Vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 20:57

Witam forumowiczów problem jak w temacie: Zauważyłem"majonez" pod korkiem oleju,czytałem juz o tym i wiem, ze w większość przypadków jest to efekt krótkich dystansów i zimnej pogody, a także możliwe ze miesza się olej z płynem chłodniczym z tym, że u mnie to nie pasuje bo:
- robię codziennie ok.100km
- plyn chłodniczy jest na stałym poziomie i jest czysty brak plam itp.konsystencja płynu ok.
-na bagnecie pojawia się tez malutko tego "majonezu"
Wazna informacja: Poprzednik jezdzil autem "od święta" i przyznał ze auto sie nie rozgrzewalo.
Pytanie co to może być? Uszczelka pod glowica?
defens
Początkujący
 
Posty: 113
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 20:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 22:32

Podejrzewam,że jednak uszczelka pod głowicą,niepokoi mnie majonez na bagnecie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7149
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 22:33

Przed mrozami należy obowiązkowo wyczyścić odmę i dobrze jest zmienić olej.
zamarznięcie odmy lub wody w misce olejowej może uszkodzić silnik.
Na zimę silnik mozna "ocieplić"
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 09 Sie 2007, 00:19

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 22:40

Olej i filtr wymieniałem we wrześniu. Słyszałem, ze jest jakiś płyn uszczelniający, który się wlewa wraz (lub przed) nowym olejem....czy ktos z Was to stosował?
P.s na bagnecie jest tego majonezu bardzo Malo....czy możliwe jest ze to pozostałość po poprzedniku?
defens
Początkujący
 
Posty: 113
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 20:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 22:47

Jrśli chodzi o płyny uszczelniające,to skuteczne są te,które wlewa się do układów chłodzenia .Czy po poprzedniku mogło to pozostać?! Wykluczone! Pytanie,czy w środku auta jest ciepło?!Jaką temperaturę podczas jazdy pokazuje zegar?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7149
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 23:07

Temperatura w aucie jest taka jaka ustawie(klimatronik) i sądzę ze działa jak ustawie aby bylo ciepło to jest ciepło. Wyjaśnię dla czego pytam czy po poprzedniku to mogli zostac- gdy kupiłem auto to od razu pojechałem na wymianę oleju(przyznam,ze nie sprawdzałem mechanika)ostatnio cos mnie tknęło i chciałem sprawdzić olej.....a tu patrzę -majonezik plus bardzo niski poziom oleju( dodam ze silnik jest suchy i podłoga równie wiec raczej nalali mechanicy za mało oleju)acha.... Korek od wlewu od wewnątrz ma sparciała i "musztardową" uszczelkę ( nie wiem czy to ma znaczenie)
defens
Początkujący
 
Posty: 113
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 20:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Historia systemów bezpieczeństwa stosowanych w samochodach Historia systemów bezpieczeństwa stosowanych w samochodach
    Temat bezpieczeństwa na drogach jest dużym, cywilizacyjnym wyzwaniem. Na świecie rocznie ginie 1,24 mln osób, dziennie średnio 3 400 osób. Unia Europejska jest mocno zdeterminowana i podejmuje szerokie działania, ...
    Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana Dacia Duster Blackshadow nowa seria limitowana
    Wszechstronny SUV marki Dacia przybiera nową szatę miejskiego stylu. Dzięki starannie dobranym elementom wystroju zewnętrznego Duster Blackshadow nie pozostanie niezauważony. Wyróżnia go między innymi krata wlotu powietrza ...

  • Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 06:23

    Jeśli silnik przebywa dystanse 100km,jest dogrzany,to majonezu nie powinno być,kupiłem kiedyś auto,dużo jeździło,majonezik był pod korkiem oraz na bagnecie,płyn chłodniczy czysty,uszczelka pod głowicą była do wymiany.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7149
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 09:42

    Myślałem,że tego uniknę ale widocznie sie nie da...:/ dzieki za podpowiedzi. Jeszcze krótkie pytanie: Czy jest to mega pilna sprawa(wymiana uszczelki)? Bi z czasem w grudniu mam krucho i czy mogę to przełożyć na pozniej?
    defens
    Początkujący
     
    Posty: 113
    Rejestracja: 22 Kwi 2015, 20:38
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Renault Megane
    Silnik: 1.9 Dti 98km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 1999

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 15:38

    Właśnie sprawdziłem wąż odmy i w wężu bylo mnóstwo majonezu.....(wczesniej wąż ten byl skręcony) przeczyściłem i ustawiłem waz w odpowiedniej pozycji.pytanie brzmi: Czy to cos pomoże? Bo mechanik mówił mi że jesli bylo tyle majonezu to uszczelka pod głowicą jest praktycznie przesadzona wymiana(w optymistycznym wariancie) p.s planowanie głowicy i sprawdzenie to duży koszt?
    defens
    Początkujący
     
    Posty: 113
    Rejestracja: 22 Kwi 2015, 20:38
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Renault Megane
    Silnik: 1.9 Dti 98km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 1999

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    29 Lis 2015, 23:10

    Dziwne, że jest majonez, a płynu nie ub ywa i robisz po 100 km dziennie. Ale skoro znalazłes tą maź w odmie, to jak wyczyściłeś, to wytrzyj bagnet, korek i pojeździj. Potem znowu sprawdz i zobaczysz, czy ta maź znowu się pojai na korku i bagnecie.
    17 kwietnia 2017 na guza mózgu zmarła moja kochana żona Beti, mając 44 lata. Na forum jestem teraz sporadycznie.
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 15001
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • II KJS GS Rally - Ostrów Wielkopolski - 29.04.2012
      Volvo V40 R-Design, kierunki w lusterkach
      Renault Espase Initiale, tył
      Old car