Mercedes 124 - ciężko pali na zimnym silniku

08 Kwi 2008, 09:23

Witam wszystkich mam mercedesa 124 z 92 roku silnik 2,3 benzyna z gazem gaz jest w nim ponoc juz 8 lat i mam taki problem ze ciezko pali mi na benzynie rano jak jest zimny jak sie nagrzeje to nie ma problemu !!! jak go pale z rana bez gazu to nie ma rteakcjii zadnej a jak nawciskam mu troche gazu podczas krecenia i puzniej jeszcze raz spróbuje ale juz bez gazu to cos tam sie odzywa a nawet czasem odpali tylko ze pochodzi ze 20 sekund i gasnie i od nowa wszystko ! jak załapie juz i pulsacujnie delikatnie powciskam mu gaz to juz wtedy wskoczy na obroty i juz pali tylko ze jak dam mu za duzo gazu to tez gasnie prosze wszystkich o pomoc bede bardzo wdzieczny dodam ze silnik jest na gazniku
szymonm21
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 08 Kwi 2008, 10:30

    Kiedy wymieniałeś kable zapłonowe i świece?
    Sprawdź też stan rozdzielacza zapłonu - może być zawilgocony z rana od tzw. wody kondensacyjnej...
    No i podjedź do mechanika, żeby sprawdził Ci kąt wyprzedzenia zapłonu.

    No i tradycyjnie - oleji i chłodziwo do kontroli / dolewki / wymiany...
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    08 Kwi 2008, 11:13

    ja kabli nie wymieniałem poniewaz dopiero tydzien temu kupilem to auto
    takze nawet nie wiem kiedy swiecei i kable byly wymieniane
    szymonm21
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    08 Kwi 2008, 12:40

    Więc sugerowałbym cały "pakiet zakupowy" załatwić... A mianowicie:
    1. kable WN
    2. świece
    3. olej silnikowy
    4. płyn chłodzący
    5. komplet filtrów (powietrza, oleju, paliwa - w niektórych samochodach są dwa)
    6. jeśli jest LPG - wymiana membramy w reduktorze i filtru gazu
    7. pasek / łańcuch rozrządu oraz napinacz
    8. płyn hamulcowy
    9. płyn wspomagania (jeśli jest zainstalowane)...
    10. jeśli auto ma spory przebieg - warto pomyśleć o wymianie olejów w skrzyni biegów i/lub w dyfrze (dyfrach, jeśli 4x4)
    11. kontrola (ewentualnie wymiana) wszystkich przewodów gumowych...
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990

    08 Kwi 2008, 14:27

    dodam ze właśnie niedawno jechałem nim do pracy i cos mu sie stało strzelilo cos tak jakby gdzies z rury czy skad tam niewe=iem juz nawet bo jestem zły jak osa normalnie i juz nie moge teraz go odpalic nawet na ciepłym silniku niemam pojecie co mu sie stało!! dodam ze odpalilem go na gazie przed tym incydentem
    szymonm21
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    08 Kwi 2008, 18:10

    Oj, wizyta w dobrym warsztacie Cię czeka. Z akcentem na DOBRY...

    Silnik zdradza objawy znacznego zaniedbania... Do tego regulacja w DOBRYM serwisie LPG, ale najpierw auto musisz doprowadzić do stanu idealnej pracy na etylinie - dopiero wizyta u gaziarzy...

    Sprzwdź, czy nie masz przypadkiem brudnego tłustego chłodziwa lub, czy w oleju nie masz wody (będzie wtedy taki brunatny osad o konsystencji masła na korku wlewu oleju i bagnecie) - objawy podane przez Ciebie mogą świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą lub pękniętej głowicy, ale to już musi stwierdzić DOBRY mechanik - zaocznie przez forum nikt się takiego wyrokowania nie podejmie... :/

    A'propos wystrzału - mógł zdetonować gaz w filtrze powietrza i:
    - mogło zrzucić rękaw idący od filtra do kolektora;
    - mogło uszkodzić przepływomierz powietrza;
    - mogło wywalić klapkę przeciwdetonacyjną (jeśli jest);
    - mogło zrzucić krótki wąż gumowy, po lewej stronie (stojąc przed autem) od dołu silnika (takie kolanko o długości ok 20-25 cm)...
    Niemniej - wizyta u Mechanika wysoce wskazana...
    Pozdr
    fourup
    Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
    fourup
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 974
    Miejscowość: Kraków, Słomniki
    Prawo jazdy: 08 01 1999
    Auto: Mercedes S124 250D
    Silnik: OM602
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1990
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Centrum testowania silników Skody
      SKODA zainwestowała blisko 34 mln euro w nowe centrum testowania jednostek napędowych. To kamień milowy na ścieżce rozwoju Producenta. Nowa inwestycja marki polega na rozbudowie istniejącego już od 2008 roku Centrum Technologii ...

    08 Kwi 2008, 21:34

    Napisz jakiej firmy masz gaźnik oraz jego symbol.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    09 Kwi 2008, 08:15

    tak wiec auto stoi juz dzisiaj u mechanika zobaczymy co to wyjdzie !! a z olejejm to wczesniej zagladalem no i na bagnecie nie bylo zadnego osadu ani na korku wlewu !
    szymonm21
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    27 Lip 2009, 21:02

    jesli moge cos doradzic to, to auto nie lubi tez wilgoci z tego co wiem, ale po pewnym czasie zapali:)
    paula :)
    paulaa
    Nowicjusz
     
    Posty: 21
    Miejscowość: kraków