LPG/tanie części

24 Cze 2023, 22:01

Cześć,
Chciałbym się was zapytać jakie auto byście polecili które jak najbardziej spełnia poniższe wymagania?
Dobry silnik pod instalacje LPG, jak najmniej awaryjne, tanie w eksploatacji i utrzymaniu, combi/van/SUV najlepiej nie jakiś stary tak żeby chociaż 2007+ było. Budżet to ok.22/23tys Czy istnieje jakieś auto które spełnia +/- te warunki? Co byście polecili?
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 01:13

JaForumowicz napisał(a):Czy istnieje jakieś auto które spełnia +/- te warunki?
:no:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Cze 2023, 07:46

Może Focus MK2?
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Cze 2023, 08:49

A gdyby iść na jakieś kompromisy? Coś chociaż trochę zbliżonego do większości tych wymagań?
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 09:23

Patrzyłem trochę na Megane MK3, 1.6 słyszałem że dobry silnik do LPG tylko nie wiem jak z jej awaryjnoscią.
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 16:03

Silnikowo wzorowo pod LPG, reszta auta średniawo, ale nie odbiega jakoś znacząco od konkurencji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Cze 2023, 16:18

Orientujesz się może jak wygląda z awaryjnoscią i kosztami części?
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 16:29

Auta które podobają mi się najbardziej to
1. Megane MK3 1.6 110km
2. Insignia 1.8 140km
3. Focus MK3 1.6
Czy są one awaryje? Które z nich jest najlepsze do LPG?
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 18:44

Focus>Megane>dluuuuuugo nic>insignia
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Cze 2023, 19:08

Tak ciągle patrzę na bieżąco i jescze spodobała mi się też Vectra c bo jest dosc duża w combi w 1.8 140km
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43

25 Cze 2023, 21:33

JaForumowicz napisał(a):Orientujesz się może jak wygląda z awaryjnoscią i kosztami części?


To zwykły kompakt, jest "normalnie". Czy klocki kosztują 90 czy 120 zł to nie ma znaczenia.

wolałbym Focusa, ale tutaj pod LPG gorzej
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

26 Cze 2023, 08:48

Ja bym jeszcze tu wrzucił Golfa V 1.6 MPI w kombi bo na wersję VI trochę za mało kasy ale warto zerknąć do tego tematu golf-6-1-6-mpi-vs-astra-j-1-6-115km-pod-lpg-vt126821.htm
JaForumowicz napisał(a):van/SUV najlepiej nie jakiś stary tak żeby chociaż 2007+ było
Tu nic nie znajdziesz w podanym budżecie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34

26 Cze 2023, 18:34

Vectra C ok, ale bym szukał z silnikiem 1.8 122km.
gareq
Nowicjusz
 
Posty: 28

01 Lip 2023, 14:08

Ja mam taką Megankę z tym silnikiem i lpg. Mój brat ma taką z tym silnikiem...także coś mogę powiedzieć.
W kombi mają z 1,6 zawsze 6 biegów i 110KM. W hatchbacku są 1,6 z 100KM i 5 biegów oraz takie jak moja czyli 1,6 -110 KM i 6 biegów.
Te słabsze nie mają zmiennych faz rozrządu ,a te 110 już mają i przez to przy rozrządzie trzeba wymienić także KZFZ (koło zmiennych faz rozrządu). Jak jest kupione w oryginale (ok 250-300 zł) to można je zmienić co co drugą wymianę rozrządu.
Sam rozrząd jest tani (ok 400 zł) - wymienia się go co 100 tys. albo 5 lat.(niby piszą że co 120 tys. ale zalecane jest skrócenie do 100). Jednakowoż zawsze 6 biegów na trasie ,to ciszej i ekonomiczniej.
Silnik pancerny i z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych czyli ...nie potrzeba regulować zaworów nawet po montażu lpg.
Spalanie w mieście 9l LPG. trasa przy 6 biegach 8l przy 110-120KM/h.
Silnik ten czasem występuje jako Bi-fuel albo jak mój Hi-Flex, a to oznacza że sporo znosi, skoro może jeździć nawet na biokomponenty. Silnik i wersja ma wtedy przy HI-Flex oznaczenie E 85 (cała Skandynawia).
Części kosztują normalnie jak do zwykłych kompaktów typu Golf, Focus czy Astra.
Największą zaletą Renault jest BLACHA. Właściwie nie istnieje problem korozji. Na dowód tego wystarczy zobaczyć jak dużo 20-letnich CLIO II jeździ po drogach, a ile zostało Punto II z tych samych roczników...
Najdroższą częścią z tych użytkowych z Megane 3 są tylne tarcze hamulcowe ,bo są zintegrowane z piastami. Koszt takiej 1 tarczy to ok 400 zł więc na tył komplet z klockami może wynieść ok 1000zł.
Fotele wygodne, wyposażenie też nawet w najuboższych wersjach jest ok. tapicerka i materiały lepiej znoszą eksploatację niż we Fiacie a przede wszystkim w Oplu Astra ,który to Opel dodatkowo jest po prostu ciężki (z 200kg więcej).
Do normalnej jazdy polecam. Do lansu sioę nie nadaje ale totaki zdroworozsądkowy wybór.
Przez ostanie lata nie miałem żadnych poważnych awarii (przebieg 160 tys.km). Klima chłodzi na oryginalnych klamotach (450 g wchodzi).
Z powtarzających się awarii to tak u mnie jak u brata padło to samo czyli podnośnik szyby w drzwiach kierowcy. Całkowity koszt wymiany 300 zł.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
 
Posty: 5789
Zdjęcia: 38
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2023, 08:05

Tu jeszcze raz ja, sprzedałem już swoje auto i nadszedł czas na mocne poszukiwania. Nie chce zakładać nowego tematu lecz delikatnie zmieniły mi się kryteria szukania auta. Stwierdziłem że nie chce wydawać jednak już dużo na auto, także budżet chciałbym zmniejszyć do 15tys zł, nadal nie chciałbym dużo starszego auta niż miałem także myślę że 2008r+, kombi i benzyna to kryteria które mnie interesują. Bardzo podoba mi się Vectra c 1.8 140km lecz niestety z racji że w 2008r zakończono ich produkcję to jest ich zwyczajnie bardzo mało, zaczynam powoli też patrzeć na astrę h w tym silniku. Które z nich byłoby tańsze w utrzymaniu? Nie chce odczuwać dużych kosztów eksploatacji. Czy polecacie coś jeszcze? Do bagażnika śmiało musi zmieścić się wózek :D
JaForumowicz
Nowicjusz
 
Posty: 43