowa część urlopu już za nami :cry: teraz tylko upalanie po okolicy :grin:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Lip 2010, 22:24

Jogi4x4 napisał(a):Dzięki ale terenowa część urlopu już za nami :cry: teraz tylko upalanie po okolicy :grin:


P.S a czy ty teraz w ogolę upalasz jak sprzedałeś sucz :?: :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lip 2010, 00:15

Tak z kolegami jako pilot, a po malutku przygotowuję się do poskładania Patrola, tzn. rama z K160 jest już wypiaskowana i pomalowana, nadwozie może zacznę za 2 tyg. (nie mam koncepcji jak je zrobić) jak się uporam z przerobieniem zawieszenia, wsadzeniem ponownie silnika, hamulcami itp, w weekend jadę po mosty z Y60 silnik to oczywiście 3.3TD, kubełki z pasami leżą, resztę się zrobi z biegiem czasu...do połowy jesieni powinienem skończyć. :mrgreen: Miałem wiele terenówek, przez UAZa, Gallopera, Rockyego, Samuraie wąskiego i szerokiego ale jednak Patrol, wiem że jak tego wyszykuje i zrobie pod siebie to spokojnie kilka sezonów wytrzyma do remontu. Samurai fajny ale za ciasny i za twardy, do sposobu jazdy i naszych warunków bardziej Patrol.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

20 Lip 2010, 10:47

A two widzę że będzie nie zła machina :wink: Powodzenia w składaniu :wink: :twisted:
samurajsj700
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5369
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Czernichów/ Sląska
Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
Silnik: 90/70/70
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

20 Lip 2010, 18:23

to będzie ciężki kloc :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lip 2010, 08:42

bardzo ciężki :mrgreen:
[email widoczny po zalogowaniu] nie baw się w podnoszenie budy, najbardziej efektywnym jest lift zawieszenia. kup sprężyny i amortyzatory +2" i ciesz się zwiększonym prześwitem, większymi możliwościami terenowymi i.. lepszym wyglądem autka :wink:
najbardziej popularny rozmiar opon do disco to 235/85R16, większe i szersze opony wymagają ingerencji w napędy - wymianę półosi i przegubów i przede wszystkim dyfrów w mostach.
rocznik 99 to wersja TD5, zwróć uwagę czy masz miechy czy sprężyny w zawieszeniu - warto wymienić miechy na sprężyny.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Lip 2010, 09:00

..dzięki Karson...to jest 99rok, ale jakiś ostatni wypust gdyż to nie jest buda td5, tylko disco 1 jeszcze, dosłownie jakby ostatni jego wypust, auto sprowadziłem z Niemiec....gdzie mogę kupić takie zawieszenie i orientacyjnie jaki jest to koszt?....póki co dzięki za radę i pomoc....zielony trochę w tym temacie jestem jeszcze(niedawno miałem stare Pajero i trochę mnie to wzieło, błoto tereny itp)
fla_disco
Nowicjusz
 
Posty: 37
Miejscowość: Wielkopolska

21 Lip 2010, 09:23

czyli masz disco 300 z samej końcówki produkcji. i dobrze, elektroniki w niej jest b.mało w porównaniu do TD5 :mrgreen:
masz do wyboru wiele firm, od taniego chińskiego badziewia, po drogie, australijskie kity.
osobiście preferuję firmę Dobinsons - producent właśnie z Australii, w 100% sam wytwarzający towar i naprawdę wysokiej jakości.
importera i przedstawiciela na Polskę znajdziesz w necie :wink:
wydatek na wysokiej jakości produkt się opłaca - zapominasz o temacie na kilka dobrych lat.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

21 Lip 2010, 13:21

oj tam oj tam, więcej niż długi GR ważyć nie będzie, szczególnie że trochę go popodcinam, szczególnie z tyłu, i prawdopodobnie tylnej częsci dachu także się pozbędę, mosty wiele więcej od fabrycznych nie ważą, waga tak jak każdego pomotanego Patrola
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

21 Lip 2010, 14:44

do tego dodaj klatkę, wzmocnienia i 2tony wyjdzie jak nic :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

22 Lip 2010, 11:18

Czyli podobnie jak trochę dozbrojony GR. Nie chcę go do extremu (tzn. bez wycinania wszystkiego i wyglądu zmoty), wygląd nadwozia bardziej normalny, do tego wiadomo zderzaki, progi, winda, itp. środek totalnie goły. normalnie zrobiony patrolek , jakbym na przymus walczył z masą to bym się nie pakował w ramę tylko od razu w klatkę przestrzenną.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna