Land rover range rover,Jeep Grand Cherokee czy Opel Frontera

Który samochód kupić ?

Land rover range rover II
0
Brak głosów
Jeep Grand Cherokee I
3
100%
Opel Frontera A
0
Brak głosów
Razem głosów : 3

06 Sie 2010, 00:15

Witam, zamierzam kupić jakieś autko ala terenowe na oku mam 3 modele proszę o podanie plusów i minusów aut i ewentualnie które wybrać i dlaczego :
1. Land rover range rover II
2. Jeep Grand Cherokee I
3. Opel Frontera A
Zamierzam wydać około 8/9 tysięcy zł chciałbym z gazem i automatyczną skrzynią biegów silnik może być nawet 4 litry bo w gazie to tanio wyjdzie. Widziałem na allegro pełno ofert w tej cenie, ale nie wiem jeszcze na jaki model się zdecydować. Pozdrawiam i czekam na pomoc infernus101
infernus101
Nowicjusz
 
Posty: 23

06 Sie 2010, 19:35

opel zawsze tańszy w utrzymaniu i za ta kasa snajdziesz w lepszym stanie niz jeep/land rover
Papież? A ile on ma dywizji?

J. Stalin
emilo222
Aktywny
 
Posty: 395
Miejscowość: kuj-pom inowrocław

06 Sie 2010, 20:11

z podanych cherokee ale tylko i wyłącznie 4.0 najlepiej właśnie z autopmatem
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Sie 2010, 15:45

A jeżeli chodzi o niezawodność i wyposażenie to który wybrać ? Tak jak przeglądałem fora to dużo ludzi poleca mi albo właśnie jeep'a albo land rovera także praktycznie między nimi chyba będę wybierał. Jeśli chodzi o lekki teren to który z nich będzie sobie lepiej radził ?
infernus101
Nowicjusz
 
Posty: 23

07 Sie 2010, 16:12

jeśli kupisz RR Clasic to za tą kase będzie to prawdopodobnie szrot :!: :mrgreen: trudno ustrzelić rokującego rendża w kasie niższej niż 15 tysi, auto bardzo wygodne, jeśli wszystko sprawne wręcz płynie a nie jedzie, o wybojach dowiadujesz się z odgłosów z zewnątrz ;)
jepka kupisz taniej, oczywiście jak każde auto za tyle pieniążków będzie wymagało większych bądź mniejszych nakładów na początek, pamiętać trzeba że czirokez nie ma ramy, przez co bardzo dokłądnie musimy obejrzeć nadwozie, zwłaszcza podłużnice i dach (jeśli popękany i pokrzywiony to odpuścić auto od razu)
silnik 4,0 bardzo wytrzymały, odporny na przegrzanie niestety ciężki i mocą nie powala :wink: wnętrze wygodne (jak to w hamerykanckim kombi) trochę małe, ale da się wygodnie podróżować.
kupując terenówkę na "pakiet startowy" odkładamy 1500-2000pln (oleje, filtry, rozrząd jeśli na pasku, reanimacja zawieszenia, naprawy na start) potem przychodzą opony :twisted: i tu zaczynają się schody :mrgreen: co zamierzasz robic tym autem, jeśli duuużo po asfalcie czasem jakiś szuter lekkie błotko to AT w standardowym rozmiarze, jeśli więcej terenu i bardziej ambitny to juz jakieś MT odtazu można pomyśleć nad podniesieniem auta i większymi oponami... itd itp tak właśnie zaczyna się wyścig zbrojeń :mrgreen:


jeśli chodzi o Jeepa trzymaj się z dala od silnika 2,5TD (prodykcja VM najgorsza kupa jaka była montowana w jakiejkolwiek terenówce) w RR występuje ten sam silnie (lecz nieco poprawiony i jest mniejszą kupą niż w dżipie, lepiej ustrzelić 2,5 TDS, a najlepiej V8 w benzynie)

ogólnie dzip z dieslem to pomyłka :mrgreen: 2,1TD (koncernu PSA, poinnemu z peżota :mrgreen: ) jest troche za słaby, 2,5TD masakrycznie awaryjny
jeśli chodzi o benzyne to masz 2,5- trochę słąby 130 kucy czasem brakuje, ale da się jeździć do niego lepszy manual, no i 4,0 tu lepszy automat, na prawde najlepszy z silników w jeepie cherokee, obydwa benzynowe palą podobnie (różnica 0,5-1 litra na 100 jest niewielka) i bardzo dobrze znoszą LPG
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Sie 2010, 17:15

Zastanawiałem się na tym autem [link do oferty na Allegro wygasł] ale to jest na drugim końcu polski prawie 700 km. Pytałem właściciela to niby wszystko ok a wiadomo jak się podjedzie to może być zupełnie inaczej i cena też zaskakująco mała ;/ chyba z tych wszystkich modeli to tego jeepa będę szukał ? Jeśli chodzi o teren to raczej asfalt i lekki teren pewnie z biegiem czasu będzie odwrotnie, ale póki co będę musiał obczaić co i jak ;) Co do tego jeep to co możecie powiedzieć o silniku 5.2 jeśli 4.0 ma słabą moc może lepiej kupić z silnikiem 5.2 ?
infernus101
Nowicjusz
 
Posty: 23

07 Sie 2010, 23:01

5.2 to już Grand :wink:
paradoksalnie słabsza skrzynia automatyczna, reszta bardzo podobna jak w cherokee ;)
4.0 nie jest słaby :mrgreen: jest słaby jak na standardy plaskaczowe 180 kucy w lekkim cziruku to rakieta ;) jak sprawna skrzynia to lata bardzo pięknie,
ale w porównaniu na przykład do Pajero 3.5V6 czy Troopera 3.5V6 to słabowity troche ;)
nie mówiąc na o Patrolu z 4,5 lub 4.8 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Sie 2010, 04:55

Czyli wszystko wskazuje na to, że najlepszym wyborem będzie Jeep Grand Cherokee. A jak z wyposażeniem, która firma oferuję lepsze wykonanie i w ogolę ?
infernus101
Nowicjusz
 
Posty: 23

09 Sie 2010, 07:05

obydwa to SUVy z zacięciem terenowym :wink:
zwykle wypozarzone bogato i dośc dobrze, jeśli nie kupisz wyeksploatowanego trupa to będziesz zadowolony :)
no chyba że zaczniesz wsadzać wielkie koł2a z bardzo agresywnym bieżnikiem to licz się z szybkim remontem zmęczonych podzespołów :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)