10 tysięcy na samochód mały, oszczędny, świeży kierowca.

16 Lip 2016, 22:23

Witam! Jestem dość świeżym kierowcą i uzbierałem w końcu pewną kwotę na swój pierwszy samochód, mam 10 tysięcy do wydania typowo na samochód i szukam czegoś w miarę oszczędnego i małego. Dotychczas jeździłem Nissanem Micrą K12, Renault Clio 3 i Fiatem Seicento. Szukam najlepiej jakiegoś oszczędnego hatchbacka, Clio 3, które aktualnie mamy spala około 5 litrów na 100 (diesel, silnik DCi), niestety ja nie mogę liczyć na podobny wynik, ponieważ interesuje mnie tylko i wyłącznie benzyna. Bez żadnych podtlenków LPG. Auto głównie do poruszania się po mieście, raz w roku wyjazd z kumplami nad morze (350km), czyli rocznie mniej niż 10 tysięcy km będę robił.

Silnik nie wyższy niż 1.6, rocznik 2005 w górę, nie interesuje mnie żadna konkretna marka. Autko ma być głównie oszczędne i bezawaryjne, nie jestem jakimś fanem konkretnej marki, jak np. większość ludzi w moim wieku wychwala BMW, co mnie osobiście śmieszy. Myślałem nad Seatem Ibizą, autko ładne, spala od 6-7, co nie jest najgorsze. Zdaję sobie sprawę, że żeby mieć mega oszczędne autko musiałbym coś kupić w stylu Citroena C1, Peugeota 107, czy Toyoty Aygo, ale to jest zbyt małe i powiedzmy sobie szczerze, jaka dziewczyna ze mną do tego wsiądzie? :)

Na początku marzyłem o Golfie 4, Audi A3 ale te auta są zbyt wyjeżdżone, kręcone, itd.

Proszę o porady czego mogę szukać za taką kwotę, przebieg 100-150 tysięcy, rocznik powyżej 2005, kwota do 10 tysięcy. Z góry dziękuję za pomoc.
Pendunate
Nowicjusz

Prawo jazdy: 15 10 2015
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Renault Clio 3
Silnik: 1.5 DCi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Lip 2016, 10:18

Pendunate napisał(a):Zdaję sobie sprawę, że żeby mieć mega oszczędne autko musiałbym coś kupić w stylu Citroena C1, Peugeota 107, czy Toyoty Aygo, ale to jest zbyt małe i powiedzmy sobie szczerze, jaka dziewczyna ze mną do tego wsiądzie?

:ok: