LR freelander 1.8 2002 wysokie obroty

19 Gru 2010, 12:52

Witam wszystkich, mam pewien problem z moim LR, a mianowicie w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka zjazdu (samochodzik z wykrzyknikiem), a tym samym obroty silnika wzrastają i samochód na biegu zaczyna przyspieszać . Gdy wciskam sprzęgło obroty potrafią wzrosnąć nawet do 6000. Przy wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu wszystko wraca do normy (obroty spadają a kontrolka gaśnie). Po przejechaniu kilku lub kilkunastu kilometrów zaczyna się wszystko od początku. Podejrzewam czujnik przepustnicy, ale może ktoś ma lepszy pomysł . Jak można sprawdzić czy czujnik jest dobry. Pozdrawiam
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

19 Gru 2010, 14:48

witaj,
podejrzewam blokującą przepustnicę /lub wyrobiona w obudowie -plastykowa ?/
czy też lewe powietrze za przepustnicą , przewody gumowe szczelne ?
jak bedzie dostawał obrotów , musisz sprawdzić czy da się cofnąć przepustnice recznie-
bo może sie zacinać,
zwiększone obroty mogą być tez przez zabrudzony silnik krokowy
potem dobrze byłoby sprawdzić błędy na kompie, czujnik przepustnicy jest diagnozowany

a kontrola zjazdu powinna ograniczać wysokość obrotów
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2010, 16:15

Witaj dzięki za zainteresowanie , przewody gumowe są wszystkie szczelne, jeśli chodzi o przepustnice (jest aluminiowa) to muszę zwrócić uwagę czy da się cofnąć ręcznie gdy obroty będą wysokie, a gdzie znajduje się silnik krokowy? Czy jest możliwe, że czujnik przepustnicy może zwiększyć obroty aż do 6000 tyś? Jeśli nie to dlaczego zapala się kontrolka zjazdu dokładnie w chwili gdy obroty zaczynają wzrastać ? Pozdrawiam
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

19 Gru 2010, 16:50

czy auto jest przekładane ?
myśle że to chyba efekt przepięcia w zestawie wskażników między kontrolka silnika,
lub błedny sygnał od czujnika położenia przepustnicy lub czujnika pedału gazu ,
silnik krokowy jest przykrecony 4 śrubami do kolektora ssacego
walniety czujnik przepustnicy nie powinien az tak zwiększyć obrotów
z serwem hamulów ok ?? przewód serwa szczelny
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

19 Gru 2010, 17:30

auto jest świeżo po przekładce na oryginalnych częściach , przed przekładką jezdziłem nim przez trzy tygodnie i wszystko było ok. Po przekładce wracając do domu zaczęło się z tymi obrotami. Jeśli chodzi o serwo i hamulce wszystko jest w jak najlepszym porządku. Myślisz że w trakcie przekładki coś zostało żle zrobione. Napisałeś że to chyba efekt przepięcia w zestawie wskażników między kontrolka silnika lub błędny sygnał od czujnika położenia przepustnicy lub czujnika pedału gazu . To co w tym wypadku należało by sprawdzić. Jadę do mechanika co robił przekładkę we wtorek. On twierdzi że to ten czujnik, ale myślę że on coś pokręcił.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

19 Gru 2010, 19:14

chyba coś poknocono przy przekładce,
czy auto miało diagnostykę komputerową po robocie ?
myślę że to coś wyjaśni z kontrolką ,
ale tak bardzo rosnace obroty to sprawa lewego powietrza za przepustnicą
bardziej silnik krokowy niż czujnik przepustnicy
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost
    Land Cruiser V8 4.5 D-4D Powerboost rozwija moc 318 KM (o 46 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 740 Nm (w zakresie 1800-2800 obr./min., o 90 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Charakterystykę ...

19 Gru 2010, 19:36

jadę we wtorek do mechanika i zobaczymy karze mu podłączyć do kompa i przeczyścić silnik krokowy. Jak odbierałem LR to podłączył do kompa i wszystko było ok. W trakcie wizyty ma wsadzić nowy czujnik na próbę to zobaczymy. Myślę że jeśli byłaby to wina lewego powietrza to przez cały czas silnik pracował by na wysokich obrotach a on pracuje prawidłowo przez cały czas tylko ma chwilami takie odchyły. Jeszcze jedno najczęściej zdarza się to gdy poruszam się poza miastem przy stałej prędkości, w mieście nigdy się to nie zdarzyło.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

19 Gru 2010, 20:58

jak wiesza się przepustnica to też może być chwilowe,
zrób próbę po czyszczeniu silnika krokowego
poproś o wydruk diagnozy lub odpisz wynik ,
jak wymiana czujnika to na nowy, zdjęty zatrzymaj
i moja sugestia - badz przy robocie
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna