elAntonio napisał(a):1. Czy jest sens, szarpać się i nadwyrężać budżet dla auta z 2015 roku? Czy jest to aż tak niewielka różnica że nie warto?
Moim zdaniem nie ma sensu lepiej kupić wersję przedliftową w lepszym stanie i z lepszym wyposażeniem.
elAntonio napisał(a):2. Benzyna / Diesel ??- na razie pracuje z domu i auto będzie użytkowane w weekendy. Po COVID19 możliwe że będę dojeżdżać do pracy 50km.
Póki co to Benzyna z uwagi na małą ilość km.
Czy jest sens myśleć o dieslu?
Dojazdy do pracy byłyby 3 razy w tygodniu.
Nie ma sensu w takim przypadku pchać się w diesla bo nawet jak byś miał jeździć do pracy to i tak się nie kalkuluje. Silniki benzynowe Mazdy są w miarę oszczędne i tu warto szukać 2.0 który powinien Ci w zupełności wystarczyć. Oba silniki benzynowe 2.0 i 2.5 wykonano w technologii Skyactiv, mają więc one bezpośredni wtrysk i bardzo wysoki stopień sprężania jak na jednostki benzynowe.
elAntonio napisał(a):3. Skrzynia biegów - myślę o automacie . Czy automat przy 160 tys km to dobry wybór.
Nie powinno być problemów ale warto by było mieć udokumentowaną chociaż jedną wymianę oleju w skrzyni. Automat to klasyczna wersja z konwerterem i sześcioma przełożeniami. Bardzo fajnie radzi sobie z tym samochodem. Był on montowanych standardowo przy mocniejszym silniku benzynowym a do 2.0 trafiał jako opcja za dopłatą.
elAntonio napisał(a):5. Jak z rdzą ? bo legendy o rdzy w maździe krążą od dawna. Ale jak z rdzą przy tak starym aucie?
Trzeba sprawdzić bo potrafi się pojawiać szczególnie tam gdzie odpryski lakieru. Dodatkowo dobrze jest przyjrzeć się podwoziu. W niektórych egzemplarzach można ją zaobserwować ale częściej można znaleźć egzemplarze pozbawione tego problemu
![Uśmiechnięty :)]()
elAntonio napisał(a):6. Co wymienic po kupnie? ( pasek rozrzadu, fitry, olej)
W sinikach benzynowych skyactive masz łańcuch rozrządu przewidziany na całe życie silnika
![Uśmiechnięty :)]()
Na pewno warto wymienić olej w silniku z filtrem do tego płyn w układzie chłodzenia, sprawdzić płyn hamulcowy i jak będzie już słaby to wymienić. Dodatkowo jeżeli nie będziesz miał informacji o wymianie oleju w skrzyni biegów to należałoby go wymienić. Nie wiem na ile tam są przewidziane świece zapłonowe ale warto by do nich zajrzeć. To chyba tyle
Ogólnie Mazda 6 III GJ/GL to całkiem udane auto. Minusem jest cienka powłoka lakiernicza ale samochody tej marki już nas do tego przyzwyczaiły. Poza drobnymi usterkami uważam że ten model jest godny polecenia.