Mały oszczędny diesel

Re: Mały oszczędny diesel

15 Paź 2009, 21:27

sirpawel, każdy samochód (oprócz chińskich :D ) będzie się psuł... Ja bym się nie skupiał na marce, modelu itp... Lecz skupiłbym się na stanie technicznym autentycznością przebiegu, powypadkowości itp... Samochód nie jest nowy i czy to będzie VW czy fiat czy Audi to jeżeli będzie ten samochód miał 300 tyś km przebiegu to czego to się spodziewać?? Tak było w moim przypadku jeździłem oglądałem różne auta, ople, vw, audi i to co zobaczyłem mnie przeraziło facet wciska mi kit że golf ma 149 tyś km tylko że w golfie po 300 tyś km znika nad liczbami napis total czyli miał 449 tyś km ... rocznik 1993... zjedzony przez rdzę... potem opel astra, kopcił jak lokomotywa, zjedzony przez rdze, honda civic 1.3 nie miała już silnika... Trafił się ten fiacik i od razu go wziąłem za tą cene nie od handlarza tylko od prywatniej osoby, z książką serwisową no i super stanie tylko ciutkę obity.... i które autko będzie się częściej psuło taki golf z przebiegiem 449 tyś km czy ten fiacik... o wyglądzie nawet nie wspomnę :D .... Nie radze kierować się marką a stanem technicznym samochodu... i radze wypatrywać codziennie allegro tzw. nowe aukcje bo nieraz może się rodzynek jakiś trafić :)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy od: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Re: mały oszczędny diesel

15 Paź 2009, 21:34

artur73 napisał(a):Tak wygląda Panowie Turbina do Clio 1,5 dci...
[link wygasł]


Bo w Clio 1.5 dCi są chyba 3 rodzaje silników
O mocy 62,68 i 82KM
I ten 82-konny jest z turbo
Ale i tak brałbym ten 68 KM
Bez turbo to tam nie ma co się psuć a też sie fajnie śmiga
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: mały oszczędny diesel

16 Paź 2009, 07:22

no to teraz już mam rozjaśnioną sprawę ;)
czyli trzeba się rozeznać mniej więcej w rynku, popatrzeć co ludzie piszą o samochodach żeby wiedzieć na co zwracać uwagę i iść na polowanie samochodu w dobrym stanie technincznym i tak będę musiał zrobić
a właśnie jeszcze pytanie, dlaczego diesle i to nawet nowe tak strasznie kopcą? to jest oznaka poważnej awarii czy da się to niewielkim kosztem naprawić?
sirpawel
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 12 Paź 2009, 21:36
Miejscowość: Oleśnica/Wrocław

Re: Mały oszczędny diesel

16 Paź 2009, 07:28

Luke16 napisał(a):facet wciska mi kit że golf ma 149 tyś km tylko że w golfie po 300 tyś km znika nad liczbami napis total czyli miał 449 tyś km

Masz rację ten napis znika w grupie VW po 300 tys. ale znika również jak ktoś grzebie przy przebiegu przed 300 tys. Np chce cofnąć z 220 na 130...więc ten golf nie koniecznie musiał mieć te 449 ale mógł..!
:wink:
Wszyscy jesteśmy hedonistami...
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: mały oszczędny diesel

16 Paź 2009, 07:34

sirpawel napisał(a):no to teraz już mam rozjaśnioną sprawę ;)
czyli trzeba się rozeznać mniej więcej w rynku, popatrzeć co ludzie piszą o samochodach żeby wiedzieć na co zwracać uwagę i iść na polowanie samochodu w dobrym stanie technincznym i tak będę musiał zrobić
a właśnie jeszcze pytanie, dlaczego diesle i to nawet nowe tak strasznie kopcą? to jest oznaka poważnej awarii czy da się to niewielkim kosztem naprawić?


W dieslach jeśli chodzi o silnik raczej nie ma tanich napraw :sad:

Jeżeli strasznie kopci to znaczy, że może być coś z turbiną albo wtryskami a to są potężne koszty.

Jeżeli auto będzie uruchomione i dogazujesz to nie ma bata, będzie zakopcone ale jak jedziesz i dogazujesz i jak będzie za Tobą kłęba dymu to daruj sobie takie auto. Ja jak kupowałem diesla to jechał za mną kumpel i wiedziałem czy kopce przy ostrym gazowaniu :P
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
Miejscowość: Śląsk

Re: Mały oszczędny diesel

16 Paź 2009, 07:37

sirpawel, ja mam jtd i dopiero jak mu dobrze dam po garach to zakopci ale troszkę wcale nie mocno... no i jak jest zimno to wtedy też lubią zakopcić.... ale to kopcenie takie mocne głownie świadczy o zarżniętym silniku :D albo turbo :P ....

artur73, ten golf był z silnikiem 1.9 D więc ten przebieg był jak najbardziej racjonalny a jak mu to powiedziałem to myślałem że szczena to mu na ziemie opadnie :D ... Miał drugiego i tamten miał 130000 km z rocznika 1996 i po tamtym było widać że był zadbany i z autentycznym przebiegiem.... no ale oparł się na słupku gdzieś i miał do wymiany próg, drzwi i tylny błotnik.... ale już poszedł i nie wiadomy czy nie był przesunięty ale naprawdę jak do niego wsiadłem to jeszcze nowością pachniał a lakier na nim błyszczał :)

superges jak nawet będzie rozgrzany i dasz mu ostro po garach to też ma prawo przykopcić leciutko zależy również od paliwa dużo... no ale jak za tobą jest kłęba dymu to lepiej sobie takie autko odpuścić:) ...
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy od: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Golf:  II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI VW Golf: II 1,6TD / III 1,9TDI / IV 1,9TDI / V 1,9TDI / VI 1,6TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - Golfy z dieslem - porównanie kosztów utrzymania różnych generacji tego samego modelu Wytypowane modele do zestawienia: - VW Golf II 1,6 TD - 70KM - VW Golf III 1,9 TDI ...
    Diesel i rozruch silnika w zimie Diesel i rozruch silnika w zimie
    Problemy z uruchomieniem silnika w zimie, najczęściej mają posiadacze samochodów z silnikiem Diesla. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj zaniedbują swój samochód już w okresie jesiennym. Ale od początku...

  • Re: Mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 07:42

    superges jak nawet będzie rozgrzany i dasz mu ostro po garach to też ma prawo przykopcić leciutko zależy również od paliwa dużo... no ale jak za tobą jest kłęba dymu to lepiej sobie takie autko odpuścić:) ...


    Oczywiście, tak jak napisałem - że jak będzie kłęba dymu :P jak lekko to spoko[/quote]
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    Re: mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 08:12

    sirpawel napisał(a):no to teraz już mam rozjaśnioną sprawę ;)
    czyli trzeba się rozeznać mniej więcej w rynku, popatrzeć co ludzie piszą o samochodach żeby wiedzieć na co zwracać uwagę i iść na polowanie samochodu w dobrym stanie technincznym i tak będę musiał zrobić
    a właśnie jeszcze pytanie, dlaczego diesle i to nawet nowe tak strasznie kopcą? to jest oznaka poważnej awarii czy da się to niewielkim kosztem naprawić?


    Jeżeli jest z Turbo to zawsze będzie kopcił... Dopiero jak się rozgrzeje silnik to kopcenie ustaje... Zresztą na początku w porze zimowej jak odpalisz diesla bez turbo to przecieśż pierwsze minuty też będzie kopcił :grin: ]
    Benzyny z turbo też na początku kopcą...
    BMW E60 530dA
    Daro20VT
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1470
    Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E60 530dA
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 08:30

    Daro20VT napisał(a):
    artur73 napisał(a):Tak wygląda Panowie Turbina do Clio 1,5 dci...
    [link wygasł]


    Bo w Clio 1.5 dCi są chyba 3 rodzaje silników
    O mocy 62,68 i 82KM
    I ten 82-konny jest z turbo
    Ale i tak brałbym ten 68 KM
    Bez turbo to tam nie ma co się psuć a też sie fajnie śmiga


    Ludzie od lat 90-tych praktycznie nie robia diesli bez trubo, tym bardziej tych z pompowtryskiwaczami/CR

    [link wygasł]
    Nie chce mi sie szukac innych dowodow, pisz do Renault DARO i nie wciskaj ludziom kitu
    JerzyB333
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1179
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
    Miejscowość: ZZZZ

    Re: Mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 10:45

    :roll:
    No Kur*** i takie gadanie...
    Człowieku weź się zastanów co ty piszesz? :!:
    Jak auto które ma 68KM może mieć Turbo :?:
    To co wychodzi na to że bez Turbo było by tam 40KM?
    Ojciec ma takie Clio to chyba wiem co pisze...
    A jak jesteś taki fifa-rafa to zarejestruj się cwaniaku na K-R-C i tam ci to potwierdzą że Clio 1.5 dCi (68) KM na wtrysku Common- Rail nie ma TURBO :!:
    :!: :!: :!:
    g...o mnie obchodzi Dacia mnie interesuje Renualt! :!:
    Widzieli go naczytał się bzdur na Auto-Centrum i wie najlepiej :roll:
    BMW E60 530dA
    Daro20VT
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1470
    Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E60 530dA
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: Mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 11:56

    Daro20VT napisał(a):Jak auto które ma 68KM może mieć Turbo :?:

    Astra I TDS 1,7... Corsa 1,5TD...Golf II 1,6 GTD ....Ford fiesta 1,4 TDCi....Opel Corsa 1,3 CDTi... Fiat Punto 1,3 JTD...
    wystarczy..?
    Ostatnio edytowany przez artur73 16 Paź 2009, 12:18, edytowano w sumie 2 razy
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 12:06

    Daro nie kompromituj sie chłopie :!:

    Spojrz np tu http://www.motofakty.pl/artykul/renault ... 5_dci.html
    Podpowiem: rozdzial silnik, bo widze ze zbyt blyskotliwy nie jestes.

    Szkoda gadac...

    A poza tym ta Dacia ma ten sam silnik co clio 2 i 3, 1,5 dci 68km
    JerzyB333
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1179
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
    Miejscowość: ZZZZ

    Re: mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 12:18

    a to są numery katalogowe turbin do 65 konnego diesla w Clio...

    Clio 1.5 dCi 1,5 K9K-700 48/65 2004-02 KP35 8200351439 54359700000
    Clio 1.5 dCi 1,5 K9K-700 48/65 2004-03 KP35 8200409030 54359700000
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 12:27

    Daro20VT, wszystkie silniki 1.5 w reanult czy daci były na turbinie !!! Tak samo jak w golfie 1.9 TD ma 75KM, 1.9 SDI ( on jest bez turbo) chyba z 60KM... Za to TDI zwykły ma 90KM ...
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy od: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: mały oszczędny diesel

    16 Paź 2009, 12:31

    artur73 napisał(a):a to są numery katalogowe turbin do 65 konnego diesla w Clio...

    Clio 1.5 dCi 1,5 K9K-700 48/65 2004-02 KP35 8200351439 54359700000
    Clio 1.5 dCi 1,5 K9K-700 48/65 2004-03 KP35 8200409030 54359700000


    No ale jego ojciec ma bez turbo, wersja specjalna zeby "nie mialo sie co psuc" :lol:

    A jesli nam nie uwierzy :?: :wink:
    JerzyB333
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1179
    Rejestracja: 11 Kwi 2009, 21:31
    Miejscowość: ZZZZ
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Infiniti Q50
      GTP Light