LPG - Niepewna sytuacja cen / Sens montażu

11 Lis 2016, 09:10

Witam. Panowie czy jest w najbliższym czasie sens montować instalacje LPG przy aktualnej sytuacji na rynku paliw? Chodzi o to, że gaz w ostatnim czasie bardzo podrożał. Jestem z Zielonej Góry i w ciągu 3-4 miesięcy gaz poszedł w górę 55 gr na litrze!! Na najtanszej stacji wczoraj widziałem cenę 2,00 zł/litr gazu. Nie wiem czy jest sens się pakować w montaż LPG bo z tego co się słyszy gaz ma kosztować nawet 3zł za litr. Wtedy tylko dieslem będzie można zaoszczędzić na dojazdach a robię w miesiącu sporo kilometrów. Co Wy myślicie o tej sytuacji? Ustabilizuje się czy jednak instalacja przestanie mieć sens? I czy warto teraz ryzykować i zakładać instalacje w aucie?
Krystian25
Nowicjusz

Prawo jazdy: 04 02 2010
Przebieg/rok: 36tys. km
Auto: Punto II
Silnik: 1200
Paliwo: Benzyna

11 Lis 2016, 12:12

A ja wczoraj widziałem LPG na BP i Orlenie za 1,95, a na Lukoil-u 1,89. Zależy jaka stacja i gdzie jest usytuowana. A najdroższy LPG widziałem na Schell-u za 2.05.
A czy opłaca się montowac LPG? Wszystko zależy od tego, ile km robisz w ciągu roku oraz jaki silnik w danym aucie będziesz miał i ile to auto będzie ci spalało. Mając takie info, będziesz mógł łatwo wyliczyć czy ci się opłaca montować LPG i jak długo będziesz spłacał instalację.
Co do Diesli - musisz wziąść też pod uwagę koszty eksploatacji. Nie będę się tu rozpisywał, ale sam zapewne zdajesz sobie sprawę w różnicy ceny między dwumasą, a sprzęgłem zwykłym w benzynie. Albo koszta eksploatacji silnika z katalizatorem, a DPF-em. Czasem do ceny ON musisz doliczyć cenę Ad-blue.
Sprawa jest dośc łatwa do wyboru :wink:
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2016, 17:33