Mały oszczędny diesel

Re: mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 13:31

To już lepsze Polo...
Za tę kasę,to Polówka jest już na tyle obszerna co kiedyś Golf II,a i sprzedać będzie łatwiej !!!
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 18:05

superges napisał(a):Clio Ci odradzam, silniki 1.5 dci mają duże problemy z wtryskami. Nie kupił bym tego auta za żadne skarby.

Również polecam jtd albo multi jet. To nie doceniane motory.


Chyba z choinki się urwałeś :roll:
dCi nie ma żadnego problemu z wtryskami...
Bo jest na wtrysku Common Rail. Fiat też ma tą technologie :roll:
Clio dCi to bardzo dobry wybór :!:
Dynamiczne i bardzo ekonomiczne każdy kto przejedzie się Clio dCi i usłyszy że ma 68KM to się zdziwi że to się tak ładnie zbiera :neutral:

Dlatego też z czystym sumieniem polecam:
[link wygasł]
[link wygasł]

Ewentualnie Panda 1.3 JTD
Dynamiczne, tanie, oszczędne auto
[link wygasł]
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 18:09

Daro20VT napisał(a):
superges napisał(a):Clio Ci odradzam, silniki 1.5 dci mają duże problemy z wtryskami. Nie kupił bym tego auta za żadne skarby.

Również polecam jtd albo multi jet. To nie doceniane motory.


Chyba z choinki się urwałeś :roll:
dCi nie ma żadnego problemu z wtryskami...
Bo jest na wtrysku Common Rail. Fiat też ma tą technologie :roll:
Clio dCi to bardzo dobry wybór :!:
Dynamiczne i bardzo ekonomiczne każdy kto przejedzie się Clio dCi i usłyszy że ma 68KM to się zdziwi że to się tak ładnie zbiera :neutral:

Dlatego też z czystym sumieniem polecam:
[link wygasł]
[link wygasł]

Ewentualnie Panda 1.3 JTD
Dynamiczne, tanie, oszczędne auto
[link wygasł]


Zapraszam do serwisu renault. Nie aso. W Katowicach jest warsztat specjalizujący się w renault. Robią tylko auta tej marki. Tam zapytaj co myślą o silnikach 1.5dci w renault :)
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
Miejscowość: Śląsk

Re: Mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 18:20

Nie potrzebuje ponieważ Ojciec ma 1.5 dCi i jakoś nic się nie dzieje :wink:
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

Re: Mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 18:23

Daro20VT napisał(a):Nie potrzebuje ponieważ Ojciec ma 1.5 dCi i jakoś nic się nie dzieje :wink:


To dobrze :wink: abstrahując od wtrysków - były jakieś problemy z turbiną? dużo tam już ma ta cliówka najechane kilometrów?

a co do dynamiki to nie wątpię :)
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
Miejscowość: Śląsk

Re: Mały oszczędny diesel

14 Paź 2009, 18:31

superges napisał(a):
Daro20VT napisał(a):Nie potrzebuje ponieważ Ojciec ma 1.5 dCi i jakoś nic się nie dzieje :wink:


To dobrze :wink: abstrahując od wtrysków - były jakieś problemy z turbiną? dużo tam już ma ta cliówka najechane kilometrów?

a co do dynamiki to nie wątpię :)


:shock: Tam nie ma Turbo...
Przebieg na dzień dzisiejszy to jakieś: 160 000 tyś
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie jest właściwe przeznaczenie pobocza? - zanim staniesz pomyśl! Jakie jest właściwe przeznaczenie pobocza? - zanim staniesz pomyśl!
    Sezon letni to nie tylko czas odpoczynku i wyjazdów wakacyjnych, ale także zbiorów owoców, które często można kupić na poboczach tras. Wielu kierowców zatrzymujących się w tym celu zapomina, ...
    Nissan 370Z Nismo: najbardziej sportowy z ulicznych modeli Z Nissan 370Z Nismo: najbardziej sportowy z ulicznych modeli Z
    Drugi model w nowej europejskiej gamie Nissana Nismo. Ambitne plany Nissana dotyczące nowej, ekscytującej gamy Nismo zaprezentowane zostaną w Genewie, gdzie publicznie zadebiutuje nowy model 370Z Nismo. Najbardziej sportowy ...

  • Re: Mały oszczędny diesel

    14 Paź 2009, 18:41

    Daro20VT napisał(a):
    superges napisał(a):
    Daro20VT napisał(a):Nie potrzebuje ponieważ Ojciec ma 1.5 dCi i jakoś nic się nie dzieje :wink:


    To dobrze :wink: abstrahując od wtrysków - były jakieś problemy z turbiną? dużo tam już ma ta cliówka najechane kilometrów?

    a co do dynamiki to nie wątpię :)


    :shock: Tam nie ma Turbo...
    Przebieg na dzień dzisiejszy to jakieś: 160 000 tyś



    Myślałem, że jest turbinka :wink: bezawaryjności życzę :)
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    Re: Mały oszczędny diesel

    14 Paź 2009, 19:30

    superges, jak się leje jakieś lipne paliwo z nie wiadomo jakich stacji to co się dziwić że wtryski padają :D to nie TDI że tam wlejesz cokolwiek i pojedziesz.... Za to są to silniczki bez porównania z TDI - żwawe, cichutkie i przy laniu do nich dobrej zupy odwdzięczą się bezawaryjnością :)
    JEST:
    - Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
    - Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
    - Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
    - ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
    Luke16
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 835
    Rejestracja: 06 Kwi 2008, 09:49
    Miejscowość: KNZ
    Prawo jazdy od: 12 03 2008
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
    Silnik: 1.6/1.2/1.9
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    Re: Mały oszczędny diesel

    14 Paź 2009, 19:40

    Dokładnie zapomniałem dodać :wink:
    Ważne jest żeby zalać dobre paliwo bo jak zalejesz jakieś badziewie to na 100% padną wtryski.... Dlatego trzeba uważać gdzie i co się tankuje.
    BMW E60 530dA
    Daro20VT
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1470
    Rejestracja: 18 Sie 2009, 10:15
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: BMW E60 530dA
    Silnik: 3.0d
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2005

    Re: mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 10:43

    wszystko pięknie o Clio tylko kupując 5-letni samochód skąd mam wiedzieć co lał do niego poprzedni właściciel i w jakim stanie jest wtrysk - duży to koszt naprawa takiego wtrysku?
    i skad wiedzieć gdzie paliwo jest dobre
    sirpawel
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 12 Paź 2009, 21:36
    Miejscowość: Oleśnica/Wrocław

    Re: mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 11:37

    Wiesz, generalnie takie jest ryzyko kupowania diesla.

    Jeżeli np decydujesz się na diesla z turbiną(większość diesli ma turbine) i poprzedni właściciel o nią nie dbał czyli gazował fure na zimnym silniku i gasił auto od razu bez chłodzenia turbo to może się okazać że taka turbina zaraz Ci padnie i jesteś w plecy 2-4 tysiące.

    To samo tyczy się wtrysków, ja napisałem tylko, że tak mówili mechanicy o clio co robią tylko renault, ale inne diesle też są na to narażone, jak nalejesz syf to masz w plecy kolejne tysiące.

    Musisz przed kupnem sprawdzić czy nie poci się turbina, jakie ma ciśnienie, a z wtryskami chyba robi się próbę przelewową i można spaliny zbadać, zobaczyć jaki mają kolor.
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    Re: mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 14:04

    im dalej się zagłębiam w to "kupowanie" tym więcej wątpliwości i się okazuje że nie ma dobrego samochodu, każdy się psuje i każdy jest niedobry - zależy kto ocenia, tzn pewnie każdy chwali swoje a taki laik jak ja zaczyna głupieć...
    niby diesel miał być oszczędniejszy i mniej awaryjny od benzyny a tu coraz większe wątpliwości czy rzeczywiście takie bezawaryjne
    sirpawel
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 12 Paź 2009, 21:36
    Miejscowość: Oleśnica/Wrocław

    Re: mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 18:48

    Tak wygląda Panowie Turbina do Clio 1,5 dci...
    [link wygasł]
    artur73
    Moderator - Jakie auto kupić?
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5455
    Zdjęcia: 18
    Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
    Miejscowość: POZNAŃ
    Prawo jazdy od: 02 10 1991
    Przebieg/rok: 25tys. km
    Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
    Silnik: 114 KM,
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 19:09

    artur73 napisał(a):Tak wygląda Panowie Turbina do Clio 1,5 dci...
    [link wygasł]


    Czyli jednak turbo jest :cool:
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    Re: Mały oszczędny diesel

    15 Paź 2009, 21:27

    a co powiecie o silnikach hdi albo cdti? tak samo trzeba na nie uważać jak na te fordowskie?
    sirpawel
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    Rejestracja: 12 Paź 2009, 21:36
    Miejscowość: Oleśnica/Wrocław
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      S2020005
      Jaguar