Mazda 3 a rdza

17 Gru 2018, 13:37

Witam. Przymierzam się do zakupu autka. Fajnie prezentuje się mazda 3(mówimy tu o modelu powyżej 2013r. czyli najnowszej generacji). Autko wydaje się mało awaryjne, fajny silnik 2.0 165km na łańcuchu bez turbiny, niezła przyczepność itp. Zastanawia mnie jedynie fakt blacharki, szukam na internecie informacji ale nie mogę znaleźć nic na temat ewentualnie występującej rdzy. Opinie są podzielone niektórzy piszą że mazda zmieniła dostawce blach i teraz jest spokój, inni mówią że po stłuczce mazda lubi przyrdzewieć ale nigdzie nie ma konkretów. Co o tym myślicie? Macie jakieś przykłady z życia wzięte? A może jakieś artykuły osób siedzących w temacie? Dzięki za pomoc :)
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia

17 Gru 2018, 13:48

Po stłuczce?

Generalnie to nie masz co się martwić przy tak młodym aucie, ale z uwagi, że to Mazda to można by jakąś profesjonalną konserwację podwozia zapisać.
W 2010 kupiłem 5-letnią Mazde 3 BL, miałem ją 2 lata, blachy zewnętrzne spoko, zero rdzy, ale jak zobaczyłem podwozie to średnio to wyglądało.
Ewentualnie popatrz na otomoto na 3-ki albo Honde Civic z Danii, sporo egzemplarzy ma duńska profesjonalna konserwację podwozia, jest to bardzo popularna usługa w Danii.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 13:57

"po stłuczce"
Nie zamierzam kupować auta powypadkowego, ale zawsze należy brać pod uwagę czarny scenariusz... lekkie stuknięcie, zarysowanie czy np. ktoś mi wjedzie wózkiem pod marketem(tak byłem świadkiem czegoś takiego). Wolę się upewnić że mazda pozbyła się problemu z rudą.
Honda Civic odpada, kompletnie to auto nie jest pode mnie :)
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia

17 Gru 2018, 14:01

No, ale wtedy to wszystko zależy od przeprowadzonej naprawy.

Mnie niestety 3-ka BM nie urzekła, niestety Civic IX też jakoś nie.
Wszystko zależy czego oczekujesz od auta, jeśli lubisz sztywne auta to Civic VIII miałby najlepsze właściwości jezdne.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 14:11

Właściwości jezdne rzeczywiście civic ma lepsze, jednak samochód musi się chociaż troszkę podobać za tą kwotę jaką wydaję a civic kompletnie mi nie odpowiada. Szukam złotego środka pomiędzy wydajnością, bezawaryjnością, mocą silnika i właściwościami jezdnym a wyglądem i dlatego najbardziej mi spasowała ta mazda :wink:
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia

17 Gru 2018, 18:39

Prawda jest taka że mazda nigdy nie miała i nadal nie ma zapezpieczenia antykorozyjnego więc sam odpowiedz sobie na pytanie czy gnije :ok: a jeszcze dodam że nowsze mazdy pokrywają baaaardzo cienkim lakierem, powłoka jest prawie o połowę cieńsza niż standardowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Megane - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomiczny silnik zapewniający przyzwoite osiągi to 1,6 dCi o mocy 130 KM i średnim spalaniu na poziomie 4 l/100 km . Odmiana ta została wyceniona na od 88 tys. zł i nie występuje z automatyczną skrzynią biegów. ...

17 Gru 2018, 19:07

Dlatego trzeba sobie konserwować we własnym zakresie i zrobić to raz a porządnie, a nie płakać ...ewentualnie tak jak tomekddk pisze, kupić duńczyka gdzie tam prawie każde ma konserwację tak to przykładowo wygląda

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



I później ktoś będzie ździwiony że z Danii lepsze jak z Włoch :lol:

Ja miałem Mazdę 3 z 2008R z Danii i miała robioną konserwację po zakupie i od spodu była Czarna, na wahaczach jedynie nalot ale to jest "pikuś"
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Gru 2018, 20:11

andrewb25 - no to co podałeś wygląda ogólnie bardzo podobnie, aczkolwiek Twój link odnosi się do w sumie bardzo nowej usługi SUVO (nawet nie wiedziałem, że takie coś oferują), a jest to wyciszanie auta :)
Tutaj przykład konserwacji:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



A jeśli chodzi o 3-kę, Civica, itd. - to zawsze jest coś za coś. Poza tym 3-ka BM z silnikiem 2.0 165 koni i dobrą wersją wyposażenia to koszt nowego auta ok. 90000zł, także ceny auta z rocznika 2013 i przebiegiem do 100 000 km to raczej bliżej 50000zł, aniżeli 40k ... a gdyby tak chcieć sobie sprowadzić z Niemiec to bliżej 55-60k:
[link do mobile.de wygasł]

Samochodami z USA / Szwajcarii / Kanady polecam się nie interesować.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 21:54

Tomekdk trochę uogólniasz bo jeżeli ktoś nie szuka mega okazji to spokojnie sprowadzisz z ch mazde 3 do 100k.km.w okolicach 50-55k.a ostatnio oglądałem w salonie mazdy sztukę która by wyszła około 65k ale miała 45k.km. Mówię oczywiście o wersjach 2,0 często max opcji.
Co do zabezpieczeń to fajne filmikiale dotyczą aut które jeszcze nie mają korozji.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Gru 2018, 22:17

Ale co uogólniam szybki? - pisałem to samo - że 3-ka BM swoje będzie kosztowała, bo te auta bardzo się cenią, szczególnie z 2.0 165.

A propos CH to sam widzisz, że robi się 65k.
Imo CH to rynek absolutnie nieopłacalny, bo kupując np. w DE nie musisz płacić cła 10% + podatku VAT ok. 20%, także obciążenia związane ze sprowadzeniem auta nie rosną o 30% ... a w przypadku samochodu o takiej wartości to są bardzo duże kwoty ... także po co CH? - tam chyba aut za pół darmo nie rozdają, chyba, że:
https://www.google.com/search?q=auta+ze ... e&ie=UTF-8

A propos konserwacji w DK to spora część aut ma konserwację robioną od nowości, salon zanim wyda auto to najpierw robi konserwację - oczywiście jeśli klient się na to zdecyduje, bo to on za wszystko płaci, ale sporo osób tak robi.
Na 8 ostatnich aut, które miałem ... 6 miało konserwację, spód wtedy jakoś fajniejszy.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 22:26

Tak szukam właśnie w tym przedziale 45-50 tys. Raczej z Polski chociaż nie wykluczam sprowadzenia po znajomości z niemiec. 2.0 silnik 165 to chyba najlepsza jednostka jaką można znaleźć w takich widełkach cenowych. Co do konserwacji mam kilka pytań: Jaki jest koszt takiej całkowitej konserwacji? Co ile trzeba ją odnawiać? Jeżeli po konserwacji wystąpi rdza to czy serwis daje na to jakąś swoją gwarancje?
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia

17 Gru 2018, 22:40

Ale sam widzisz, że najtańsza do 100000km z 2013 w DE to 12500 EUR i to od osoby prywatnej, może z 500 EUR do stargowania to masz 12000 EUR, czyli 51600zł ... to jak chcesz wyczarować auto z DE do 45-50k? ... jak do tego dochodzą jeszcze koszty sprowadzenia.
To nie są bazowe Renówki tylko 2.0 165 koni z dobrą wersją wyposażenia, one swoje kosztują.
A na Zachodzie taniej niż od osoby prywatnej nie kupisz pewnego auta, bo to jest właśnie najtańsze źródło.
tomekdk
 

17 Gru 2018, 22:42

Z Danii, potwierdzam 80% - 90% moich samochodów ma robioną w DK konserwację

Koszt konserwacji w PL to 600-2000 zależy od regionu, kto robi, jak robi , co jest robione itp. wiele niewiadomych
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

17 Gru 2018, 23:28

Co do zabepieczeń antykorozyjnych mazda niedawno wydała film -

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Z drugiej strony na forum użytkowników mazdy można znaleźć trochę informacji o pojawiających się nalotoch rdzy już w kilku letnich autach.
heev
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 16 10 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

17 Gru 2018, 23:39

heev napisał(a):Co do zabepieczeń antykorozyjnych mazda niedawno wydała film -
wierzysz w te brednie? są urządzenia które potrafią oddzielić stopy metali od siebie no i jak się okazuje na żadnej maździe cynku nie znaleziono ani grama :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4