MERCEDES W204 4matic - drgania nadwozia na postoju

05 Kwi 2013, 09:33

C320 CDI 4matic.Mam następujący problem, auto bylo DELIKATNIE uszkodzone, ale pękła poduszka pod skrzynią. Wymieniona na nową (FEBI), pozostałe wizualnie OK. Na "N" jest OK, ale po wrzuceniu (różnie) na R lub D (zależy jak sie ulozy silnik/skrzynia?) auto wpada w wibracje. W momencie ruszenia czuc jakis rezonans, po ruszeniu znikaja, znikaja tez na postoju przy kreceniu kierownica prawo-lewo. Czasami pojawiaja sie tez po odpaleniu na P (znow zalezy jak sie ulozy). Bywa tez tak, ze dojezdzam do swiatel, zatrzymuje sie i wibracje znikaja do zera po 2-3 sekundach i wracaja na sam moment ruszenia. Doprowadza mnie to do szału! HELP :-( 4matic
rOkO
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: A5, A4 B8

02 Paź 2017, 15:54

witam czy opoanowałes te dragania ,mam podobne w swoim glk 2.2 cdi i niemoge dojsc co jest .może ktoś ma pomysł
kris2105
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 10 06 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: mam
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Paź 2017, 17:21

Może problem dotyczyć innych poduszek silnika. Pękła ta od skrzyni bo była narażona na największe przeciążenia i dlatego po wymianie jest taki problem. Ja bym sprawdził dokładnie wszystkie poduszki silnika.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

01 Gru 2017, 22:17

GLK 220 cdi 4 matic Na ;N; jest ok a po przełączeniu na 'D' lub 'R' drgania i po ruszeniu są dalej małe wibracje które znikają dopiero na 4 biegu..Mechanik zrobił adaptacje skrzyni i nic nie pomaga..poduszki pod skrzynia i silnikiem wymienione i dalej to samo...Mechanik twierdzi ,ze podejrzewa sprzęgło hydrokinetyczne-konwerter. Pomożecie jeżeli mieliście podobnie i udało sie to naprawić ?? Z góry dziękuje :?
mazimazi111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mercedes GLK

04 Gru 2017, 16:17

mazimazi111 napisał(a):po przełączeniu na 'D' lub 'R' drgania i po ruszeniu są dalej małe wibracje które znikają dopiero na 4 biegu.
Próbowałeś na L lub 2, 3 w zależności jakie masz tam przełożenia? Drgania są cały czas jak jedziesz jednostajnie, przyspieszasz, hamujesz silnikiem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 16:21

Jak przyspieszam na najmniejszych biegach są drgania...Mecganik sprawdził i podnosił silnik w temacie czy to n od udezenia na kolo przednie ale mowi ze tam nie ma zadntch drgań.Stawia na sprzęgło hydro :( Juz mam dosyć
mazimazi111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mercedes GLK
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...
    Jaki wpływ na kierowanie pojazdem ma choroba kierowcy?
    Czasami choroba może dawać podobne objawy jak upojenie alkoholem. Na przykład osoby chore na cukrzycę, w trakcie nagłego obniżenia poziomu cukru we krwi, tracą kontakt z otoczeniem, są osłabione, mają opóźnione reakcje. ...

04 Gru 2017, 16:26

mazimazi111 napisał(a):Stawia na sprzęgło hydro
Może tak być. Nie ma problemów z ruszaniem bez gazu i przełączaniem biegów jak przyspieszasz?

Stało się to nagle czy stopniowo obserwowałeś pojawiający się problem szarpania?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 16:29

Właśnie zadnego szarpania nie ma i ladnie zmienia biegi bez szarpania.Do 3 biegu sa delikatne wibracje odczuwalne na podłodze i od 4 juz znikają..No i przy postoju jak sie zmieni na D lub R tez wchodzi w małe wibracje.
mazimazi111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mercedes GLK

04 Gru 2017, 19:57

mazimazi111 napisał(a):No i przy postoju jak sie zmieni na D lub R tez wchodzi w małe wibracje
Tu można by wytłumaczyć tym że jak zapinasz bieg to obroty lekko spadają i przez to czuć lekkie wibracje wystarczy że będzie jakiś luz gdzieś na poduszkach (ale poduszki masz wymienione).

Próbowałeś z wyłączoną klimatyzacją?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2017, 20:46

Tak. I nic..Dalem do regeneraci to sprzeglo
mazimazi111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mercedes GLK

14 Gru 2017, 15:17

mazimazi111 napisał(a):Dalem do regeneraci to sprzeglo
Masz już założone po regeneracji? Coś się zmieniło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

15 Gru 2017, 15:09

Sprzęgło załozone po regeneracji i dalej to samo...Zawory sterownika skrzyni tez wymienione i dalej to samo..Nowy ju trzeci mechanik twierdzi ze to coś od silnika...masakra jakas
mazimazi111
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mercedes GLK

29 Gru 2017, 15:08

mazimazi111 napisał(a):Nowy ju trzeci mechanik twierdzi ze to coś od silnika...masakra jakas
No ale wtedy problem by występował np. przy określonych obrotach a u Ciebie tak nie jest bo już na 4 biegu nie ma problemu na luzie też.

Tak jeszcze zapytam, czy koła masz dobrze wyważone? Spróbuj wrzucić te z tyłu na przód i sprawdź czy coś się zmieni.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Gru 2017, 14:53

Kacper napisał(a):Tak jeszcze zapytam, czy koła masz dobrze wyważone? Spróbuj wrzucić te z tyłu na przód i sprawdź czy coś się zmieni.
wydaje mi się że w mercu są z tyłu szersze opony wiec przerzuta nie przejdzie ale też nie ma to nic wspólnego z...
mazimazi111 napisał(a):No i przy postoju jak sie zmieni na D lub R tez wchodzi w małe wibracje.


Ja tam nie bardzo na tych automatach się znam ale Panowie tam wszystkie biegi są sterowane elektronicznie czy hydraulika?
A jest różnica w drganiach jak ruszasz delikatnie czy ostro?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16780
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2017, 22:16

Kao napisał(a):wydaje mi się że w mercu są z tyłu szersze opony wiec przerzuta nie przejdzie
No to zależy jaki ma tam rozmiar wrzucony autor do tego merca, a tego nie wiemy.
Kao napisał(a):Ja tam nie bardzo na tych automatach się znam ale Panowie tam wszystkie biegi są sterowane elektronicznie czy hydraulika?
Elektronika steruje hudrauliką w skrzyni dobierając odpowiednie przełożenie.

Do autora bo nie odpisałeś czy auto rusza bez problemu na D i R po puszczeniu hamulca?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999