01 Lip 2023, 14:08
Ja mam taką Megankę z tym silnikiem i lpg. Mój brat ma taką z tym silnikiem...także coś mogę powiedzieć.
W kombi mają z 1,6 zawsze 6 biegów i 110KM. W hatchbacku są 1,6 z 100KM i 5 biegów oraz takie jak moja czyli 1,6 -110 KM i 6 biegów.
Te słabsze nie mają zmiennych faz rozrządu ,a te 110 już mają i przez to przy rozrządzie trzeba wymienić także KZFZ (koło zmiennych faz rozrządu). Jak jest kupione w oryginale (ok 250-300 zł) to można je zmienić co co drugą wymianę rozrządu.
Sam rozrząd jest tani (ok 400 zł) - wymienia się go co 100 tys. albo 5 lat.(niby piszą że co 120 tys. ale zalecane jest skrócenie do 100). Jednakowoż zawsze 6 biegów na trasie ,to ciszej i ekonomiczniej.
Silnik pancerny i z hydrauliczną kompensacją luzów zaworowych czyli ...nie potrzeba regulować zaworów nawet po montażu lpg.
Spalanie w mieście 9l LPG. trasa przy 6 biegach 8l przy 110-120KM/h.
Silnik ten czasem występuje jako Bi-fuel albo jak mój Hi-Flex, a to oznacza że sporo znosi, skoro może jeździć nawet na biokomponenty. Silnik i wersja ma wtedy przy HI-Flex oznaczenie E 85 (cała Skandynawia).
Części kosztują normalnie jak do zwykłych kompaktów typu Golf, Focus czy Astra.
Największą zaletą Renault jest BLACHA. Właściwie nie istnieje problem korozji. Na dowód tego wystarczy zobaczyć jak dużo 20-letnich CLIO II jeździ po drogach, a ile zostało Punto II z tych samych roczników...
Najdroższą częścią z tych użytkowych z Megane 3 są tylne tarcze hamulcowe ,bo są zintegrowane z piastami. Koszt takiej 1 tarczy to ok 400 zł więc na tył komplet z klockami może wynieść ok 1000zł.
Fotele wygodne, wyposażenie też nawet w najuboższych wersjach jest ok. tapicerka i materiały lepiej znoszą eksploatację niż we Fiacie a przede wszystkim w Oplu Astra ,który to Opel dodatkowo jest po prostu ciężki (z 200kg więcej).
Do normalnej jazdy polecam. Do lansu sioę nie nadaje ale totaki zdroworozsądkowy wybór.
Przez ostanie lata nie miałem żadnych poważnych awarii (przebieg 160 tys.km). Klima chłodzi na oryginalnych klamotach (450 g wchodzi).
Z powtarzających się awarii to tak u mnie jak u brata padło to samo czyli podnośnik szyby w drzwiach kierowcy. Całkowity koszt wymiany 300 zł.