Vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 19:57

Witam forumowiczów problem jak w temacie: Zauważyłem"majonez" pod korkiem oleju,czytałem juz o tym i wiem, ze w większość przypadków jest to efekt krótkich dystansów i zimnej pogody, a także możliwe ze miesza się olej z płynem chłodniczym z tym, że u mnie to nie pasuje bo:
- robię codziennie ok.100km
- plyn chłodniczy jest na stałym poziomie i jest czysty brak plam itp.konsystencja płynu ok.
-na bagnecie pojawia się tez malutko tego "majonezu"
Wazna informacja: Poprzednik jezdzil autem "od święta" i przyznał ze auto sie nie rozgrzewalo.
Pytanie co to może być? Uszczelka pod glowica?
defens
Początkujący
 
Posty: 104
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 19:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 21:32

Podejrzewam,że jednak uszczelka pod głowicą,niepokoi mnie majonez na bagnecie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 21:33

Przed mrozami należy obowiązkowo wyczyścić odmę i dobrze jest zmienić olej.
zamarznięcie odmy lub wody w misce olejowej może uszkodzić silnik.
Na zimę silnik mozna "ocieplić"
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 21:40

Olej i filtr wymieniałem we wrześniu. Słyszałem, ze jest jakiś płyn uszczelniający, który się wlewa wraz (lub przed) nowym olejem....czy ktos z Was to stosował?
P.s na bagnecie jest tego majonezu bardzo Malo....czy możliwe jest ze to pozostałość po poprzedniku?
defens
Początkujący
 
Posty: 104
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 19:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 21:47

Jrśli chodzi o płyny uszczelniające,to skuteczne są te,które wlewa się do układów chłodzenia .Czy po poprzedniku mogło to pozostać?! Wykluczone! Pytanie,czy w środku auta jest ciepło?!Jaką temperaturę podczas jazdy pokazuje zegar?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6944
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

27 Lis 2015, 22:07

Temperatura w aucie jest taka jaka ustawie(klimatronik) i sądzę ze działa jak ustawie aby bylo ciepło to jest ciepło. Wyjaśnię dla czego pytam czy po poprzedniku to mogli zostac- gdy kupiłem auto to od razu pojechałem na wymianę oleju(przyznam,ze nie sprawdzałem mechanika)ostatnio cos mnie tknęło i chciałem sprawdzić olej.....a tu patrzę -majonezik plus bardzo niski poziom oleju( dodam ze silnik jest suchy i podłoga równie wiec raczej nalali mechanicy za mało oleju)acha.... Korek od wlewu od wewnątrz ma sparciała i "musztardową" uszczelkę ( nie wiem czy to ma znaczenie)
defens
Początkujący
 
Posty: 104
Rejestracja: 22 Kwi 2015, 19:38
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.9 Dti 98km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowa SKODA Octavia w wersjach Active, Ambition i Elegance Nowa SKODA Octavia w wersjach Active, Ambition i Elegance
    Nowa SKODA Octavia zadebiutuje na polskim rynku już marcu 2013 roku. Samochód będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia: Active , Ambition i Elegance . SKODA Octavia to auto ustanawiające nowe standardy w swoim ...
    Limuzyny - przegląd polskiego rynku Limuzyny - przegląd polskiego rynku
    Nawiązując do wydarzenia które dzisiaj się rozpoczyna to limuzyna Donalda Trumpa jest już w Warszawie i budzi na pewno nie małe emocje nie tylko miłośników motoryzacji. Ten opancerzony samochód wyposażony ...

  • Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 05:23

    Jeśli silnik przebywa dystanse 100km,jest dogrzany,to majonezu nie powinno być,kupiłem kiedyś auto,dużo jeździło,majonezik był pod korkiem oraz na bagnecie,płyn chłodniczy czysty,uszczelka pod głowicą była do wymiany.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6944
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 08:42

    Myślałem,że tego uniknę ale widocznie sie nie da...:/ dzieki za podpowiedzi. Jeszcze krótkie pytanie: Czy jest to mega pilna sprawa(wymiana uszczelki)? Bi z czasem w grudniu mam krucho i czy mogę to przełożyć na pozniej?
    defens
    Początkujący
     
    Posty: 104
    Rejestracja: 22 Kwi 2015, 19:38
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Renault Megane
    Silnik: 1.9 Dti 98km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 1999

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    28 Lis 2015, 14:38

    Właśnie sprawdziłem wąż odmy i w wężu bylo mnóstwo majonezu.....(wczesniej wąż ten byl skręcony) przeczyściłem i ustawiłem waz w odpowiedniej pozycji.pytanie brzmi: Czy to cos pomoże? Bo mechanik mówił mi że jesli bylo tyle majonezu to uszczelka pod głowicą jest praktycznie przesadzona wymiana(w optymistycznym wariancie) p.s planowanie głowicy i sprawdzenie to duży koszt?
    defens
    Początkujący
     
    Posty: 104
    Rejestracja: 22 Kwi 2015, 19:38
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Renault Megane
    Silnik: 1.9 Dti 98km
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 1999

    Re: vw bora 2.0+lpg "majonez pod korkiem oleju"

    29 Lis 2015, 22:10

    Dziwne, że jest majonez, a płynu nie ub ywa i robisz po 100 km dziennie. Ale skoro znalazłes tą maź w odmie, to jak wyczyściłeś, to wytrzyj bagnet, korek i pojeździj. Potem znowu sprawdz i zobaczysz, czy ta maź znowu się pojai na korku i bagnecie.
    Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
    Nie pomagam na PW
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 14476
    Zdjęcia: 1184
    Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      MINI Clubman Bond Street, tył