Mazda 323f ba 1.5 Nie chodzi na 2 cylindry

28 Mar 2018, 18:56

Witam!
Może zaczne od tego że jestem nowy na forum i mam taki problem z moją mazda że dusi się przy mocniejszym dodaniu gazu i szarpie na każdym biegu. Więc wymieniłem przepływomierz rure dolotu powietrza i zabrałem się za sprawdzanie kabli odlaczalem je na zapalonym silniku aby zobaczyć czy czasem nie chodzi któryś cylinder i okazało się że nie chodzi 2 i 4 więc odkręciłem świece i zacząłem sprawdzać czy jest iskra , iskra jest więc sprawdziłem wtryski i one też działają. Sprawdziłem kompresję i też jest ok , wszystko niby sprawne a nie chodzi na 2 gary
borysek74
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2018
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Mar 2018, 19:11

to że iskra jest to nie znaczy że jest wystarczająca aby zapalić mieszankę, moim zdaniem kable lub świece słabe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Mar 2018, 19:45

To prawda bo może być iskra za słaba i po prostu ginąć w kompresji albo być zalewna przez paliwo.
gber44
 

28 Mar 2018, 20:44

Świece są suche , sprawdzałem różne kombinacje inne świece inne kable itp.
Może aparat zapłonowy ma przepięcia ? Co o tym myślicie ?
borysek74
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2018
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Mar 2018, 21:37

jakby wszystko było ok to i chodziłby jak trzeba, jak coś z aparatem jest nie tak to świece nie mogą wyglądać ładnie i sucho
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Mar 2018, 19:34

Wymienione kable , świece i kopułka . Zero poprawy.
borysek74
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2018
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen cross up!
    Volkswagen poszerza gamę modeli w wersji Cross: latem rodzinę tych lifestylowych aut wzbogaci cross up!, dołączając do obecnych już na rynku Cross Polo, Cross Golfa oraz Cross Tourana. Fanom Volkswagena Cross kojarzy się ...
    LED-owa rewolucja
    Jeszcze niedawno za szczyt nowoczesności uchodziły reflektory biksenonowe, jednak ich kariera już dobiega końca – dziś nowe modele aut coraz częściej wyposażane są w reflektory LED. Mało kto wie, że pierwszym samochodem ...

29 Mar 2018, 20:32

borysek74 napisał(a): nie chodzi na 2 gary
Gdyby tak było byłby problem z jakąkolwiek jazdą. Odłączając świece po kolei jak zachowywał się silnik ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Mar 2018, 23:38

Ogólnie silnikiem bardzo trzęsie a zachowywał się tak że przy odłączeniu 1 cewki zaczął przygasać przy 2 zero reakcji przy 3 też zaczął przygasać a przy czwartej również zero reakcji
borysek74
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 03 2018
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Mazda 323f BA
Silnik: 1.5
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

30 Mar 2018, 09:22

Kolejność kabli zapłonowych na kopułce prawidłowa ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna