Majonez pod korkiem

majonez pod korkiem

06 Sty 2012, 10:18

Niedawno wymieniłem olej w silniku ,robię niewielkie trasy,więc dlatego pewnie pojawia się majonez pod korkiem,gdy auto przegonie dalej majonez znika,chciałem zapytać czy ten olej jest może złej jakości? i czy trzeba go niedługo wymienić (ze względu na dużą zawartość w nim wilgoci) i dlaczego to zjawisko nie występuje we wszystkich autach,chociasz robią też po pare km. dziennie?
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 23 Gru 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

Re: majonez pod korkiem

06 Sty 2012, 11:29

Jeśli robisz tylko po kilka kilometrów dziennie,to powinieneś wymieniać olej nawet co 5 tyś km,pamiętaj o tym,że olej wymieszany ze skraplającą się wodą (pienienie)traci własności smarne,dochodzi wtedy do smarowania granicznego,czyli braku filmu olejowego.Majonez to naturalna rzecz,w tak eksploatowanym silniku.Tutaj w tym przypadku jednak, sprawdź termostat,bo majonez aż tak szybko nie powinien się pojawić,sprawdź też,czy olej nie pachnie płynem chłodniczym!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: majonez pod korkiem

16 Sty 2012, 19:12

:D tak nawiasem mowiac raz do roku powinno sie zminiac nawet jesli sie nieprzejedzie duzo kilometrow , bo tak jak kolega wyzej pisze olej wtedy traci własności smarne i nadodatek chlonie wode
Tumas
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 16 Sty 2012, 18:48
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: audi A4 1.8 t

Re: majonez pod korkiem

17 Sty 2012, 00:07

Hehe ja to samo miałem w swoim starym golfie, tylko że sporo nim jeździłem a tzw majonez był w okresie jesienno-zimowym. Wtedy się okazało, że to wina oleju firmy Lotos, bo znajomi też tym zalewali i mieli to samo. Teraz swoją 440 zalałem Orlenem i jak narazie nie widzę niepokojących objawów :)
gruber000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 14 Sty 2012, 22:13
Prawo jazdy od: 24 01 2009
Auto: Volvo 440, 1.6 83KM

Re: majonez pod korkiem

17 Sty 2012, 18:28

To by miało sens , wcześniej auto zalewałem castrolem 10w40 trasy które robiłem były niemal identyczne syfu nie widziałem,teraz zalałem lotos 10w40 i po tygodniu pojawiło sie troche majonezu pod korkiem,pocieszające jest tylko to że po dłuższej jeżdzie jest czysto i niczego nie ubywa.Pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez wasyl155, 18 Sty 2012, 17:52, edytowano w sumie 1 raz
wasyl155
Nowicjusz
 
Posty: 19
Rejestracja: 23 Gru 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Mitsubishi Lancer

Re: majonez pod korkiem

18 Sty 2012, 08:02

Każdy olej jest skomponowany z różnych dodatków,między innymi zawiera dodatki przeciw pienne,wiadomo,że tańsze oleje zwłaszcza mineralne będą mniej odporne na pienienie się,czyli bardziej skłonne do tworzenia tzw.majonezu.Magnatec to olej wysokiej jakości,ale patrzcie na jego cenę,jest coś za coś.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego Ibiza FR testowana przez Marcina Dorocińskiego
    Nowy SEAT Ibiza hiszpański przedstawiciel segmentu B jest dostępny na rynku od niedawna w nowej generacji. Nie mogło to pozostać bez odpowiedzi Marcina Dorocińskiego, na co dzień jeżdżącego 211-konnym Leonem FR. Auto, które ...
    Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii Mitsubishi i-MiEV dla Uniwersytetu Południowej Kalifornii
    Firma Mitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z Uniwersytetem Południowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownej uczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt "żywego laboratorium" ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI