Mały, zrywny, ekonomiczny, ładny <10k - czy to wgl możliwe?

07 Sty 2013, 23:49

Witam,

Od około dobrych paru miesięcy przeglądam to i inne fora dotyczące samochodów i szczerze mówiąc mam już dość. Czy to w ogóle możliwe, aby do 10k (wiadomo im mniej tym lepiej) można było kupić ekonomiczny samochód średniej/małej wielkości, który nie będzie skarbonką?

Do tej pory myślałem o Fabii, A3, Astrze II, Golfie 4 czy też Renault Megane bądź Peugeoty 206,308.. Francuzy odrzuciłem bo jednak na polskie drogi to chyba nie bardzo.. i od tego momentu jestem w kropce. Zarówno na gmtre jak i allegro widzę masę focusów w dieslu (diesel by mi bardzo odpowiadał, robie 2-4k km miesięcznie i słono mnie to kosztuje) ale co kogoś pytam to mi je odradza, a stylistycznie focus mi odpowiada i to nawet bardzo.
Czy są jakiekolwiek propozycje przy takiej kwocie, dzięki którym można będzie wsiąść i cieszyć się jazdą? nie wiem może Rover 25? Pomocy..
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 00:17

Forda w dieslu omijaj szerokim łukiem!!! Jak coś w dieslu to moim zdaniem tylko TDI lub JTD, HDI jakoś te diesle z przemówiły mi najbardziej... JTD fascynuje kulturą pracy bardzo cichutki jest ;) Do gazu to nie bój się Renault czy Fiata świetnie się sprawują, ford jest dobry w benie, wynalazki typu Rover radziłbym omijać ...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2013, 00:27

Chodzi o to, że ja bardzo dużo jeżdze po kraju, ale wiem, że w tym roku chcę zabrać się za wyjazd po europie (francja) na zwiedzanie także gaz w tym przypadku nie jest wskazany..
Czy są wobec tego jakieś ciekawe diesle warte zarekomendowania? Żaden Focus się nie nada?
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 00:51

Najlepsze diesle według oceny użytkowników to diesle francuzkie (HDI) oraj Fiatowskie JTD/JTDM (1.9 oraz 2.4). Silniki HDI są oszczędne i w naszych czasach tanie w naprawach. Silniki Fiatowskie typu JTD może nie są aż tak oszczędne jak HDI, jednak nadrabiają tutaj mniejszą awaryjnością, a części również są tanie.
Odradzam kilkunastoletnie silniki TDI, 2.0 TDCI 130km(Ford), 1.5dCi (Renault/Nissan/Dacia), 1.9dCi z lat 2001-2005(Renault). Silniki te, kupione nawet zadbane, generują koszty większe niż normalne diesle.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2013, 01:16

z góry dzięki za pokazanie jakiegokolwiek kierunku.. czy masz może jakieś propozycje odnośnie peugeotów w takim razie? fiaty mi się nie podobają wizualnie

edit: tak sobie przeglądam oferty i zastanawia mnie jedna rzecz, jakim cudem peugeoty 206, 307 z roku 2001-2004 są dostępne w tak niskich kwotach?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 06:42

No czy HDI jest taki mało awaryjny to bym się spierał .. Może 2.0 HDI, ale te mniejsze pojemności właśnie słyszałem że się psują często..

Dodać jeszcze można 1.9TDI z końca produkcji. Tylko nie PD !
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

08 Sty 2013, 07:59

u mnie w pracy chodziły 2 berlingo 1.6 HDI od nowości które miały po 300 tys km i zero problemow pierwszy rozrząd robiliśmy po ponad 200 tys km :D :D
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2013, 09:55

@nieistotny - ta 206tka wydaje się bublem, ale sprawdzić warto. Jednak tak duży diesel w tak małym aucie wpływa strasznie negatywnie na prowadzenie ( auto będzie wyjeżdżać przodem po za obrany kierunek, bo diesel jest ciężki). Szybciej pomyślałbym o 307, o ile jest możliwość.

@galakty - francuzi sa mistrzami w dziedzinie diesli - nie słyszałem, by którykolwiek z ostatnich diesli miał tyle problemów co nowe TDI/TDCI. Niechlubnym wyjątkiem są ostatnie dCi (1.5 i 1.9). 2.0 już został poprawiony i można mu w pełni zaufać.

@Luke16 być może. 1.6 HDI to też dobry silnik, też bym go nie odrzucał, gdybym miał wybór.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2013, 11:45

Więc wybierając pomiędzy Focusem, a 307tką co byłoby lepsze w dieslu?
Znalazłem sporo ciekawych Opel Astra II, G - bardzo ładne wizualnie, jak tutaj z dieslem?
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 11:58

Opla i forda unikaj w dieslu jak ognia !!! Jak już diesel w oplu to tylko i wyłącznie 1.7 od ISUZU ... ale nie pamiętam czy on był pakowany do astry F czy już opel nie włożył swojego 1.7 ...

Kolego nieistotny a nie lepiej kupić tańszą benzynę i zagazować?? Ja też byłem zwolennikiem diesla do puki nie kupiłem autka z gazem znacznie taniej się jeździ i koszty ekspoatacji jeżeli instalacja jest dobrze dobrana i założona nie są jakieś wielkie co 20/30 tys km wymienić filterek od gazu i raz na rok czy nawet 2 jechać na regulację?? Ceny ropy jakoś w dół nie idą a ja dzisiaj tankując autko za LPG zapłaciłem 7 gr na litrze mniej ... Pamiętaj też o tym że diesel za te pieniądze będzie już mocno wyjeżdżony bo nikt nie kupuje diesla żeby jechać na zakupy czy do kościoła raz na tydzień... Handluje trochę autami i wiem jak sprawa u naszych sąsiadów wygląda z przebiegami w dieslach... Średnia auta 8 letniego to 300/350 tys km ... Zdarzają się rodzynki ale to już inna kasa...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

08 Sty 2013, 12:00

Diesel 1.7dTi to polska konstrukcja pochodząca z ISUZU. Jest to średniak - pali tyle, co powinien, demonem szybkości nie jest, nie jest najcichszy, nie jest najmocniejszy - ale również nie jest wolny, głośny i awaryjny. średniak, któremu można zaufać.
2.0dTi to już starsza konstrukcja z pompa wtryskowa, z która zdażają się problemy. Silnik głośniejszy niż 1.7, słabszy,m a i opłaty są większe.

Wybór padłby na 1.7dTi

Co do Focus vs 307 - oba auta mają te same diesle ( z wyjątkiem 2.0TDCI). Diesel 1.6tdci to juz ich wspólna konstrukcja i w obu autach pracuje w miarę bezproblemowo. Tutaj już patrz na swoje preferencje, co ci się bardziej podoba, co ci bardziej odpowiada: sportowe nastawy zawieszenia w Focusie czy komfort w 307
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

08 Sty 2013, 12:14

Luke16 napisał(a):Opla i forda unikaj w dieslu jak ognia !!!


Tylko że takich tekstów dotyczących unikania jak ognia odnajduje po 10 do każdego modelu..
Wychodzi na to, że każdy samochód się do niczego nie nadaje i najlepiej nie kupować wcale.. przecież po coś muszą robić samochody z dieslem bo inaczje nikt by ich nie kupował..
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 12:22

Focus i 307 za 10tys. zł nie mają żadnego wspólnego diesla.
Dopiero w drugiej generacji Ford zdecydował się na francuskie diesle i tam tylko 1.8TDCI był Niemiecki.
Poza tym tu jest mowa o autach za 10tys. zł a Wy o 1.6 HDI piszecie.
307 na pewno ma mniej komfortowe zawieszenie niż Focus to zwykła taczka za to ma najprostszą belkę bezproblemową w przeciwieństwie do 206.
307 to fajne auto w tej cenie, niby kupisz Focusa czy Astrę z rok młodszą za te same pieniądze ale to jednak auta o generację starsze no i na Polskie drogi proste zawieszenie Peugeotów jest jednak lepsze niż wielowahacz w Focusie.
W Motorze było zestawienie i 2.0 HDI okazało się mieć najtańsze części ze wszystkich diesli.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2013, 12:50

Zatem zacznę rozważać 307tkę tylko jaka wersja silnika?
nieistotny
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 29 09 2012
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Focus Mk1
Silnik: 1.8
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2013, 13:10

2.0 HDI 90/110km.

@Jasiek90: faktycznie, zapędziłem się, mój błąd.
Xyoz
Początkujący
 
Posty: 80
Prawo jazdy: 22 12 2011
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat Toledo
Silnik: 1.6 101km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001