Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

06 Lip 2015, 14:34

Witam. Mam pewien problem z moją
meganka, mianowicie nie bardzo wiem co jest uszkodzon, uszczelka pod głowica, pompa wody czy może zupełnie co innego. Objawy są następujące:

Nie równa praca silnika na biegu jalowym,
Silnik szybko się nagrzewa i przekracza temperaturę 90stopni o nie cała kreskę, nie zależnie czy jest 10stopnii na zewnątrz czy 30.
Gotujacy się płyn w zbiorniczku,
Silnik jest cały mokry, wygląda jak olej, al jego nie ubywa, za to płynu chłodniczego ubywa.

Termostat jest sprawny, chłodnica się załącza. Co może być przyczyną takiego zachowania auta?
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Mar 2015, 17:45
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

06 Lip 2015, 18:14

A zauważyłeś może, że auto kopci na niebieskawy kolor? Czy z tłumika nie leci woda?
Ten stan rzeczy, który opisałeś, może być spowodowany właśnie przez uszczelkę pod głowicą, ale może być też tak, że głowica pęka :|
Podpis zwiał z miejsca zdarzenia - trwają poszukiwania.
kkamykk
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1103
Rejestracja: 28 Lip 2009, 20:40
Miejscowość: Frankfurt am Main
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Hyundai i40
Silnik: 1.6 GDI 135KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

06 Lip 2015, 18:51

Nie kopci na niebiesko. Ostatnio jak parę dni stal, deszcz popadal i wtedy woda leciała, tak to nic nie zaobserwowalem. Wieczorem nagram filmik jak pracuje silnik, może to pomoże? Czy w tym "grubym" wezu który dochodzi do chłodnicy powinna stać cAły czas woda? Bo gdy go dotkne czuć wodę. I po zgaszeniu samochodu odkrecam zbiorniczek wyrownawczy poziom płynu się zwieksza jakby wrzał
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Mar 2015, 17:45
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

08 Lip 2015, 06:39

Kapie gdzieś płyn jak auto jest max rozgrzane..? Połóż sobie karton pod silnikiem. Moim zdaniem ,to jednak i niestety będzie głowica. jeśli płyn znika ,to może dostaje się do oleju w silniku. jak wyglada olej..? Jest siny osad pod korkiem wlewu i w samym oleju silnikowym? jak tak to na 100 % to głowica.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

08 Lip 2015, 06:49

Coś kapie. Olej wygląda wporzadku. Mechanik powiedział że najprawdopodobniej do naprawy będzie uszczelka i maglownica, bo wycieka płyn od wspomagania i okolice maglownicy są całe mokre. Aczkolwiek żadnych luzow i stukania nie ma. Tylko gdy skrecan wydaje dziwne odglosy, Ale może z powodu ze płyn szybko ubywa?
paweu1910
Nowicjusz
 
Posty: 27
Rejestracja: 09 Mar 2015, 17:45
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.7 CDTI 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Rok produkcji: 2005

Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

08 Lip 2015, 07:23

No tak jeździć długo nie będziesz... uszczelnić musisz wspomaganie,bo ci siądzie nagle i nieszczęście gotowe... ty się zadasz do skrętu ruszając i nagle zaskoczony brakiem wspomagania pojedziesz kilka metrów prosto zanim połapiesz się,że kręcić musisz z całej siły...w tym czasie możesz być już na czołówce z Tirem... Przy skręcie może być dźwięk nasilony ,bo w układzie wzrasta ciśnienie im bardziej są skręcone koła.
Jeśli płyn chłodniczy nie kapie i nie ma go w silniku,to kapie powoli na rozgrzany element silnika i odparowywuje.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5455
Zdjęcia: 18
Rejestracja: 13 Sty 2009, 07:11
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy od: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: różne ,ale ulubiona-Laguna 2,0
Silnik: 114 KM,
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne? Czy luksusowe SUV-y mogą być ekologiczne?
    Jeszcze dekadę temu aspekt ekologii w segmencie samochodów klasy premium nie był brany przez producentów pod uwagę tak mocno, jak w chwili obecnej. Co więcej, samochody luksusowe produkowane dzisiaj mogą poszczycić ...
    Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny
    Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny: nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością. Nowy ...

  • Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

    08 Lip 2015, 08:23

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    tutaj praca silnika I bąbelki w zbiorniczku wyrownawczym.

    Płyn chłodniczy gdzieś kapie, bo go ubywa. Auto odebrałem od mechanika i po około tygodniu musiałem dolewać.
    paweu1910
    Nowicjusz
     
    Posty: 27
    Rejestracja: 09 Mar 2015, 17:45
    Auto: Opel Astra H
    Silnik: 1.7 CDTI 100KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Rok produkcji: 2005

    Re: Megane I - pomoc przy diagnozie problemu

    08 Lip 2015, 12:15

    Witamy. Przy weryfikacji uszkodzenia uszczelki pod głowicą przydatny jest specjalny płyn reagujący na obecność spalin w układzie chłodzenia i urządzenie do jego stosowania montowane na zbiorniczku wyrównawczym.
    W.w. płyn zmienia kolor w przypadku przedostawania się spalin do układu chłodzenia.
    Zapraszamy serwis Auto-Conrad
    AutoConrad
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 279
    Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
    Miejscowość: Warszawa
    Auto: różne marki
     
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      GTP Light