Mazda 6 III GJ/GL - opinie i pomoc przy kupnie używanego modelu

02 Lut 2021, 21:20

Cześć,
Mieszkam w UK i tutaj będę auto kupować
Chce kupić Mazdę 6 III - kombi.
Rocznik - 2013-2014 może 2015 (po lifcie).
Do 160 tys km
Mam dosłownie kilka pytań :?: :
1. Czy jest sens, szarpać się i nadwyrężać budżet dla auta z 2015 roku? Czy jest to aż tak niewielka różnica że nie warto?
2. Benzyna / Diesel ??- na razie pracuje z domu i auto będzie użytkowane w weekendy. Po COVID19 możliwe że będę dojeżdżać do pracy 50km.
Póki co to Benzyna z uwagi na małą ilość km.
Czy jest sens myśleć o dieslu?
Dojazdy do pracy byłyby 3 razy w tygodniu.
3. Skrzynia biegów - myślę o automacie . Czy automat przy 160 tys km to dobry wybór.
4. Który silnik wybrać?
5. Jak z rdzą ? bo legendy o rdzy w maździe krążą od dawna. Ale jak z rdzą przy tak starym aucie?
6. Co wymienic po kupnie? ( pasek rozrzadu, fitry, olej)

Dzięki. Pozdrawiam
elAntonio
Nowicjusz
 
Posty: 4

03 Lut 2021, 11:57

elAntonio napisał(a):1. Czy jest sens, szarpać się i nadwyrężać budżet dla auta z 2015 roku? Czy jest to aż tak niewielka różnica że nie warto?
Moim zdaniem nie ma sensu lepiej kupić wersję przedliftową w lepszym stanie i z lepszym wyposażeniem.
elAntonio napisał(a):2. Benzyna / Diesel ??- na razie pracuje z domu i auto będzie użytkowane w weekendy. Po COVID19 możliwe że będę dojeżdżać do pracy 50km.
Póki co to Benzyna z uwagi na małą ilość km.
Czy jest sens myśleć o dieslu?
Dojazdy do pracy byłyby 3 razy w tygodniu.
Nie ma sensu w takim przypadku pchać się w diesla bo nawet jak byś miał jeździć do pracy to i tak się nie kalkuluje. Silniki benzynowe Mazdy są w miarę oszczędne i tu warto szukać 2.0 który powinien Ci w zupełności wystarczyć. Oba silniki benzynowe 2.0 i 2.5 wykonano w technologii Skyactiv, mają więc one bezpośredni wtrysk i bardzo wysoki stopień sprężania jak na jednostki benzynowe.
elAntonio napisał(a):3. Skrzynia biegów - myślę o automacie . Czy automat przy 160 tys km to dobry wybór.
Nie powinno być problemów ale warto by było mieć udokumentowaną chociaż jedną wymianę oleju w skrzyni. Automat to klasyczna wersja z konwerterem i sześcioma przełożeniami. Bardzo fajnie radzi sobie z tym samochodem. Był on montowanych standardowo przy mocniejszym silniku benzynowym a do 2.0 trafiał jako opcja za dopłatą.

elAntonio napisał(a):5. Jak z rdzą ? bo legendy o rdzy w maździe krążą od dawna. Ale jak z rdzą przy tak starym aucie?
Trzeba sprawdzić bo potrafi się pojawiać szczególnie tam gdzie odpryski lakieru. Dodatkowo dobrze jest przyjrzeć się podwoziu. W niektórych egzemplarzach można ją zaobserwować ale częściej można znaleźć egzemplarze pozbawione tego problemu :)

elAntonio napisał(a):6. Co wymienic po kupnie? ( pasek rozrzadu, fitry, olej)
W sinikach benzynowych skyactive masz łańcuch rozrządu przewidziany na całe życie silnika :) Na pewno warto wymienić olej w silniku z filtrem do tego płyn w układzie chłodzenia, sprawdzić płyn hamulcowy i jak będzie już słaby to wymienić. Dodatkowo jeżeli nie będziesz miał informacji o wymianie oleju w skrzyni biegów to należałoby go wymienić. Nie wiem na ile tam są przewidziane świece zapłonowe ale warto by do nich zajrzeć. To chyba tyle :ok:

Ogólnie Mazda 6 III GJ/GL to całkiem udane auto. Minusem jest cienka powłoka lakiernicza ale samochody tej marki już nas do tego przyzwyczaiły. Poza drobnymi usterkami uważam że ten model jest godny polecenia.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 2618
Zdjęcia: 11

06 Lut 2021, 17:53

Dzięki za informacje.
Po jakim przebiegu mogę oczekiwać wymiany Turbo.
Pytam bo w dwóch autach już widziałem ze miały wpisane wymiana Turbo ( Turbiny) a oba miały ponad 160 tys km.
Czy to jest jakaś granica kiedy można się tego spodziewać czy przypadek że tak trafiłem?
elAntonio
Nowicjusz
 
Posty: 4

06 Lut 2021, 18:25

Za dużo zmiennych, kwestia sposobu użytkowania, chłodzenia po jeździe, jakości oleju. Możesz założyć przedział 100-300kkm :mrgreen:
Zresztą regeneracja turbo to akurat przy wartości auta dość niski koszt
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6277
Przebieg/rok: >50tys. km
Ostrzeżenia: 1

06 Lut 2021, 18:45

Rokiko napisał(a):W sinikach benzynowych skyactive masz łańcuch rozrządu przewidziany na całe życie silnika


W 6 II 2.0 ten łańcuch słyszalny już był przy niecałych 200 000km ...oczywiście nie we wszystkich egzemplarzach, ale w niektórych przy odpalaniu walił aż miło...
Nie sądzę żeby w Skyactiv zrobili łańcuch na 500 czy 600 tys km :lol:

Dzisiaj pisząc że coś jest niewymienialne to znaczy że do momentu końca gwarancji nie trzeba tego wymieniać....nie oznacza to że po 5-10 latach nie trzeba będzie tego wymienić.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 1998
Miejscowość: małopolskie

06 Lut 2021, 20:55

Ten egzemplarz pasował idealnie do mojego budżetu i wymagań. Niestety zadzwoniłem chwilę za późno i ktoś zrobił rezerwację a następnego dnia po obejrzeniu kupił.
https://www.gumtree.com/p/mazda/2015-ma ... MZj6_lxE-0

Co do silnika diesel czy benzyna to niestety nie będzie to mój wybór bo będę brał co jest.
Malo silników benzynowych a dużo diesli z tego okresu.

W rocznikach 2018-2019 już jest przewaga silników benzynowych.
elAntonio
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzeci sygnał pojazdu uprzywilejowanego - wysyłany do kierowców
    Słyszeliście o takiej metodzie informowania kierowców na drodze, że zbliża się np. straż pożarna, karetka czy policja? Dzisiaj coś słyszałem o testowaniu takiej metody i o tym jak ona działa. Każdy kierowca słuchający ...
    Toyota Yaris GRMN - hot hatch - specyfikacja techniczna
    Od czasu debiutu Toyoty Yaris GRMN podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie trwały intensywne prace mające na celu przygotowanie tego modelu do seryjnej produkcji. W centrum badawczym, zlokalizowanym w pobliżu ...

  •