Audi, jako marka segmentu premium, pracując z gronem znaczących partnerów, rozwija program map nawigacyjnych wysokiej rozdzielczości. Najnowszym przykładem wykorzystania tego rodzaju map, jest asystent wydajności w nowym Audi Q7. Aby skuteczniej i wygodniej doprowadzić nas do celu, system wykorzystuje informacje topograficzne. Mapy wysokiej rozdzielczości będą także odgrywać kluczową rolę w samochodach z systemem autonomicznej jazdy.
"Znaczenie trójwymiarowych map wysokiej rozdzielczości będzie w przyszłości stale rosnąć" wyjaśnia członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego prof. dr Ulrich Hackenberg i wskazuje system autonomicznej jazdy, jako typowy przykład zastosowania takiego rozwiązania: "Tutaj wykorzystujemy dostarczane przez mapy dane przede wszystkim w sytuacjach, w których decydujące jest przewidywanie – na skrzyżowaniach autostrad, rozwidleniach dróg, zjazdach i wjazdach." Przy projekcie nad przyszłościowymi mapami nawigacji, Audi współpracuje ze strategicznymi partnerami. Jednym z nich jest holenderski dostawca map i nawigacji, firma TomTom. Koncern z Ingolstadt zakłada, że kolejna generacja Audi A8 będzie pierwszą, w której na szerszą skalę zastosowany zostanie system autonomicznej jazdy i pierwszą wykorzystującą mapy nawigacyjne wysokiej rozdzielczości.
Już dziś, klienci Audi mogą korzystać z bardzo dokładnych danych dostarczanych przez nawigację wyposażoną w odpowiednią mapę. Asystent wydajności w nowym Q7 korzysta z precyzyjnych danych drogowych, zawierających np. informacje dotyczące wysokości i nachylenia pokonywanych wzniesień. System działa, nawet jeśli nawigacja w samochodzie nie jest włączona. Na życzenie, pomaga też oszczędzać paliwo. Daje kierowcy wskazówki, w jakich sytuacjach powinien on ograniczyć prędkość. Asystent wydajności, często długo przed tym, nim zauważy je osoba prowadząca samochód, rozpoznaje zakręty, ronda i skrzyżowania, spadki i wyniesienia oraz miejscowości i tablice z ograniczeniem prędkości. Kierowca w pełni wykorzystujący taki system, może obniżyć zużycie paliwa nawet do dziesięciu procent.
Lexus NX 300h - średniej wielkości SUV Średniej wielkości SUV Lexusa jest napędzany układem hybrydowym opartym na benzynowym silniku 2,5 l. Łączna moc 197 KM pozwala się rozpędzić do setki w 9,2 s. Średnie zużycie paliwa wg WLTP zaczyna się od 9,1 l/100 km. W ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.