Mazda 2 DE 1.4 - problemy z odpaleniem po regeneracji alternatora

11 Mar 2024, 04:54

Dzień dobry!
Mam problem z moją mazdą, 2 tygodnie temu odebrałam ją od mechanika po regeneracji alternatora, 4 dni jeździłam do pracy normalnie (choć zauważyłam, że po odpaleniu samochodu nie znikała od razu kontrolka akumulatora, tylko po jakiś 2 sekundach), a 5 dnia samochód nie miał w ogóle siły żeby kręcić, za trzecim razem udało się odpalić dodając trochę gazu. Pojechałam od razu do mechanika, powiedział, że wszystko działa dobrze, nie wie czemu tak się zrobiło i że komputer jedynie pokazuje błąd elektroniki żebym pojechała do elektryka (jeszcze tego nie zrobiłam). Kolejny tydzień jeździłam obserwując czy problem z odpaleniem znowu się pojawi, na razie nic. Ale gdy odpalam auto i silnik jest zimny, przy dodawaniu gazu na postoju, w okolicy 2000 tyś obrotów strzałka obrotomierza zatrzymuje się na tej wartości, auto zaczyna mocniej trząść i głośniej chodzi silnik, po czym nagle obrotomierz szybko wskakuje na wyższe obroty. Na ciepłym silniku takie coś się nie dzieje. Dodatkowo podczas jazdy na 2 biegu, gdy chciałam ostatnio mocniej przycisnąć gaz, samochód nie pozwolił mi przekroczyć 3 tyś obrotów. Może ktoś miał coś podobnego? Dodam, że rozrząd mam do wymiany, ale jak dotąd nie pokazywał żadnych oznak żeby się z tym spieszyć.
arenxis
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam
  • 11 Mar 2024, 14:22

    Podjedź do jakiegoś innego warsztatu i poproś żeby Ci sprawdzili ładowanie żeby się upewnić czy mechanik który Ci to robił Cię nie oszukuje ze "wszystko jest dobrze". Druga sprawa że winny też może być akumulator bo to że odpala to nie oznacza że jest sprawny.

    arenxis napisał(a):Dodam, że rozrząd mam do wymiany, ale jak dotąd nie pokazywał żadnych oznak żeby się z tym spieszyć.
    nie ma to związku ale nawiasem jakie miałby dawać oznaki?
    Nie daje żadnych oznak, jest na to bezpieczny interwał, później jest ryzyko zerwania paska co się wiąże z wymianą/naprawą silnika.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16188
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    11 Mar 2024, 17:02

    Tak zrobię, dzięki za podpowiedź. Akumulator mam nowy, więc raczej nie jest on problemem.
    Pierwszego dnia po odebraniu samochodu napisałam do mechanika, że dalej jak odpalam samochód kontrolka akumulatora święci się kilka sekund zanim zgaśnie, napisał że to normalne(?) a tak się działo przed naprawą jak się alternator sypał, po naprawie powinna gasnąć od razu... no ale komputer pokazał błąd z elektroniką, więc to nie problem mechanika :? :(
    arenxis
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: Nie mam

    11 Mar 2024, 17:15

    arenxis napisał(a):napisał że to normalne(?)
    nie to nie normalne.

    Każdy błąd to elektronika, w tych czasach mechanik bez znajomości elektroniki nie jest w stanie za wiele zrobić.
    Co to konkretnie za błąd, numer.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16188
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    15 Mar 2024, 15:04

    Napisałam do mechanika żeby mi wysłał, dopisze jak tylko dostanę :)

    Dziś znowu po pracy słabe odpalenie, ale o dziwo za pierwszym razem, kontrolka akumulatora przez około 10 sekund i nie mogłam dodać gazu dopóki ona nie zgasła, dodatkowo silnik bardzo nierówno chodził, w sumie cały czas chodzi nierówno jak tylko zatrzymam się na jakiś światłach, dodatkowo obroty jakoś tak oporniej wchodzą niż wcześniej, przynajmniej te powyżej 2500 tyś.
    Byłam sprawdzić akumulator i ładowanie, wszystko okej.
    Wtryskiwacze miałam regenerowane jakieś dwa miesiące temu, więc też powinny być okej :?
    arenxis
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: Nie mam

    15 Mar 2024, 17:36

    Jak akumulator jest słaby/niedoładowany to i mogą wariować systemy elektroniczne, napięcie akumulatora to podstawa.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16188
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    15 Mar 2024, 17:49

    Uszkodzony alternator potem naprawa i nic nie piszesz o ładowaniu akumulatora po tej naprawie... :shock: słońce go naładowało? Ale trochę to dziwne ,że po starcie silnika kontrolka nie gaśnie..tak jak by alternator czekał na wzbudzenie..a za wzbudzenie odpowiada regulator
    Acer66
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 345
    Zdjęcia: 10
    Miejscowość: Przemyśl
    Prawo jazdy: 12 06 1979
    Przebieg/rok: 30tys. km
    Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
    Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: SUV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2018

    15 Mar 2024, 20:35

    arenxis napisał(a): dodatkowo silnik bardzo nierówno chodził, w sumie cały czas chodzi nierówno jak tylko zatrzymam się na jakiś światłach, dodatkowo obroty jakoś tak oporniej wchodzą niż wcześniej, przynajmniej te powyżej 2500 tyś.
    Najwyższa pora zadbać o auto . Oddać do warsztatu na diagnostykę . Z Twojego opisu wynika że jest jakiś problem z silnikiem . Tak jakby pracował w trybie awaryjnym nie pozwalającym przekroczyć te 3 tys obrotów . Wydaje mi się że sprawa jest pilna aby silnik nie uległ uszkodzeniu o ile już nie wymaga grubszej naprawy .
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4723
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    16 Mar 2024, 04:52

    Bonifacy, próbuję zadbać... jestem załamana tym co się dzieje, tylko coś naprawię i pojawia się inny problem. Mechanik nie ma nikogo godnego polecenia z elektryków, to próbuję się czegoś więcej dowiedzieć żeby mnie nie oszukano... dziś podładuję akumulator i zobaczę czy będzie różnica. Tryb awaryjny czy to jest to wątpię, przy walniętych wtryskiwaczach kilka razy jechałam na awaryjnym i było to dużo gorsze niż to co dzieje się teraz. Oporne wchodzenie obrotów czuje na 2 i 3 biegu. Jeżdżę ekspresówką do pracy i tam nie odczuwam żadnych problemów. Tak czy siak auto idzie na diagnostykę w tym tygodniu, nawet jeżeli niczego się tutaj nie dowiem co pomoże mi się uchronić przed oszukaniem i stratą pieniędzy. :unsure:

    Dzięki za podzielenie się swoją historią Jacek143, bardzo pomocne :o
    arenxis
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: Nie mam

    20 Mar 2024, 09:22

    Błąd: U0401 - błędne dane z modułu sterującego silnika/PCM "A", ktoś jakiś pomysł? :?:
    arenxis
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: Nie mam

    20 Mar 2024, 10:16

    Dalej wszystko rozbija się o napięcie, błąd ten mówi nam że jeden lub więcej modułów w pojeździe otrzymało nieprawidłowe dane z ECM,
    Mogły je otrzymać gdy np ECM (komputer) nie miał odpowiedniego napięcia a podejrzewam że nie ma bo w pierwszych momentach po odpaleniu prawdopodobnie napięcie spada poniżej 12v skoro nie ładuje. Tak naprawdę przez internet pomóc Ci nie możemy, trzeba jechać do kogoś innego kto ma łeb na karku bo ten dotychczasowy wygląda na wymieniacza.
    Pytanie jeszcze czy błąd udaje się skasować i powraca po odpaleniu czy jest na stałe?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16188
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4