Maluch nie odpala ;/

27 Paź 2009, 20:12

Witam!!!
Mam taki problem z moim maluszkiem.Nie jezdziłem nim około dwóch miesięcy i gdy ostatnio chciałem nim pojezdzic to nawet nie odpalił.Przeczysciłem gaznik, iskra jest, zapłon raczej jest dobrze ustawiony bo przed tą przerwą dwu miesieczną jezdziłem nim, wiec nie mogł sie przestawić.Podczas odpalania pare razy strzelił w rure.Nawet gdy paliwo przeleje sie do gaznika to nie odpali.Moim zdaniem jest to paliwo a raczej woda w paliwie bo mam go tak z pół pewnego zródła więc nie jestem pewnien jego składu chemicznego. Możecie mi cos doradzić?
Z góry dzieki!!!
hajme09
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Kraków
  • 27 Paź 2009, 22:16

    odkrec świece i za pomoca wstrzykawki wlej paliwo, wkreci świece
    i uruchom silnik.
    PrzemoGTI
    PrzemoGTI
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Radom

    28 Paź 2009, 08:46

    czyli mam myslec że jezeli odplali to bedzie wina gaznik, jezeli nie to paliwa?
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Kraków

    28 Paź 2009, 13:47

    Młotem w rozrusznik !!! :grin:
    Rafiti
    Rafiti
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Suwałki

    28 Paź 2009, 18:13

    rozrusznik jest dobry, a jutro sprubuje z ta strzykawką ;D
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Kraków

    28 Paź 2009, 20:06

    Rafiti napisał(a):Młotem w rozrusznik !!! :grin:


    Przeciez pisal ze podczas odpalania mu strzela.

    Podczas tego postoju woda w pompce sie nazbierala. Moze byc woda ale nie koniecznie.

    Sprawdz przewody zaplonowe czy dobry styk maja.
    RNI
    Aktywny
     
    Posty: 266
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: RNI

    28 Paź 2009, 20:42

    Woda. Miewałem takie problemy jeszcze w zeszłym tysiącleciu, gdy posiadałem FSO 1500 rocznik 1987. Nie trzeba wykręcać świec. Odkręć dekiel filtra powietrza i polej (z setkę) denaturatu wprost do dolotu gaźnika. Resztę wlej w bak paliwa (kup "pół litry" jagodziany).
    Przy odpalaniu, jak nie zaskoczy silnik po pierwszym, drugim kręceniu, przy trzecim odpalaj na wciśniętym w podłogę pedale gazu, który podczas kręcenia rozrusznikiem, odpuszczaj.
    Jeśli paliwo jest w baku, pompa paliwa działa, zapłon jest, iskra wali na świecach a sam silnik ma w miarę dobre sprężanie i zawory nie puszczają ani uszczelka pod cylindrami - to musi zapalić. Po prostu - nie ma silnik innego wyjścia.
    Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
    oprawca_1978
    Początkujący
     
    Posty: 67
    Miejscowość: Zegrze

    29 Paź 2009, 11:31

    on ma malucha a nie jakiegoś fiata 1500.
    Napewno cos sie zanieczyscilo i trzeba to przepchac.
    Jak masz iskre to wlej mu do gara i silnik wtedy przez moment dostanie
    max obrotów i albo bedzie pracował dalej albo zgasnie i wtedy bedzie wina paliwa ssanie musi byc caly czas zaciagniete ewentualnie mozesz
    popompowac gazem ale nie trzymaj caly czas.
    zobacz jeszcze wszystkie przewody elek. co ida do aparatu zaplonowego od cewki.
    powodzenia.
    PrzemoGTI
    PrzemoGTI
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: Radom

    29 Paź 2009, 13:46

    Jak pisze kolega wyżej - nalej mu do gardzieli gaźnika strzykawą troszkę paliwa i uruchom silnik.Powinien chwilę popracować i jak nie będzie distawał paliwa z gaźnika to zgaśnie.Wówczas musisz zając się gaźnikiem.A jak okazę się,że po wstrzyknięciu paliwa do gardzieli też nie zapali,to problem jest z iskrą.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 16:58

    to gdzie mam to paliwo wlać, wprost do cylindra czy do gaznika bo do gaznika wlewałem i nic z tego??
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Kraków

    29 Paź 2009, 18:10

    Paliwo wlej do gardzieli gaźnika.Weź sobie jakiś korek z butelko po napoju,nalej do niego benzyny,uchyl ręką przepustnicę i wlej tam paliwo.I od razu idz uruchomić silnik.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Paź 2009, 18:36

    dobra jutro to zrobie i napisze co i jak ;D

    [ Dodano: Pią Paź 30, 2009 16:50 ]
    a jest mozliwe że zapłon mógł sie sam przestawić? dzisiaj patrze a żarówka sie zapaliła gdy wciecie na kole pasowym było u góry tego koła?!

    [ Dodano: Pią Paź 30, 2009 16:50 ]
    aha i wlanie do gaznika paliwa nic nie pomogło ;/
    hajme09
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Miejscowość: Kraków

    31 Paź 2009, 14:15

    Kolego sprawdz przewody zaplonowe (najlepiej wymienic na nowe). Aparat tez mogl sie przestawic.
    RNI
    Aktywny
     
    Posty: 266
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: RNI

    31 Paź 2009, 15:20

    Zacznij więc od sprawdzenia,czy po przekręceniu stacyjki w pozycję,a na której zaświecają się kontrolki ,jest napięcie na niebieskim przewodzie dochodzącym do cewki zapłonowej.Powinni być takie samo jak na akumulatorze,nie mniejsze niż 12V.Wymień też kondensator przy aparacie zapłonowym.Sprawdz odległość między stykami przerywacza.Jaki masz miernik,to możesz też sprawdzić oporność cewki zapłonowej.
    Wiesz jak się ustawia zapłon?To ustaw go na nowo.
    Przecież w maluszku nie ma nic skomplikowanego w układzie zapłonowym.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000