Megane IV jaki silnik benzynowy?

19 Lip 2023, 14:02

Witam,

Planuje kupno Renault Megane IV z silnikiem benzynowym.
Celuje w roczniki 2017-2019 i zastanawiam się nad silnikiem, który będzie najlepszym kompromisem?

Interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik benzynowy, z tego co czytałem 1.6 wychodzi najtaniej, ale też jest najbardziej mułowaty.
Rozważam jeszcze 1.3 140KM i 1.2 130KM, liczę się z tym, że koszta będą trochę większe, ale za to dynamika będzie lepsza.
Tutaj przy 1.2 sporo się naczytałem o spalaniu oleju i tego się obawiam.

Proszę o pomoc, jaki silnik Wy byście wybrali?
Szuszek
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Lip 2023, 15:26

Chcesz mieć względy spokój to weź 1.6
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lip 2023, 17:59

Jasne tak myślałem, a czy dynamika auta będzie wystarczająca?
Głównie to jazda po mieście i 2-3 razy do roku gdzieś dalsza trasa z prędkością autostradową
Szuszek
Obserwowany
 
Posty: 2

19 Lip 2023, 21:03

Ludzie jeżdżą silnczkami 1.0 na 3 cyl.i żyją :ok:
Przejedź się takim autem to sprawdz sam czy wystarczy, jednemu wystarczy innemu mało, sprawa indywidualna
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lip 2023, 21:18

Jak dla mnie wolnossące 1.6 to się nadawało do lekkiej Megane I...

No ale przejedź się i sam sprawdź, jak się poruszasz głównie po mieście to i tak wielkiej różnicy nie będzie. Tylko też brać nowe auto i silnik z Megane 1 z 1999 roku... ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 21:24

galakty napisał(a):Jak dla mnie wolnossące 1.6 to się nadawało do lekkiej Megane I...
Co to za porównanie :D nie ta same technologia panie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Lip 2023, 21:42

Kao napisał(a):Co to za porównanie nie ta same technologia panie


Ehhh typowe Renault, myślałem że to rozwinięcie K4M, a to H4M który jest od Nissana :?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Lip 2023, 22:38

Nie ma znaczenia, spolczesne małe pojemności są fajnie wysterowane, teraz 1.0 3 cyl fajnie jeździ do tych 80-90 czyli typowe do miasta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lip 2023, 06:16

Szuszek napisał(a):Jasne tak myślałem, a czy dynamika auta będzie wystarczająca?

Jest tak jak Kao pisze. Wszystko zależy od preferencji i potrzeb. O ile silnik nie jest "wyjątkowy" tak jak np.1,6 8v z VW to ta pojemność spokojnie sprawdza się w kompaktach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Lip 2023, 08:24

Kao napisał(a):Nie ma znaczenia, spolczesne małe pojemności są fajnie wysterowane, teraz 1.0 3 cyl fajnie jeździ do tych 80-90 czyli typowe do miasta.


Ale nie mówimy o 1.0 turbo, tylko wolnossącym 1.6.
Szczerze to ja nie widzę wielkich różnic między tym H4M, a K4M. Obydwa mają zbliżoną moc, moment, wtrysk wielopunktowy, zmienne fazy więc czym się różni ta nowoczesna jednostka od tej z 2000 roku?

Nie mówię że jest zła, ale to nadal ta sama klasa silników.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2023, 08:59

galakty napisał(a):Szczerze to ja nie widzę wielkich różnic między tym H4M
Mam znajomego który jeździ Dusterem z 2017 roku z tym silnikiem na LPG i ma nalot już 200tkm co ciekawe regulacja luzów zaworowych nie była wymagana, a w Salonie jak kupował to mu powiedzieli że zaworów się nie reguluje :shock:

Ogólnie w necie można znaleźć sporo sprzecznych informacji i pytanie czy to jest 100% prawdą "Silników 1.6 8V MPI – oznaczanych kodem K7M oraz 1.6 16V (K4M) z paskowym napędem rozrządu i hydrauliką zaworową nie należy mylić z silnikiem 1.6 16V SCe (H4M) od Nissana, który ma łańcuch rozrządu oraz szklankowe popychacze zaworów, co w przypadku jazdy na LPG oznacza zwiększone wydatki na regulację luzów zaworowych." ktoś jest w stanie to potwierdzić kto zna te silniki?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

20 Lip 2023, 09:13

K4M znam dobrze, to 1.6 16V 110KM na hydraulice i dobrze znosi LPG. Silnik bezwaryjny (jedynie cewki lubią paść oraz przepustnica/oringi) i pali niedużo. Gdyby nie reszta auta to bym polecał śmiało :mrgreen:

H4M to pierwszy raz się spotykam, myślałem że to rozwinięcie K4M, ale piszą że to jednostka od Nissana na szklankach i łańcuchu. Po dwa wtryski na cylinder (?). Piszą że lubi brać olej (K4M nie brał), łańcuchy po 150kkm trzeba wymieniać + zmienne fazy + regulacja zaworów, przy LPG tym bardziej.

Czyli Renault miało fajne silniki pod LPG, na pasku, hydraulice które były udane i włożyli gorszy silnik od Nisana :mrgreen:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2023, 09:18

Dzięki za info chociaż coś więcej wiemy.

galakty napisał(a):Piszą że lubi brać olej (K4M nie brał)
No widzisz, a w tym Dusterze H4M nic nie bierze od wymiany do wymiany.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9766
Zdjęcia: 34

20 Lip 2023, 09:23

W sumie tylko na jednej stronie takie info znalazłem, więc może nie bierze.

Za to regulacja zaworów ciekawa, bo przy 200k jej nie robić... To jednak dobry silnik musi być
Niestety mało informacji, dzisiaj to dinozaury w świecie turbo-kartonów mleka.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2023, 09:39

Według moich info tam zaworów się nie dotyka, wtrysk mamy pośredni więc pod LPG też spoko, olej biorą wszystkie współczesne z tym że jeden więcej drugi mniej.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16190
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4